נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותהכה את ילדו האוטיסט עם חגורה – וירצה שנתיים במאסר

הכה את ילדו האוטיסט עם חגורה – וירצה שנתיים במאסר

פסק דין מזעזע: אב לשלושה ילדים, ביניהם שניים עם מוגבלות, התעלל בהם פיזית במשך תקופה ארוכה. השופטת: "הנאשם ירד לשפל המדרגה"

בית המשפט (אילוסטרציה). צילום: ביגסטוק
צילום אילוסטרציה: ביגסטוק

אב לשלושה ילדים ביניהם ילד על הרצף האוטיסטי, ירצה מאסר של שנתיים בפועל ושנה על תנאי, לאחר התעללות פיזית קשה וממושכת בילדיו, כך פסקה שופטת בית המשפט השלום בנתניה, סגנית הנשיא זהר דיבון סגל. עוד נפסק כי האב יתחייב על סך 5,000 שקלים שהוא יימנע בתוך שלוש שנים מביצוע עבירות של אלימות.

“קטינים בעלי צרכים מיוחדים תלויים הרבה יותר בהוריהם כמו גם באהבתם, אישיותם המיוחדת מצריכה רגישות גבוהה וזקוקים הם להגנה מוגברת”, כתבה בפסק הדין השופטת דיבון סגל. “כשהגנה זו אינה ניתנת על ידי ההורה כבעניינינו, שומה על בית המשפט לשמש כמגן הקטינים וביתר שאת”.

מכות באגרופים, חבטות עם מקל מטאטא

על פי פסק הדין, מדובר על רצף אירועים בהם הצליף פעמים רבות בחוזקה האב בילדו בן ה-10, על הרצף האוטיסטי, בעזרת חגורה עם אבזם ברזל כבד. במקרה אחר, הפיל האב בכוח את ילדו על רצפת הבית, והכה אותו באגרופים מספר פעמים. במקרה נוסף הכה האב את שלושת ילדיו עם מקל של מטאטא, אחד מהם בן חמש עם סכרת נעורים. גם כאשר השלושה פרצו בבכי האב לא הפסיק. בתו בת ה-14 ספגה התעללות פיזית מצידו באמבטיה, לאחר שאיבדה את מכשיר הפלאפון שלה. בתגובה האב הכה אותה, ובעט בישבנה.

“הנאשם, שהיה אחראי לשלומם וביטחונם של הקטינים, לא קיים את חובותיו כהורה, לא דאג לבריאותם של הקטינים ולא שמר על זכויותיהם”, קבעה השופטת בפסק הדין. “לנאשם הייתה מודעות מלאה לטיב מעשיו, השלכותיהם ותוצאותיהם, הוא הקשיח את ליבו והכביד ידו על הקטינים, בשעה שעברו על כללי וחוקי הבית. כך למשל, התנהגות מינורית המאפיינת את רוב הילדים, כגון מריבות וויכוחים בין אחים או אובדן ציוד יקר ערך, זיכו את הקטינים בתגובה פיזית קשה, וזאת במטרה לרסן את התנהגותם ולהנחיל להם הרגלי משמעת וצייתנות”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


“קשה להאמין שענישה גופנית המהווה מעשה אסור בתכלית האיסור עדיין רווחת בחברה כיום, ובלתי נתפס שבדרך אלימה ומכוערת זו נוהג הורה בילדיו הקטינים, בשר מבשרו, דם מדמו”, הוסיפה דיבון סגל. “אדם הנוהג באגרסיביות ובאלימות שיטתית ומתמשכת שכזו כלפי ילדיו, בפרט בגילם ובנסיבותיהם האישיות, יורד לשפל המדרגה המוסרית. הלב נחמץ והראש מסרב להאמין”.

“מכלול הנתונים מלמדים כי עומד לפניי אדם בעל דפוסי התנהגות אימפולסיביים, אלימים ואגרסיביים, שירד לשפל המדרגה עת פגע בילדיו שלו. האדם שעומד לפניי אינו לוקח אחריות על מעשיו, ומסתתר מאחורי תיאוריה שלפיה הקטין הוא שקרן וגוזמאי, בניסיון לטשטש ולהסתיר את החלקים המכשילים בהתנהגותו, כמו גם הקשיים עמם מתמודדת המשפחה. ובכלל זה, חוסר שיתוף הפעולה עם גורמי החינוך בבית הספר ביחס לטיפול התואם את צרכיו של הקטין ועם גורמי הרווחה”, הדגישה השופטת בפסק הדין.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות