נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויות"ההתנדבות עם ילדים עם מוגבלות נתנה לו כוח"

“ההתנדבות עם ילדים עם מוגבלות נתנה לו כוח”

אביו של סמ"ר איתמר שמן ז"ל, שנפל בקרב ברצועת עזה, סיפר על תרומתו לזולת במסגרת התנדבותו ב"כנפיים של קרמבו" ומד"א. "אמר לי שחשוב שנדע שיש אנשים שקשה להם"

סמ"ר איתמר שמן ז"ל ואביו. צילום באדיבות המשפחה
סמ”ר איתמר שמן ז”ל ואביו. צילום באדיבות המשפחה

מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

“כנראה שההתנדבות עבור ילדים עם מוגבלות היא זו שהנגישה לו לראשונה את כוחו ואת יכולותיו”, כתב אסף שמן, אביו של סמ”ר איתמר שמן ז”ל, פרמדיק בחיל הרפואה שנפל לפני חודש בקרב בדרום רצועת עזה. לפני שירותו הצבאי, איתמר ז”ל התנדב באופן קבוע ב”כנפיים של קרמבו” ובמד”א.

“מילד שובב, דעתן ובועט, בני איתמר השתנה”, כתב אביו בפוסט המרגש. “הוא היה בן 16, חמוש בקסם החיוך ובפלא הנתינה. ההשפעה שלו תמיד החלה עם חיוך מחבק שהפיל מחיצות. הוא הרבה להקשיב ו’להיות’ בשביל כל אחד”. איתמר נהג לספר לאביו על עילי, החינוך שלו, ועל אליעזר שורד השואה איתו התנדב. “חשוב שנדע שיש אנשים שקשה להם”, נהג לומר לו בשיחותיהם הפרטיות.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


“כשהגיעו הזימונים לצבא, הוא חשב לדחות אותם במעט וביקש ממני עצה”, כתב עוד האב. “איתמר התלבט רבות בין שנת שרות אל מול הגיוס בזמן. בסוף בחר בשנת שרות בשומר החדש. אמרתי לו שאני גאה בו, ושאני אחריו לאן שישאף”.

עברה שנה והגיעו הזימונים מצה”ל, אז סיפר כי איתמר התלבט שוב לאן ללכת. הוא התייעץ עם אביו, ואמר שלצד האפשרויות הקרביות, יש אופציה מעט יותר “רגועה” – להיות פרמדיק. “הוא חיכה לתשובה ואני הסתרתי את הדמעות. ראיתי שהוא טרוד, היו לו ספקות. הוא אמר לי ‘אבא, ואם אכשל? אם אקפא ולא אצליח להחיות?’. הישרתי אליו מבט ואמרתי לו ‘תהיה רגוע, אין סיכוי שלכולם תוכל לעזור, אבל אפילו אם רק תציל אחד, וואלה, זה משהו!”.

סמ"ר איתמר שמן ז"ל, בהתנדבותו כפרמדיק במד"א. צילום: עמותת ידידי מד"א בישראל
סמ”ר איתמר שמן ז”ל, בהתנדבותו כפרמדיק במד”א. צילום: עמותת ידידי מד”א בישראל

“התקשנו להתנחם, והתקשנו לבכות”

כשפרצה מלחמת חרבות ברזל, החשש של אביו לגורלו של איתמר עלה. אחרי חודש הם קיבלו שיחה ראשונה מטלפון חסוי, וכששמעו את קולו – הם נרגעו. שמן לחם ב”כוח דמקה” בפלוגת הנדסה שסופחה לגדוד 77 של חיל השריון.

הוא חזר הביתה לחופשה וסיפר על מאורעות הקרב, על הפצועים הרבים שהציל וגם על אלו שלא. “היית איתנו מספר ימים, והיית כל כך גאה ששתלנו יחד עצים. חזרת לעזה, והמשכת במשימה שכה אהבת. ואז, בצאת שבת גשומה בשעה מאוחרת, הסבירו לנו את שקרה. שתישאר איתנו, אבל אחרת”, הוסיף האב לכתוב.

“נשארנו עם סיפורים מאנשים זרים שרק אתה הכרת. הם ניסו לנחם, סיפרו על אלו שהצלת. ואנחנו בשלנו, התקשנו להתנחם, והתקשנו לבכות”.

בעמותת “כנפיים של קרמבו” ספדו לזכרו של איתמר ז”ל: “איתמר היה חונך ומדריך בסניף מודיעין, והיווה עבור כולנו נקודת אור בכך שהיה מלא בנתינה ובאהבה, ועשה את הכל בחיוך ובצחוק יוצא דופן. כל דבר שהוא עשה היה בלב שלם, ובכל הזדמנות הוא רק ניסה לתרום מעצמו בלי לקבל כלום בחזרה. איתמר היה בעל טוב לב ייחודי שיישאר איתנו. משתתפים בצער המשפחה ובצער החברים הטובים”.

בנוסף, בעמותת ידידי מד”א בישראל יצאו במבצע התרמה לתרומה של דפיברילטורים לזכרו והמשך דרכו של איתמר ז”ל.  “איתמר ז”ל התגייס למסלול פרמדיק צבאי, ובמסגרת ההכשרה השתלם בניידות לטיפול נמרץ של מגן דוד אדום. לאחר שהוסמך כפרמדיק, התנדב במשמרות. משפחתו של איתמר בחרה להנציח את דרכו באמצעות תרומת דפיברילטורים”.

לתרומה לחצו כאן >>>

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות