נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותביטוח לאומי יפקיד לכם ביום א' את הקצבה המעודכנת

ביטוח לאומי יפקיד לכם ביום א’ את הקצבה המעודכנת

ביום ראשון הקרוב (ה-28 בינואר) תיכנס לתוקף ההצמדה של השכר הממוצע במשק, והתגמול החודשי יגדל. איך זה ישפיע על חשבון הבנק שלכם? כל הפרטים והמספרים בכתבה

כסף, קצבאות (אילוסטרציה). צילום: Freepik
צילום: Freepik

ביום ראשון (28.1) זה קורה: קצבאות הנכות המעודכנות ייכנסו לחשבונות הבנק של הזכאים, והן כוללות את תוספות ההצמדה לשכר הממוצע במשק (בוגרים נכים, ילדים נכים, שירותים מיוחדים), או למדד המחירים לצרכן (נכי עבודה).

בכמה יעלו הקצבאות?

במהלך 2023 עלה השכר הממוצע במשק ב-5.6%, והחל מחודש ינואר 2024 עודכנו בשיעור זה קצבאות נכות כללית, ילדים נכים ושירותים מיוחדים. כך למשל, ביום ראשון הקרוב יקבל נכה כללי בדרגת אי כושר השתכרות מלאה (100%) לחשבון הבנק שלו קצבה בסך 4,291 שקלים, לעומת 4,063 שקלים בשנה שעברה. מדובר בתוספת של 228 שקלים לחודש.

כמו כן, עולה גמלת ילד נכה, והורה לילד עם 100% נכות יקבל ביום ראשון לחשבונו 3,479 שקלים במקום 3,295 שקלים – עלייה של 184 שקלים. תוספת לילד מונשם עם נכות תעלה החל משבוע הבא מ-9,293 שקלים ל-9,813 שקלים בחודש – עלייה של 520 שקלים.

קצבת נכות כללית

עדכון 2024 - קצבת נכות כללית
עדכון 2024 – קצבת נכות כללית

קצבת שירותים מיוחדים, המיועדת לאנשים עם נכות קשה יותר, עולה גם היא בהתאם לשכר הממוצע, בסך של בין 95 שקלים ל-520 שקלים בחודש, בהתאם לאחוזי הנכות והקושי.

קצבת שירותים מיוחדים

עדכון 2024 - קצבת שירותים מיוחדים
עדכון 2024 – קצבת שירותים מיוחדים

קצבת ילד נכה

עדכון 2024 - קצבת ילדה נכה
עדכון 2024 – קצבת ילדה נכה

נכה בדרגת אי כושר השתכרות מלאה עם תוספת עבור בן/בת זוג (שאינו נכה) יקבל בתחילת השבוע הבא 5,673 שקלים, בעוד שבשנת 2023 קיבל 5,373 שקלים – תוספת של 300 שקלים.

קצבת נכי עבודה

עדכון 2024 - קצבת נכי עבודה
עדכון 2024 – קצבת נכי עבודה

קצבת נפגעי עבודה אינה מוצמדת לשכר הממוצע, אלא למדד המחירים לצרכן. לכן, היא עולה החודש ב-3.3%, שהם שיעור עליית המדד במהלך 2023 (מה שנקרא אינפלציה).

קצבת סיעוד בכסף לא משתנה כלל והסכומים נותרו כשהיו ונעים בין 738 שקלים למצב סיעודי קל ל-6,437 שקלים למצב סיעודי קשה (רמה 6). יש לציין כי גמלת סיעוד יכולה להינתן בכסף אך גם בשירותים שונים, כגון מטפלים סיעודיים, שירותי כביסה, לחצני מצוקה ועוד. עם עליית שכר המינימום בחודש אפריל 2024 – עתידה לעלות גם קצבת הסיעוד בהתאם.

לאחרונה הוציא הביטוח הלאומי את דוח העוני השנתי, וגם הפעם נראה בבירור שקצבאות הביטוח הלאומי מוציאות מעוני באופן משמעותי. העניים ביותר לפי הדוח, לפי סדר יורד, הם מקבלי הבטחת הכנסה, נכות כללית, קצבת ילדים ודמי אבטלה. סוגרים את הרשימה מקבלי קצבת אזרח ותיק ושאירים.

כידוע, הביטוח הלאומי לא קובע את גובה הקצבאות, אלא הכנסת. העדכון יוצא כל שנה בהתאם לחקיקה שקובעת איזו קצבה מוצמדת לאיזה מדד (השכר הממוצע או מדד המחירים לצרכן).

לכל הטבלאות והפרטים הכי קטנים באתר הביטוח הלאומי – הקליקו כאן

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות