קו בגדים חדש לפריימרק – ששם אנשים עם מוגבלויות במרכז: לאחר שהבינה ענקית האופנה הבריטית (עם 360 סניפים בבריטניה וברחבי העולם) כי יותר ממחצית מלקוחותיה הנכים לא מצליחים למצוא בסניפיה בגדים בהם הם מרגישים “שמחים ונינוחים” – היא החליטה לעשות מעשה.
במטרה לשים דגש ותשומת לב יתרה לאוכלוסיית האנשים עם מוגבלות, בפריימרק החליטו להשיק קו בגדים מיוחד, ולהדריך את עובדי החברה בסניפים השונים להענקת שירות טוב יותר ללקוחות עם מוגבלות.
בבריטניה חיים 16 מיליון תושבים עם מוגבלות. על פי סקרים, שלושה מתוך ארבע אנשים עם מוגבלות בבריטניה חושבים שביגוד המותאם עבורם הוא חיוני, ומשפר משמעותית את איכות החיים שלהם. יחד עם זאת, מכיוון שעלותו של לבוש מותאם היא גבוהה, רובם נמנעים מרכישה. מרבית הציבור הבריטי עם מוגבלות טוען על פי אותם סקרים, כי אם הבגדים המותאמים לצרכיהם היו נמכרים ברשת גדולה – הם לא היו נמנעים מלקנות אותם.
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova
אותם בגדים – יותר התאמות
בנקודה הזו פריימרק החליטה להיכנס לתמונה, ולנצל את ההזדמנות העסקית. צ’רלי מגדה-ויליאמס, ראשת תחום גיוון והכלה בענקית האופנה, הגיבה לנתונים העולים מהסקר: “החברה שלנו נוסדה מתוך שאיפה להפוך את האופנה למשתלמת יותר עבור כולם, וזה אומר שאנחנו חייבים לייצג את הלקוחות שלנו, ולהגיב לצרכים השונים שלהם. ככל שגדלנו, גם המגוון שלנו התרחב, ואנחנו גאים לקחת מוצרים שהם בדרך כלל יקרים יותר וזמינים רק באינטרנט, ולהציע אותם במחירים נוחים בחנויות עצמן”.
נושא ההלבשה האדפטיבית, שנועדה להקל על אנשים עם מוגבלות, מתוכננת סביב הצרכים היומיומיים שלהם, ומשתדלת להפוך ביגוד לקל ופשוט יותר ללבישה. לדוגמה: פרטי הלבוש האדפטיביים כוללים התאמות קטנות כמו סגירות קלות יותר לחולצה – טיקטקים במקום כפתורים, סוגרים מגנטיים במקום ריצ’רצ’ים ארוכים, סקוטשים במקום שרוכים וכו’.
“קולקציית ההלבשה התחתונה האדפטיבית הראשונה שלנו בסניפים בשנתיים האחרונות, ויש לנו שאיפות גדולות ללכת אפילו רחוק יותר”, מוסיפה מגדה-ויליאמס. “זה כבר לא נושא חדש עבורנו, זו התחלה של שינוי גישה והסתכלות על איך אנחנו יכולים לתמוך בלקוחות הנכים שלנו”.
ד”ר שני דנדה, מומחית נגישות, אומרת: “אנשים עם מוגבלויות מתמודדים עם עלויות מחיה הרבה יותר גבוהות באופן בלתי נמנע, והאפשרויות הזמינות בכל הנוגע ללבוש הן לרוב מוגבלות ויקרות. אני בעצמי חווה באופן קבוע את התסכול של אי-מציאת בגדים שמתאימים לגוף שלי, וזה מדגיש את המחסומים המערכתיים הטבועים עמוק בחברה שלנו”.
“למותגים יש תפקיד מרכזי בפירוק המחסומים המשפיעים על חיי היומיום של אנשים עם מוגבלויות”, מוסיפה ד”ר דנדה. “לכן, אני שמחה לראות את המסירות של פריימרק לנגישות. הגישה המקיפה שלהם מתייחסת לחסמים המגוונים איתם מתמודדים הלקוחות והעמיתים שלהם”