נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשימאמרים מיוחדיםהכירו את הקולקציה הנגישה של חברת פריימרק

הכירו את הקולקציה הנגישה של חברת פריימרק

ענקית הבגדים הבריטית הבינה שלאוכלוסיית הנכים והאנשים עם מוגבלות אין מספיק היצע ב-360 הסניפים שלה ברחבי העולם – והחליטה להקים ליין אופנה מיוחד שיותאם ויונגש להם

הקולקציה הנגישה של פריימרק. צילום: מתוך אתר החברה
הקולקציה הנגישה של פריימרק. צילום: מתוך אתר החברה

קו בגדים חדש לפריימרק – ששם אנשים עם מוגבלויות במרכז: לאחר שהבינה ענקית האופנה הבריטית (עם 360 סניפים בבריטניה וברחבי העולם) כי יותר ממחצית מלקוחותיה הנכים לא מצליחים למצוא בסניפיה בגדים בהם הם מרגישים “שמחים ונינוחים” – היא החליטה לעשות מעשה.

במטרה לשים דגש ותשומת לב יתרה לאוכלוסיית האנשים עם מוגבלות, בפריימרק החליטו להשיק קו בגדים מיוחד, ולהדריך את עובדי החברה בסניפים השונים להענקת שירות טוב יותר ללקוחות עם מוגבלות.

בבריטניה חיים 16 מיליון תושבים עם מוגבלות. על פי סקרים, שלושה מתוך ארבע אנשים עם מוגבלות בבריטניה חושבים שביגוד המותאם עבורם הוא חיוני, ומשפר משמעותית את איכות החיים שלהם. יחד עם זאת, מכיוון שעלותו של לבוש מותאם היא גבוהה, רובם נמנעים מרכישה. מרבית הציבור הבריטי עם מוגבלות טוען על פי אותם סקרים, כי אם הבגדים המותאמים לצרכיהם היו נמכרים ברשת גדולה – הם לא היו נמנעים מלקנות אותם.

חנות של פריימרק בלידס, בריטניה. צילום מוויקיפדיה
חנות של פריימרק בלידס, בריטניה. צילום מוויקיפדיה

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


אותם בגדים – יותר התאמות

בנקודה הזו פריימרק החליטה להיכנס לתמונה, ולנצל את ההזדמנות העסקית. צ’רלי מגדה-ויליאמס, ראשת תחום גיוון והכלה בענקית האופנה, הגיבה לנתונים העולים מהסקר: “החברה שלנו נוסדה מתוך שאיפה להפוך את האופנה למשתלמת יותר עבור כולם, וזה אומר שאנחנו חייבים לייצג את הלקוחות שלנו, ולהגיב לצרכים השונים שלהם. ככל שגדלנו, גם המגוון שלנו התרחב, ואנחנו גאים לקחת מוצרים שהם בדרך כלל יקרים יותר וזמינים רק באינטרנט, ולהציע אותם במחירים נוחים בחנויות עצמן”.

נושא ההלבשה האדפטיבית, שנועדה להקל על אנשים עם מוגבלות, מתוכננת סביב הצרכים היומיומיים שלהם, ומשתדלת להפוך ביגוד לקל ופשוט יותר ללבישה. לדוגמה: פרטי הלבוש האדפטיביים כוללים התאמות קטנות כמו סגירות קלות יותר לחולצה – טיקטקים במקום כפתורים, סוגרים מגנטיים במקום ריצ’רצ’ים ארוכים, סקוטשים במקום שרוכים וכו’.

“קולקציית ההלבשה התחתונה האדפטיבית הראשונה שלנו בסניפים בשנתיים האחרונות, ויש לנו שאיפות גדולות ללכת אפילו רחוק יותר”, מוסיפה מגדה-ויליאמס. “זה כבר לא נושא חדש עבורנו, זו התחלה של שינוי גישה והסתכלות על איך אנחנו יכולים לתמוך בלקוחות הנכים שלנו”.

ד”ר שני דנדה, מומחית נגישות, אומרת: “אנשים עם מוגבלויות מתמודדים עם עלויות מחיה הרבה יותר גבוהות באופן בלתי נמנע, והאפשרויות הזמינות בכל הנוגע ללבוש הן לרוב מוגבלות ויקרות. אני בעצמי חווה באופן קבוע את התסכול של אי-מציאת בגדים שמתאימים לגוף שלי, וזה מדגיש את המחסומים המערכתיים הטבועים עמוק בחברה שלנו”.

ד"ר שני דנדה. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם האישי שלה
ד”ר שני דנדה. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם האישי שלה

“למותגים יש תפקיד מרכזי בפירוק המחסומים המשפיעים על חיי היומיום של אנשים עם מוגבלויות”, מוסיפה ד”ר דנדה. “לכן, אני שמחה לראות את המסירות של פריימרק לנגישות. הגישה המקיפה שלהם מתייחסת לחסמים המגוונים איתם מתמודדים הלקוחות והעמיתים שלהם”

חיפאית, עברה בתי ספר כל שנתיים בכל העולם מכיתה א׳ ועד שהתגייסה. אדריכלית, אבל כותבת מאז ומעולם. מעדיפה ללמוד אנשים מלתכנן בניינים.

כתבות אחרונות