נושאים קשורים

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?
הסתדרות 480-100

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותהסרטון המזעזע: כתב אישום נגד תוקף הצעיר עם התסמונת דאון

הסרטון המזעזע: כתב אישום נגד תוקף הצעיר עם התסמונת דאון

שנה וחצי אחרי המקרה הקשה, שתועד במצלמות ועורר סערה, הפרקליטות החליטה להעמיד לדין את אוריאל טרשי בגין תקיפת חסר ישע וגרימת חבלה

צביקה סודרי (משמאל) ואוריאל טרשי. צילומים: באדיבות המשפחה ואסף פרידמן, “ידיעות תקשורת”

כתב אישום הוגש היום (שני) על ידי פרקליטות מחוז מרכז לבית משפט השלום בכפר סבא נגד אוריאל טרשי (38), בגין תקיפת חסר ישע וגרימת חבלה. לפי כתב האישום, לפני שנה וחצי תקף טרשי באכזריות את צביקה סודרי, בן 40 עם תסמונת דאון, תושב כפר סבא, בתוך מכולת בעיר. האירוע תועד במצלמות אבטחה והסעיר בזמנו את המדינה.

“הנאשם ידע כי מדובר באדם עם מוגבלות שכלית”, נכתב בכתב האישום. “טרשי התנפל על סודרי ללא שיח מקדים, תפס אותו בחולצה והיכה אותו בידיו. סודרי ניסה לברוח מטרשי, אך האחרון המשיך לרדוף אחריו ולהכות אותו בחנות. סודרי עוד ניסה להתחבא מאחורי הדלפק של חנות המכולת, אך טרשי המשיך לתקוף את סודרי תוך כדי שבעל חנות המכולת מפריד”.

עוד נכתב כי “טרשי נכנס לאזור הקופה, הרים את סודרי מהרצפה והמשיך להכות אותו נמרצות בידיו ללא הפסקה. טרשי נגח בסודרי בראשו ומשך את חולצתו עד שסודרי נפל לרצפה והחולצה נקרעה. לאחר התערבות בעל המכולת בשנית, הוא הצליח להפריד ביניהם. לאחר מכן טרשי זרק על סודרי קופסת פלסטיק שהייתה בחנות. כתוצאה מהתקיפה נגרם למתלונן דימום בברך והוא נבדק במרכז רפואי, וכן נגרמה לו חבלה בשוק ימין”.

מכות ונגיחה בראש. צילום מסך מסרטון התקיפה של צביקה סודרי

כפי שפורסם ב”שווים”, ביולי האחרון טרשי זומן לשימוע לפני הגשת כתב אישום. לטענתו, לאירוע במכולת קדמה פגיעה ממושכת מצד סודרי בבנו הקטן (אז בן 11), בעצמו ילד עם צרכים מיוחדים, וניסיונות מצידו לבקש מסודרי להפסיק, שלא צלחו לדבריו. לאחר ששמעו את טענותיו החליטו בפרקליטות להגיש נגדו את כתב האישום.

ל”שווים” נודע עוד כי בשלב כלשהו בחקירה נשקלה אפשרות ללכת להסדר מקל עם טרשי, אך לאחר פניות ממשפחתו של סודרי, שהתנגדה בתקיפות להסדר, הוחלט בפרקליטות להמשיך בחקירה עד להגשת כתב אישום, כאמור בסעיף של תקיפת חסר ישע וגרימת חבלה. תקיפת חסר ישע או קטין נחשבת לעבירה חמורה והסנקציה הקבועה לצד העבירה מטילה עונש מקסימלי של 5 שנות מאסר. אם העבירה גרמה ל”חבלה חמורה”, בית המשפט יכול להטיל על נאשם שהורשע בעבירה עד 7 שנות מאסר.

האירוע שעורר הדים

כזכור, באמצע יולי 2022 סודרי בילה במרכז מסחרי הממוקם בשכונת מגורים בכפר סבא. לטענתו, בנו של טרשי החל לקלל אותו ולזרוק לעברו הערות משפילות, והוא בתגובה ביקש להרחיק אותו ממנו והדף אותו קלות. כתוצאה מכך, לדבריו, הבן מעד ואז החל לצרוח בקולי קולות. ישנם אנשים שנכחו במקום שתמכו בגרסתו של סודרי.

בעקבות זאת הגיעה למקום אימו של הילד, מעיין טרשי-ליזמי, ולדברי נוכחים החלה לרדוף אחרי סודרי שנמלט לתוך המספרה כדי להתגונן מפניה. עובדת במספרה סיפרה כי האם השתוללה ואף זרקה חפצים על הרצפה, תוך שהיא צורחת בקולי קולות.

כמה דקות לאחר מכן הגיע למקום אביו של הילד, אוריאל טרשי, רותח מעצבים, לחפש את סודרי. סודרי המבוהל נמלט לתוך המכולת, וטרשי נכנס אחריו. כפי שניתן לראות בסרטון ממצלמות האבטחה שמותקנות במקום, טרשי, אחוז אמוק, החל להכות את סודרי באגרופים ונגח בחוזקה בראשו. כאשר זה ניסה להימלט מאחורי הדלפק של הקופה, הוא דלק אחריו והמשיך להכות אותו באגרופים, וזאת למרות ניסיונות מצד המוכר במכולת לעצור אותו. לולא התערבותו, ייתכן מאוד שהאירוע היה מסתיים באסון.

אגרופים ונגיחה בראש. תיעוד התקיפה במכולת

מיד לאחר המקרה הגישה משפחתו של סודרי תלונה למשטרת כפר סבא נגד טרשי, והמשטרה פתחה בחקירה. במקביל, העלתה ליאורה, אחות של צביקה, את סרטון התקיפה לרשת, והוא עורר הדים גדולים. “צביקה מקסים, כולם אוהבים אותו בכפר סבא”, אמרה אז ל”שווים”. “לא יכול להיות שישנה התנהגות כזאת בחברה שלנו, שאנשים מרשים לעצמם להתנהג באלימות לחסרי ישע. מאז המקרה אנחנו עוטפים ומחזקים את צביקה. יש לו כאבים ומכות יבשות, אבל הוא בעיקר מפחד מאוד”.

קריאות לחרם על העסק

כאמור, כמעט כל כלי התקשורת דיווחו על האירוע, וצביקה אפילו הוזמן להופיע בתוכנית “אופירה וברקו” בקשת 12, שם פגש את הזמרת האהובה עליו נועה קירל, שהיא ידידה קרובה של משפחתו. בנוסף, ערכו בכפר סבא אירוע תמיכה בצביקה, שאליו הגיעו בין השאר ראש העיר רפי סער והעיתונאית והסופרת ליהיא לפיד.

בינתיים, ברשת נפוץ מידע כי התוקף טרשי הוא בעלים של אולם אירועים בשם “באדולינה” ברעננה, והתחילו קריאות להחרים את העסק. גולשים רבים החלו לדרג את העסק בדירוגים נמוכים כדי לפגוע בו. בעקבות התגובות החריפות עזבו טרשי ומשפחתו את כפר סבא, וטרשי גם העביר בעלות על אולם האירועים. מבדיקת “שווים” בזמנו עלה כי הבעלות הועברה לנאוה ליזמי, אמא של אשתו, כך שהקשר שלו עם העסק לא נותק לחלוטין.

סניגורו של טרשי, עו”ד אורי אביב, מסר ל”שווים” כי לא קיבל את כתב האישום.

*****************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letovaקישור חיצוני.קישור חיצוני.
*****************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות