נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותסופית: האחריות למכשירי השיקום תעבור לקופות החולים

סופית: האחריות למכשירי השיקום תעבור לקופות החולים

הרפורמה שקידם משרד הבריאות תיכנס לתקופה ב-1 באפריל השנה, חרף ההתנגדויות של חברי כנסת רבים ופעילים חברתיים למען אנשים עם מוגבלויות

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימנטוב, יו"ר ועדת הבריאות חה"כ יהונתן משריקי (ש"ס). צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
מנכ”ל משרד הבריאות משה בר סימנטוב, יו”ר ועדת הבריאות חה”כ יהונתן משריקי (ש”ס). צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לאחר דחייה של שלושה חודשים בעקבות מלחמת “חרבות ברזל”: החל מה-1 באפריל 2024 האחריות על מכשירי השיקום והניידות לאנשים עם מוגבלות, קשישים וסיעודיים יועברו ממשרד הבריאות לקופות החולים. החשש של המטופלים: הם ייאלצו להסתפק במוצרים זולים יותר.

במשרד הבריאות הדגישו בעבר את מטרות הרפורמה בתחום פוליסות השיקום: שמירה על רצף הטיפול, שיפור הנגישות לשירות, צמצום זמני ההמתנה ומתן אפשרויות בחירה רבות למבוטח בקופות החולים. על פי הרפורמה, הספקיות והמבטחות הבלעדיות בתחום השיקום יהיו קופות החולים, בזמן שמשרד הבריאות יתפקד רק כרגולטור.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


חרף אזהרות חברי הכנסת

יו”ר ועדה הבריאות, ח”כ יוני משריקי (ש”ס), הזהיר מפני המהלך: “הרפורמה בעניין לא הגיעה לאישור הוועדה, והצעד הזה אינו תקין. הספקים מתקשים לעמוד בזמני ההספקה, ועל משרד הבריאות לדאוג לכך שהרפורמה תיכנס לתוקף באופן המיטבי ביותר תוך ראיית טובת המבוטחים בראש ובראשונה”.

משריקי דרש כי המשרד יעדכן בתוך חודש את הוועדה כיצד הוא והקופות יבטיחו כי השירות שיינתן למטופלים לא ייפגע בעקבות הרפורמה ובדגש על מעבר בין ספקים ובמעבר בין קופות. בנוסף, הוא שב וקרא למשרד להמשיך ולשתף את ארגוני הנכים בתהליך יישום הרפורמה.

הוועדה ביקשה מהמשרד לבחון לאילו סוגי מכשירים יכול להתאים הליך של ליסינג (השכרה), לבחון את הרחבת היצע המכשירים, ולדאוג לכך שלמבוטחים תהיה כתובת ייעודית במשרד, אליה ניתן יהיה לפנות במקרים חריגים כאשר לא ניתן מענה מספק על ידי קופות החולים – כבר עם תחילת יישום הרפורמה. 

נציגי איגוד לשכות המסחר, טענו כי בתור הספקים של משרד הבריאות, הם הזהירו כי: “השינוי הצפוי אינו מהווה בשורה מקצועית או התייעלות כלשהי בעבודתנו המסורה. מהפכה זו תפגע קשות ביכולתנו לעסוק בתחום ובטיב השירות ואיכות המוצרים שיקבלו המטופלים”.

שורה של ח”כים הצטרפו לטענותיהם ואמרו כי הרפורמה תהיה הרת אסון. “ח”כ אימאן חט’יב-יאסין (רע”מ) הזהירה מזמן המתנה ממושך לכיסא פשוט לנכה למקלחת, ואת ההשתתפות העצמית שהמטופל צריך להוסיף. טטיאנה מזרסקי (יש עתיד) ביקשה להחריג כיסאות ממונעים לילדים, והביעה חשש כי המעבר לקופות החולים תצמצם את התחרות ביניהן.

גם דורון יהודה, יו”ר ארגון נפגעי הפוליו, הזהיר מהעברת האחריות לנפגעי תאונות עבודה ממשרד העבודה למשרד הבריאות.

משה שדה, מנכ”ל חברת הבת של קופה”ח כללית, “כללית הנדסה רפואית”, ניסה להרגיע מעט את הרוחות: “עד עתה יצאו 11 מכרזים, ועד מועד ההעברה ב-1 באפריל נהיה מוכנים להכול”. שדה הבטיח כי תנאי הסף שהוצבו לספקים הם קשוחים, וטען כי רמת איכות המכשירים וזמינותם גבוהה. לדבריו, ועדת איכות, בראשה עומד גם הפיזיותרפיסט הראשי של הקופה, בודקת את רמת המכשירים שהספקים מציעים.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות