נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחינוך מיוחדמשרד האוצר: אין תקציב להסעות במועצות האזוריות

משרד האוצר: אין תקציב להסעות במועצות האזוריות

זה זמן רב שנושא ההסעות למוסדות החינוך המיוחד נמצא בשחיקה. בדיון בוועדת הכספים דרשו חברי הכנסת מהממשלה: "תמצאו פתרון במהירות"

יו"ר ועדת הכספים, חה"כ משה גפני. צילום: דוברת הכנסת
יו”ר ועדת הכספים, חה”כ משה גפני. צילום: דוברת הכנסת

האם גורל ההסעות במועצות המקומיות בישראל בסכנה? ועדת הכספים בראשות חה”כ משה גפני (יהדות התורה), דרשה אמש (שני) ממשרד האוצר להגדיל את  התקציב להסעות החינוך המיוחד והרגיל של המועצות האזוריות. במשרד האוצר טוענים מנגד: אין לכך מקור תקציבי.

משרד האוצר ביצע הקפאה של התקצוב להסעות במועצות המקומיות ב-12 השנים האחרונות, ויצר גירעון של 200 מיליון שקלים, שלא נסגר.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


“הסיפור הזה חונק אותנו”

בפתח הדיון בוועדת הכספים, הציג חה”כ יצחק קרויזר (יהדות התורה) את הצעתו: “ראשי הרשויות הציגו את הבעיה הקשה של שחיקת התקציב של הסעות לתושבים למסגרות החינוך, תקציב שיוצא מהכיס של השלטון האזורי ומהכיס של התושבים שם – ומגיע על חשבון דברים נוספים. בסופו של דבר הילדים צריכים להגיע לבית הספר”.

שי חג’ג’, ראש המועצה האזורית מרחבים, הצטרף לדבריו: “בשנת 2023 הוחלט שהדבר יעודכן, ובתקציב 2024 שר האוצר החליט שהוא לא עושה עם זה כלום. אנחנו מבקשים להכניס את זה מיד לתקציב הקרוב, ולהצמיד את זה למדד. אותי זה לא מעניין אם משרד החינוך או משרד האוצר ישימו כסף, אותי מעניין שיש אנשים שעזבו את הבתים שלהם מכל מיני מקומות בארץ. הסיפור הזה חונק אותנו”.

ראש המועצה האזורית מנשה, אילן שדה, אמר: “זה הפרת הסכם חתום על ידינו. הגרעון שנוצר של 200 מיליון שקל כל שנה זה כסף שיורד אצלנו מתקציבי החינוך לילדים. אנחנו נותנים להם פחות, ולכן צריך לעדכן את הדבר ולסגור את הפער שנוצר”.

אין מקור תקציבי

נציג משרד האוצר, דניאל בלנגה, ענה למבקרים וטען כי אין מקור תקציבי לעדכון: “הנושא הזה עלה כמה פעמים, גם בשנה שעברה. בסוף סוכם שתהיה השלמה של 50 מיליון שקלים לטובת נושא ההסעות. לצד זה הוסכם גם שתעשה עבודה יותר מקיפה על התעריפים, זה נכון לשנת תשפ”ד. לגבי שנת תשפ”ה אין הסכם, כי יש קושי במציאת מקור תקציבי לדבר הזה. ככל שהממשלה תרצה לעדכן – יצטרכו למצוא מקור”.

נציג משרד החינוך, המשיך את הקו של משרד האוצר: “לצערי בשל העדפות התקציביות זה לא קיבל מענה, ונאמר לנו שלקראת 2025 הנושא יבחן”.

חה”כ גפני סיכם את הדיון, ואמר כי הוא לא מקבל את התשובות של משרד האוצר והחינוך: “אנחנו לא הולכים לשום מקום. אני מבקש לשבת עם שר האוצר, ולעשות את זה מהר, כי אי אפשר להמשיך עם המצב הזה. אנחנו צריכים תשובות כדי שנדע להגיד לראשי המועצות שהאוצר לא נותן תקציב וננסה לראות מה אפשר לעשות, אבל אי אפשר להתעלם מהדבר הזה”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות