נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותמענק שכר דירה של עד אלפי שקלים למתמודדי נפש

מענק שכר דירה של עד אלפי שקלים למתמודדי נפש

מדובר בתשלום רטרואקטיבי בעקבות העלאת גובה הסיוע החודשי ביוני 2023. חלק מהזכאים דיווחו היום: קיבלנו תשלום של 4,450 שקלים

צילום: ביגסטוק

משרד הבינוי והשיכון הפקיד הבוקר עד אלפי שקלים בחשבונות הבנק של עשרות אלפי מתמודדי נפש הזכאים לסיוע בשכר דירה כחלק מסל שיקום – כך נודע לאתר “שווים”. מדובר בתשלום רטרואקטיבי שלו התחייבה המדינה כאשר העלתה את גובה הסיוע החודשי ביוני שנה שעברה.

במשך 13 שנים סכום הסיוע בשכר דירה למתמודדי נפש לא השתנה, וזאת למרות העלייה הדרמטית במחירי השכירות באותה תקופה. ביוני 2023, בעקבות בג”ץ שהגישו עמותת אנו”ש וארגונים מפורום בריאות הנפש, הודיע משרד השיכון כי מתמודדים שמקבלים סיוע בשכר דירה במסגרת סל שיקום יזכו להעלאה.

החל מיוני, אנשים המתגוררים בהוסטלים היו זכאים לתוספת של 100 שקלים לחודש בסיוע בשכר דירה, כך שסכום הסיוע המעודכן גדל ל-870 שקלים; אנשים שגרים בקהילה (כל סוג של דיור בקהילה דרך סל שיקום שאינו הוסטל) זכו לתוספת בסך 230 שקלים וקיבלו 1,000 שקלים מדי חודש (במקום 770 שקלים לפני כן). בנוסף, הוחלט שהתשלום יינתן רטרואקטיבית מינואר 2023.

מתמודדים ששוחחו עם “שווים” דיווחו שהבוקר הופתעו לגלות כי משרד השיכון הפקיד בחשבון הבנק שלהם עוד אלפי שקלים. חלקם, המתגוררים בשכירות בקהילה, דיווחו שקיבלו סכום של 4,450 שקלים (1,000 שקלים לחודש הנוכחי ועוד 3,450 שקלים רטרואקטיבית).

המפקיד, כמו כל השנים, הוא משרד השיכון, אולם התוספת החדשה מגיעה מתקציב משרד הבריאות, שאחראי לנושא סל שיקום. למעשה, יש עתה שני גופים שמממנים את הסיוע – משרד השיכון ומשרד הבריאות.

***************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letovaקישור חיצוני.
***************

ד”ר הלה הדס, מנכ”לית עמותת אנוש, בירכה ביוני על ההחלטה של משרד הבריאות. “אנו מודים למשרד הבריאות על ביצוע התיקון בסיוע בשכר הדירה, לו זקוקים מתמודדי הנפש כמו אוויר לנשימה”, אמרה אז. “במציאות שבה ההשקעה הציבורית במערכת בריאות הנפש נמוכה בהרבה מהנהוג במדינות ה-OECD, זהו צעד בכיוון הנכון לתיקון הכללי שנדרש במערכת. נמשיך לפעול כדי להצעיד את בריאות הנפש בישראל קדימה ולאפשר למתמודדי הנפש את המערכת השיקומית המתקדמת לה הם ראויים”.

באוגוסט 2022 דיווחנו ב”שווים” כי סכומי הסיוע בשכר דירה למתמודדי נפש לא עודכנו מזה 13 שנה, למרות ששכר הדירה בכל רחבי ישראל התייקר בעשור האחרון באופן ניכר. בעוד שבעשר שנים עלה שכר הדירה הממוצע ב-50% לפחות, הסיוע למתמודדי הנפש נותר בכל התקופה 770 שקלים לחודש.

אמיר שטיין, יליד 1996, הוא כותב ומרצה, בעל ערוץ יוטיוב חינוכי, מתמודד נפש, יוצא החברה החרדית, טרנסג'נדר א-בינארי וסטודנט לספרות ופילוסופיה יהודית.

כתבות אחרונות