נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותילדים עם מוגבלויותאין תקציב: הספורט לתלמידים עם מוגבלות בסכנת ביטול

אין תקציב: הספורט לתלמידים עם מוגבלות בסכנת ביטול

התאחדות הספורט לבתי הספר שמפעילה, בין היתר, מסגרות לספורט נכים ברחבי הארץ – לא תקבל מימון ממשלתי השנה. משרד התרבות והספורט: "נפעל לשמר את הפעילות"

ספורטאים עם מוגבלות. צילום: ארז עוזיר
ספורטאים עם מוגבלות. צילום: ארז עוזיר

התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל המפעילה בין היתר פעילויות בכל הארץ לילדות וילדים עם צרכים מיוחדים בסכנה סגירה. הסיבה: אין מקור תקציבי.

“חבל שניאלץ לבטל פעילויות חברתיות יוצאות דופן, במיוחד בתקופה מאתגרת זו, עבור הילדים שהכי צריכים זאת”, אומר מנכ”ל התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל, זיו ישראלי, בשיחה עם “שווים”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


"התקציב יעמוד על אפס שקלים". ספורטאים עם מוגבלות בפעילות של ההתאחדות. צילום: ארז עוזיר
“התקציב יעמוד על אפס שקלים”. ספורטאים עם מוגבלות בפעילות של ההתאחדות. צילום: ארז עוזיר

“פעילות מבורכת שתיפסק”

“בתקופה האחרונה נעשו מאמצים רבים להשגת תקציב כדי להשיב את ההתאחדות לפעילות סדירה, אך לצערי, אנחנו לא מקבלים תקציב בסיסי”, הוא מוסיף. “קיבלנו תקציב בסיסי של תשעה מיליון שקלים, אבל בצל המלחמה ותיקוני התקציב נאלצו לבצע בו קיצוצים. בהצעת המחליטים של ועדת הכספים הופיע שאנחנו לא בליבת התקציב של משרד התרבות והספורט, ולכן התקציב יקוצץ – ויעמוד על אפס שקלים”.

לדבריו של ישראלי, שר התרבות והספורט אמר בפגישה עם ההתאחדות כי התקציב יעמוד על חמישה מיליון שקלים, דרך מקור תקציבי אחר. לטענתו של ישראלי, תוכניתו של השר היא לא ריאלית, לא ישימה ובעייתית. “אנחנו פועלים בכל בית ספר בישראל, עם ארגוני ה’ספיישל אולימפיקס’ והתאחדות ספורט הנכים בישראל, שחושפים את הילדים והנוער לענפי הספורט הפראלימפיים השונים. זוהי פעילות מבורכת שלצערי תיפסק”, הוא אומר עוד. “מדובר במאות ילדות וילדים מרחבי הארץ שמשתתפים בתחרויות מיוחדות שמארגנת ההתאחדות מדי שנה, והן מותאמות לספורטאים וספורטאיות עם צרכים מיוחדים”.

ספורטאים עם מוגבלות. צילום: ארז עוזיר
ספורטאים עם מוגבלות. צילום: ארז עוזיר

אלפי מורים יקוצצו

התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל מציינת השנה 30 שנות פעילות. היא הוקמה במטרה לפתח ולהרחיב את תשתית הספורט במדינה, לצד טיפוח תרבות ספורט בקרב תלמידות ותלמידי ישראל. בליבת העיסוק של התאחדות הספורט עומדים המועדונים הבית-ספריים, המעניקים הזדמנות להתנסות במגוון ענפי ספורט עממיים ותחרותיים במסגרת בית הספר, מקנה הרגלי וערכי ספורט בגיל צעיר ומחזקת את החוסן הנפשי.

מועדונים אלו מהווים את חוד החנית של הספורט עבור בתי הספר. התלמידות והתלמידים משתתפים בטורנירים ואליפויות מקצועיות ונחשפים למגוון ענפי ספורט בהם כדורעף, כדורעף חופים, כדורגל, כדורסל, ניווט, אתלטיקה קלה, בדמינטון, מרוצי שדה ועוד.

בנוסף, כפועל יוצא מסגירת ההתאחדות, אלפי מורות ומורים המדריכים ומאמנים במועדונים הבית-ספריים עשויים לאבד מקור פרנסה נוסף לאחר שעות הלימודים.

ממשרד התרבות והספורט נמסר בתגובה: “השר מיקי זוהר העביר חמישה מיליון שקלים מהתקציב הגמיש של המשרד להתאחדות בתי הספר על מנת למנוע את סגירתה. בנוסף, השר הקצה כשישה מיליון שקלים נוספים לטיפול בצרכי המלחמה באמצעות ההתאחדות, ופועל לגייס עבורם משאבים נוספים ממשרדי הממשלה האחרים, ביניהם משרד החינוך, כדי לשמר את המשך הפעילות הקיימת שלהם. המשרד מכיר בחשיבות פעילותה של התאחדות הספורט לבתי הספר, ויפעל על מנת לשמר פעילות זו”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות