נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיכללי100 מטפלים מהעולם מעניקים טיפול נפשי לישראלים, ועוד בחינם

100 מטפלים מהעולם מעניקים טיפול נפשי לישראלים, ועוד בחינם

שתי ישראליות מספרד הקימו פלטפורמה שמחברת בין ישראלים למטפלים – והכל בהתנדבות. "אחרי ה-7 באוקטובר החלטנו שאנחנו חייבות לעשות משהו כדי לעזור"

אתר פלאנט-ת’רפי. 100 מתנדבים מכל העולם

מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

אירועי ה-7 באוקטובר גרמו לטל ניר ואילנה אומאלי, שתי ישראליות המתגוררות בספרד, לשבת יחד ולחשוב איך הן יכולות לעזור. זמן קצר אחר כך הן הקימו את “פלאנט-ת’רפי”, עמותה שמעניקה סיוע נפשי בחינם לישראלים המתמודדים עם טראומה וקשיים בעקבות הטבח.

בתוך זמן קצר התגייסו לפעילות למעלה מ-100 מטפלים, בהתנדבות מלאה. העמותה למעשה מקשרת בין ישראלים שזקוקים לטיפול לבין המטפלים, שמגיעים ממדינות רבות ודוברים 18 שפות. כל מה שהמטופל צריך לעשות זה לבחור את השפה שהוא מעדיף, ואיזה סוג טיפול הוא מבקש (תמיכה רגשית, טארומה, תמיכה בילדים). בשלב הבא הוא כבר מקושר למטפל זמין, כשמלחיצת כפתור הוא מקבל את כל המידע אודות המטפל, כולל הימים והשעות בהם הוא פנוי.

איך הכל התחיל?

“אחרי ה-7 באוקטובר דיברתי עם חברה שלי מהצבא, המתגוררת בארץ, והיא סיפרה לי שבן הזוג של בתה נרצח במסיבה”, מספרת אומאלי. “דיברתי על זה עם בעלי, שהוא לא יהודי. אנחנו נשואים 19 שנה, וזו הפעם הראשונה שהוא אמר לי, ‘עכשיו אני מבין מה זה להיות ישראלי’. באותו הרגע החלטתי שאני חייבת לעשות משהו כדי לעזור. אמרתי לעצמי, שהעולם תמיד רגיל שישראל מתייצבת ראשונה בשעת משבר, בין אם זה רופאים, כבאים, הכל. עכשיו הגיע הזמן לעשות ההיפך, ולחבר את העולם לישראל”.

אילנה אומאלי (מימין) וטל ניר (צילום: גליה סרוגו)

בשלב הבא צלצלה אומאלי לחברתה הקרובה בספרד, טל ניר. אומאלי היא מטפלת שיאצו ורפלקסולוגיה, ובשנים האחרונות החלה לעסוק גם בטיפול רגשי. ניר עובדת בסטארט-אפ ישראלי בספרד, ובמקביל גם היא מטפלת רגשית.

“סיפרתי לטל על הרעיון שלי והיא מיד עזרה לי ליישם אותו”, מספרת אומאלי. “מאז אנחנו ממש כמו זוג נשוי, בלתי ניתנות להפרדה. חשוב לי להדגיש שבלי בני הזוג שלנו לא היינו מצליחות להקים את הדבר הנפלא הזה”.

ניר: “זה בעצם מה שקישר ביני לבין אילנה, שתינו מטפלות בשיטת ה-NLP”.

איך מצאתם את כל המטפלים שהתנדבו למיזם?

אומאלי: “אני בוגרת הקורס של טוני רובינס וקלואי מדנס (שני מאמנים בכירים ומפורסמים שפיתחו שיטה ייחודית). שיתפתי את קלואי בחזון שלי לגבי העמותה והיא החליטה לעזור והפיצה את הבשורה ל-14 אלף מטפלים מכל העולם שסיימו את הלימודים אצלם. שם הייתה פריצת הדרך שלנו”.

********************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

********************

במסגרת התהליך נעזרות ניר ואומאלי גם בד”ר ג’ים פריש־פלס, פסיכולוג קליני מישראל ומומחה לטראומות מלחמה. מדי חודש המטפלים המתנדבים נפגשים בזום עם ד”ר פריש-פלס, שם הם דנים אתו במקרים השונים שיש להם עם המטופלים שלהם, והוא מייעץ מה לעשות וחושב על פתרונות. כולנו עוזרים אחד לשני להתמודד”.

מכיוון שזו עמותה ללא מטרת רווח, וכולם מתנדבים, העמותה זקוקה לתרומות. השתיים מדגישות כי הן לא רוצות שום כסף מישראלים. “אנחנו רוצות לעזור לישראל. לא לקחת ממנה אלא לתת לה”.

האם רוב המתנדבים הם יהודים?

אומאלי: “יש גם ישראלים, אבל יש גם המון מתנדבים שאין להם שום קשר לישראל והם גם לא יהודים. הם פשוט רוצים לעזור”.

לאתר של פלאנט-ת’רפי

לדף הפייסבוק של פלאנט-ת’רפי

לחשבון האינסטגרם של פלאנט-ת’רפי

חיפאית, עברה בתי ספר כל שנתיים בכל העולם מכיתה א׳ ועד שהתגייסה. אדריכלית, אבל כותבת מאז ומעולם. מעדיפה ללמוד אנשים מלתכנן בניינים.

כתבות אחרונות