נושאים קשורים

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר



שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"
ראשיחדשותטענות נגד ועדת שפירא: "התכנסה בלעדינו בזמן המלחמה"

טענות נגד ועדת שפירא: “התכנסה בלעדינו בזמן המלחמה”

הוועדה לשיפור החינוך המיוחד בישראל השהתה את דיוניה ב-7 באוקטובר. כעת טוענים חברים בוועדה כי היא התכנסה בלעדיהם וקיבלה החלטות. עמוס שפירא מכחיש: "לא היה ולא נברא"

עמוס שפירא. באדיבות המצולם
“התחייבתי שכל נושא יובא בפני החברים ואכן כך יהיה”. עמוס שפירא (תמונה באדיבות המצולם)

האם ועדת שפירא, לקידום החינוך בראי החינוך המיוחד בישראל, פעלה במחשכים וללא שיתוף ארגוני הקהילה מאז פרוץ מלחמת “חרבות ברזל”? כך לפחות טוענים 14 ארגונים למען אנשים עם מוגבלות, שהוציאו מכתב מחאה חריף ליו”ר הוועדה, עמוס שפירא.

“ועדת שפירא” הוקמה בפברואר 2023, במטרה לתקן ולשפר את מערכת החינוך בראי החינוך המיוחד בישראל. בחודש אוגוסט האחרון יצאה הוועדה לפגרת קיץ, והייתה אמורה לשוב לעבודה בסיום חגי תשרי – אלא שאז פרצה המלחמה ב-7 באוקטובר, ודיוניה הושהו.

“לתדהמתנו הגדולה, משיחות שקיימנו לאחרונה התברר לנו שמאחורי הקלעים נעשית כל העת עבודה של הצוותים המקצועיים של משרד החינוך, בשיתוף הייעוץ המשפטי, וכי התקבלה ההחלטה על ביטול מנגנון ועדות הזכאות והאפיון – הגם שהחלטה זו דורשת שינוי חקיקה”, כתבו הארגונים במכתב ששלחו לשפירא והוסיפו: “לא נהיה חותמת גומי ולא נאשר הסכמות על שינויים ותהליכים שאנשי משרד החינוך הגיעו אליהם בדיונים השונים שהתקיימו מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל”.

בין היתר חתומות על המכתב העמותות אקים, אלו”ט, איל”ן, אותי, בזכות, בית איזי שפירא ועוד. כעת הם דורשים לכנס את הוועדה באופן מיידי, במטרה להשפיע על ההחלטות כבר לקראת שנת הלימודים הקרובה.

“קיום תהליך עבודה בנושאים שבליבת סמכויות הוועדה – שלא בפורום שהוסמך לכך על ידי שר החינוך, במעמד צד אחד, בדלתיים סגורות ורחוק מעין הציבור – פוגע אנושות באמון של הארגונים בוועדת שפירא”, כתבו עוד הארגונים לשפירא.

********************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

********************

“אחת ממטרות הוועדה המוצהרות הייתה קיום שיח משותף וענייני עם כלל הגורמים הרלוונטיים וקידום משותף של פתרונות. לצערנו מטרה זו לא מצאה את ביטויה בחודשים האחרונים, ואין לנו אלא להצטער על כך ולקוות שמכתבנו זה יביא לשינוי המיוחל בדרכי העבודה של הוועדה שסטו ממטרותיה המקוריות .שנת הלימודים תשפ”ה עתידה להיפתח בעוד שבעה חודשים. נשאר זמן מועט בלבד, אם בכלל, להשפיע על עיצוב השנה, לאור האתגרים הקיימים בשירותי החינוך המיוחדים ובמערכת החינוך בכלל”.

יו”ר ועדת שפירא, עמוס שפירא, הגיב למכתב ובשיחה עם “שווים” השיב לטענות הארגונים: “דיוני הוועדות אכן הושעו בעקבות המלחמה בעקבות פנייה של חברים רבים, שטענו כי בעת הזאת לא יוכלו למצוא זמן לכך. הוצאתי על כך הודעה לחברים. לוועדה יש ועדת היגוי שהוצגה לכל החברים, שתפקידה לעבד רעיונות שהועברו לוועדה מהחברים בניירות העמדה – כדי שבכל זאת ננצל את הזמן. לענייני ביטול הזכאות והאפיון שהוזכרו, לא היה ולא נברא. לא היה דיון כזה. התחייבתי שכל נושא יובא בפני החברים ואכן כך יהיה. אנחנו עסוקים בימים אלה בקביעת מועדים לכינוס הפורומים השונים ואני לרשותכם”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות