נושאים קשורים

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?
הסתדרות 480-100

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
ראשיאוטיזם"לא נסכים להחלפת אלו"ט כמפעילת מרכזי התעסוקה"

“לא נסכים להחלפת אלו”ט כמפעילת מרכזי התעסוקה”

הורים לילדים עם אוטיזם בתפקוד נמוך פתחו במאבק נגד משרד הרווחה, על רקע ההחלטה להחליף את אלו"ט בגופים פרטיים: "אין להם הניסיון הדרוש". משרד הרווחה: אלו"ט לא זכו במכרז

ההליכים בוצעו ללא שיתוף ההורים”. מרכז תעסוקה של אלו”ט (צילום: שלומי מזרחי

הורים לילדים בוגרים, בגילאי 18 ומעלה, על הרצף האוטיסטי בתפקוד נמוך, פתחו במחאה נגד משרד הרווחה. הרקע: החלטת המשרד לקחת מעמותת אלו”ט את האחריות על מרכזי התעסוקה בהם מועסקים ילדיהם.

הדרישה הזו מגיעה על רקע הליכים שבוצעו בשנים 2022-2023 על ידי משרד הרווחה והביטחון החברתי, שהובילו לכך שמרכזים תעסוקתיים שמופעלים נכון להיום על ידי אלו”ט יעברו לטיפול גופים פרטיים. ההורים טוענים כי גופים אלה, שהפועלים למטרות רווח, הם חסרי ניסיון מתאים בעבודה עם אוטיסטים בתפקודים נמוכים. במסגרת המחאה דורשים ההורים לעצור את תהליך העברת האחריות, שיביא לדבריהם לפגיעה קשה בזכויות היסוד של ילדיהם ולפגיעה ממשית בבריאותם הפיזית והנפשית.

ההורים מעדכנים כי פנו לשר הרווחה, יעקב מרגי, ולאנשי משרדן – אך לא זכו למענה. “בלתי מתקבל על הדעת שמשפחות הנאלצות להתמודד עם אתגרים גדולים, ביתר שאת בשל המלחמה, ייאלצו לשאת בנטל ההחלטות הבלתי סבירות בעליל שנוקט משרד הרווחה”, אמרו ראשי המאבק.

אחת מטענות ההורים היא כי ההליכים, שטרם נכנסו לתוקף, בוצעו בניגוד מוחלט לחוק “שירותי רווחה לאנשים עם מוגבלויות”, שעבר רק לאחרונה בכנסת. החוק קובע כי “שירותי רווחה יינתנו על בסיס רצונותיו, בחירותיו וצרכיו של הזכאי, ובשיתופו בהליך בחירת השירותים המתאימים לו, וזאת לרבות בכל הנוגע לשירותים נשוא המכרז”.

לטענת מטה המאבק, “ההליכים בוצעו ללא שיתוף ההורים ומבלי לתת לנו אפשרות אמיתית לקחת חלק בהליך. בנוסף, הם עומדים בסתירה חזיתית להמלצות של ועדות מקצועיות אשר מינה שר הרווחה עצמו, ולא עומדים בסטנדרט התקינה, הניסיון ומדדי האיכות שנקבעו באותן הוועדות”.

********************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

********************

עוד הוסיפו ההורים כי “הצרכים המיוחדים של בוגרים עם אוטיזם בתפקוד נמוך עד בינוני, חלקם סיעודיים באופן מלא, דורש היכרות, ניסיון ומומחיות ייחודיים ביותר, כמו גם התאמת פתרונות ייחודיים ומותאמים אישית לכל בוגר על הרצף. לצוותים במרכזים התעסוקתיים הקיימים היכרות ארוכת שנים, במהלכם התפתח קשר אישי עם תרומה משמעותית לתפקוד הבוגרים. מציאת מסגרת תעסוקתית מתאימה לבוגרים עם מוגבלות היא אירוע מורכב ביותר, הן לפרט הרלוונטי והן למשפחתו”.

לבסוף ציינו ההורים כי “אנחנו לא נאפשר את מעבר ילדינו בכוח למרכזים תעסוקתיים חסרי הניסיון המתאים, ודורשים לעצור את המכרז לעת עתה, לכנס דיון דחוף עם משרד הרווחה ולהגיע לפתרון מוסדר ומוסכם על ההורים”.

ממשרד הרווחה נמסר: “מרכזי היום לאוטיסטים פועלים מתוקף מכרז של משרד הרווחה. מטרת המכרז היא לשפר את השירות, ולהחליף מפעילים אשר נדרשים לעמוד בסטנדרט שירות משופר. מדי חמש שנים המכרזים מחויבים לפי כללי חוק חובת המכרזים. במכרז זכו גופים שונים אשר נבחנו לעומק,התוך שמירה על סטנדרטים  מקצועיים גבוהים ובחינת ניסיונם בטיפול באנשים עם מוגבלות. אלו”ט לא זכו במכרזים, ולכן לא יכולים להמשיך ולהפעיל את המרכזים שלהם. המרכזים נמצאים בפיקוח משרד הרווחה, אשר מוודא ומבטיח טיפול מקצועי בהתאם לנהלי המשרד. אנחנו כמשרד מלווים את תהליך החלפת המפעיל, והדברים נעשים באופן הדרגתי ומווסת”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות