נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותהמחשבון: כנסו ותבדקו כמה מגיע לכם מביטוח לאומי

המחשבון: כנסו ותבדקו כמה מגיע לכם מביטוח לאומי

הארגון עדכן את מחשבוני הזכויות, וכעת כל ישראלי יכול להיכנס לבדוק אם הוא זכאי לקצבה – ומה הסכום המשוער שמגיע לו. כל הפרטים בכתבה

צילום אילוסטרציה: ביגסטוק

לא בטוחים אם אתם זכאים לקצבה מסוימת מהמדינה? רוצים לדעת מה יהיה סכום הקצבה המשוער שמגיע לכם? המוסד לביטוח לאומי הודיע השבוע כי עדכן את מחשבוני הזכויות באתר האינטרנט שלו לשימוש הציבור.

באתר ניתן למצוא מחשבונים במגוון הנושאים שנכללים תחת הביטוח הלאומי: קצבאות כתוצאה ממלחמת “חרבות ברזל”, קצבאות נכות, קצבאות ניידות, קצבאות נפגעי עבודה, נפגעי פעולות איבה, נפגעי תאונה, סיעוד, שיקום, שירות צבאי ושחרור, קצבאות ילדים, אזרח ותיק, שאירים ועוד.

דרך האתר ניתן לבדוק האם יש לאדם זכאות לקצבה, ובמידה שיש לו – גם לחשב את סכום הקצבה המשוער. לשם התנסות, בדקנו שני מקרים של אדם בוגר הזכאי לקצבת נכות כללית בשיעור 100%.

במקרה הראשון: הגדרנו בשדות המתאימים (זה מאוד פשוט לביצוע) 100% אי כושר עבודה לאדם רווק שאין לו ילדים מתחת לגיל 24, אין לו הכנסות מעבודה, אין לו הכנסות מדמי לידה, שמירת הריון או דמי פגיעה, ואין לו הכנסה מדמי אבטלה של הביטוח הלאומי. שימו לב: צריך לכתוב 0 בשדות שבהם אין הכנסה.

התוצאה שקיבלנו (ראו בצילום): סכום קצבה של 4,291 שקלים בחודש.

במקרה השני: הגדרנו 100% אי כושר עבודה לאדם שנשוי לאישה שאינה מקבלת קצבה ויש לו שני ילדים עד גיל 18. מלבד הקצבה יש לו הכנסה חודשית של 6,200 שקלים ברוטו מעבודה, וגם אשתו מכניסה מעבודה סכום זהה. גם כאן צריך לזכור לכתוב 0 בשדות שבהם אין לכם הכנסות.

התוצאה שקיבלנו (ראו בצילום): סכום קצבה של 7,885 שקלים בחודש.

חשוב להדגיש כי המחשבונים נועדו לחישוב משוער של סכום הקצבה, אך הזכאות לקצבת הנכות וסכום הקצבה הסופי נקבעים רק על ידי פקיד התביעות של הביטוח הלאומי.

כמו כן, מציינים בביטוח הלאומי כי המחשבונים הם לשימוש פרטי והנתונים האישיים של המשתמשים לא נשמרים – כך שניתן לעשות בהם שימוש חופשי.

********************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

********************

“אנחנו מעמידים לשירותכם מחשבונים שבאמצעותם תוכלו לבדוק אם אתם זכאים לקצבה, ומהו סכום הקצבה המשוער המגיע לכם”, נכתב באתר. “כמו כן, תוכלו לקבל מידע על שירותים הניתנים באזור שבו אתם גרים. את זכאותכם לקצבה ואת סכום הקצבה המדויק המגיע לכם יקבע עובד הביטוח הלאומי בסניף שלכם, לאחר שתגישו את התביעה לקצבה. לתשומת לבכם, המחשבונים הם לשימושכם האישי והנתונים לא נשמרים”.

למחשבוני הזכויות לחצו כאן

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות