נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחינוך מיוחד"לא מוכנים שהילדים המיוחדים יחיו בתוך אתר בנייה"

“לא מוכנים שהילדים המיוחדים יחיו בתוך אתר בנייה”

פרויקט חדש שנבנה ברמת גן מאיים על חיי היומיום של מרכז התעסוקה השיקומי לילדים ובוגרים עם מוגבלות. ההורים נגד העירייה: "התנהלות מזלזלת". העירייה: "בוחנים חלופות"

גינת מרכז התעסוקה ברמת גן שתהפוך לחניון
גינת מרכז התעסוקה ברמת גן שתהפוך לחניון

הורים לילדים עם מוגבלות שכלית ושיתוק מוחין ממרכז התעסוקה השיקומי (מע”ש) ברמת גן גילו בהפתעה בוקר אחד כי הגינה האהובה במתחם תיהרס, ובמקומה ייבנה חניון תת-קרקעי. מדובר על מתחם בו בוגרים עם מוגבלות שכלית, שיתוק מוחין ואוטיזם מבלים במהלך השבוע.

“מדוע לא עדכנתם את ההורים? האם אנחנו וילדינו שקופים? מדוע אנחנו צריכים לגלות זאת באקראי?”, זועם גדעון מיטשניק, אבא של שיר, חניכה במרכז. “כתושב רמת גן, וכמי שידע להודות בעבר לראש העיר במספר הזדמנויות, אני מופתע מההתנהלות הלא מכבדת של העירייה וההפקעה המתוכננת של הגינה”.

מיטשניק טען כי בחודש האחרון הוא פנה מספר פעמים לראש העיר, כרמל שאמה הכהן. לטענתו, הורים אחרים פנו וגם סניף אקים רמת גן. תגובה לא הגיעה. “מדוע אני לא ראוי לתגובה? אני אזרח סוג ב’?”, תמה האב.

הגינה במרכז התעסוקה ברמת גן

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


ההורים מתייחסים לפרסומים השונים מלפני כשנתיים, בהם דווח על כוונה של העירייה להקים מרכז תעסוקה חדש. “תקימו קודם את המע”ש החדש, ורק אז תעשו עם הגינה מה שאתם רוצים”, נמסר מההורים. “לא נראה לכם? גם לנו לא נראית ההתנהלות הלא מכבדת והלא מחבקת שלכם. כדאי שתדעו שההתנהלות המזלזלת שלכם מעוררת תרעומת, וגרמה לנו להבין שביחד אנחנו יותר חזקים”.

שרון (שם בדוי) אם לליאת (שם בדוי), בוגרת על הרצף האוטיסטי, מספרת: “אמרו לנו שזה לא יפגע במע”ש ובתפקוד היומיומי. אף אחד לא דיבר על הגינה האהובה שלנו. זה שלטענתם היא לא בטאבו של המע”ש, ולכן העירייה יכולה לעשות מה שהיא רוצה – זה חוקי, אבל לא כשר. זה האוויר של הילדים שלנו. עושים להם שם פעילויות, הם נהנים ושמחים בשמש. אני לא יודעת איך הבת שלי תסבול במשך שנים רעש של בנייה מסביב. כל דבר קטן מפריע לה, זה פשוט יהיה בלתי אפשרי”.

ההודעה על כוונת העירייה לבנות במקום שבו מוצבת הגינה
ההודעה על כוונת העירייה לבנות במקום שבו מוצבת הגינה

אם נוספת טוענת כי אין שום איתות מהעירייה לעצירת הפרויקט. “אף אחד לא מבין אותנו. אנחנו לא נוותר, ונעשה את כל המאמצים כדי שיפסיקו את הפרויקט או שימצאו לבוגרים מקום גדול יותר וטוב יותר, עם שמש אוויר וחיוביות”, היא אומרת בשיחה עם “שווים”. “לא רואים אותנו ואת ילדינו. אנחנו חשים שקופים. אנחנו לא מוכנים שילדינו ישהו בתוך אתר בנייה”.

ההורים מבקשים להדגיש שהביקורת והתחושות הקשות מופנות רק כלפי העירייה, והם מבקשים להודות לצוות המע”ש הנפלא על הטיפול המסור והיחס לילדיהם המיוחדים.

עיריית רמת גן: “מחפשים חלופות”

מעיריית רמת גן נמסר בתגובה: “עם כניסתו לתפקיד, ביקר ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, במרכז התעסוקה, ודאג אישית להרחיב את שטח החצר תוך שהוא מספח אליו חלקה ירוקה על חשבון המרחב הציבורי, בניגוד להמלצת אנשי המקצוע. כיום מרכז התעסוקה מהווה מענה טוב ואפקטיבי, אך לא מספיק בגודלו לאוכלוסייה שעושה בו שימוש. על כן, מזה תקופה, נבחנת האופציה להעבירו למבנה גדול ומכבד אף יותר.

“העיר רמת גן מתעצמת ומתפתחת, בין היתר על ידי פרויקטים שונים כמו הפרויקט שצפוי להיבנות בסמוך למרכז הנוכחי. אף על פי כן, ראש העיר זימן סיור במקום עם מהנדסת העיר לבחינת חלופות אפשריות שיטיבו עם המשתמשים במרכז”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות