נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותסוף לאפליה: משפחות אומנה יקבלו גמלת ילד נכה כמו כולן

סוף לאפליה: משפחות אומנה יקבלו גמלת ילד נכה כמו כולן

הכנסת אישרה אמש בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ יצחק פינדרוס בנושא. משפחות האומנה יהיו זכאיות גם להטבות והזכויות הנלוות

ח”כ יצחק פינדרוס. צילום: דוברות הכנסת

האפליה תוקנה: משפחות אומנה המטפלות בילד עם מוגבלות יהיו זכאיות לאותן זכויות כמו משפחות ביולוגיות לילדים עם מוגבלות – כך אישרה אמש (שני) מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית.  

10 חברי כנסת הצביעו בעד הצעת החוק, שהוגשה על ידי חבר הכנסת יצחק פינדרוס (יהדות התורה) וחברי כנסת נוספים, ללא מתנגדים או נמנעים.

על פי החוק החדש, אומן (מי שקיבל לידיו ילד לאומנה) יהיה זכאי לקבל גמלת ילד נכה בעד ילד נכה שהושם אצלו באומנה, וכן את ההטבות והזכויות הנלוות לגמלה. לאומן תהיה סמכות להגיש תביעה לקבלת גמלת נכה לילד ולבצע את כל הפעולות הנדרשות לשם כך, ובלבד שיידע את הורי הילד הביולוגיים זמן סביר מראש על תוכניותיו להגיש תביעה.

הגמלה תשולם לאומן בעד תקופת האומנה. משפחת אומנה שבה שני ילדים או יותר הזכאים לגמלת ילד נכה, תקבל תוספת של 50% על שיעור הגמלה בעד כל ילד נכה. במקרה שבו, חלילה, נפטר ילד נכה שהושם באומנה, ישולם מענק להורה הביולוגי שלו.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letovaקישור חיצוני.


האפליה בחוק נחשפה לראשונה בדיון בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת בתחילת השנה. מרים ומאיר עמנואל, המשמשים משפחת אומנה לילד עם 235% נכות, סיפרו על הקושי לטפל בו ולצד זאת על הרצון הגדול שימשיך לגדול במשפחתם. בני הזוג חשפו כי רק בשל העובדה שהם לא הוריו הביולוגיים, הם מקבלים קצבה חודשית פחותה של כ-2,500 שקלים בחודש.

“אנחנו מטפלים בילד ומעניקים לו את כל הטוב שבעולם”, סיפרה האם מרים לחברי הוועדה. “כיום הוא בן שנתיים ושמונה חודשים. הילד שלנו הוא מתנה מדהימה, ויש לנו עוד חמישה ילדים משלנו. כולם מגויסים לטובת הילד הזה, ששינה את התמהיל המשפחתי שלנו. אנחנו רוצים להמשיך לגדל אותו וללוות אותו”.

המילים המרגשות שלה לא הותירו עין אחת יבשה בוועדה. חבר הכנסת ישראל אייכלר (יהדות התורה), שעומד בראשות הוועדה, הבטיח כי חבריה ידאגו שמשפחות אלה יקבלו את מה שמגיע להן – וקיים.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות