נושאים קשורים

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד



“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"
ראשיאוטיזםעונה שנייה ל"החיים ובת'": איימי שומר על החיים עם בעל אוטיסט

עונה שנייה ל”החיים ובת'”: איימי שומר על החיים עם בעל אוטיסט

הקומיקאית חוזרת לעונה שנייה של הסדרה "החיים ובת'", שמטפלת בנושאים שלא כולנו רגילים להיחשף אליהם בטלוויזיה: "רצינו להראות מה זה אומר באמת להיות על הספקטרום"

איימי שומר. צילום: ביגסטוק
איימי שומר. צילום: ביגסטוק

העונה השנייה של הסדרה החצי-אוטוביוגרפית מאת הקומיקאית האמריקאית איימי שומר, “החיים ובת'” (“Life & Beth”), עלתה החודש לצפייה ישירה בשירותי הסטרימינג הפופולריים. את הסדרה שומר כתבה בהשראת היחסים שלה עם בעלה, שאובחן עם אספרגר בשנת 2018.

בעונה הקודמת עוזבת בת’, גיבורת הסדרה, את בית הוריה בלונג איילנד, לאחר שאיבדה את אימה. העונה השנייה מגוללת את החיים הכפריים החדשים של בת’, לאחר שהיא נישאת לג’ון האיכר. העונה הזו מתמקדת במערכת היחסים הרומנטית בין בת’, וג’ון (אותו משחק מייקל סרה), שמתחתנים ממש בתחילתה. ככל שהעונה מתקדמת, בת’ מתחילה להבחין בהתנהגויות מסוימות אצל ג’ון, ומציעה לו שיבדקו אותן ביחד. ואז, ממש עם נישואיהם, ג’ון מאובחן על הספקטרום האוטיסטי.

הצופים שעוקבים אחר חייה של שומר יודעים שבעלה האמיתי, כריס פישר, אובחן עם ASD מיד לאחר שהשניים נישאו. “ידעתי מההתחלה שהמוח של בעלי הוא קצת שונה משלי. ברגע שהוא אובחן, התברר לי כמה זה מצחיק, כי כל המאפיינים שמבהירים שהוא על הספקטרום הם כל הסיבות שהתאהבתי בו בטירוף”, סיפרה שומר בעבר.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


התייעצו עם פסיכולוג קליני כדי לדייק את הכתיבה

פישר ייעץ בעצמו לכתיבת העונה השנייה של הסדרה. לדבריה של שומר, לרבים מהכותבים של הסדרה יש קשר לאוטיזם, וצוות הכותבים התייעץ עם פסיכולוג קליני המתמחה באוטיזם, שעבר על כל מילה. “באמת רצינו לכבד, ולהראות מה המשמעות של המילה הזו כשאנחנו מדברים על הספקטרום”, היא אומרת.

סרה קורא לתפקיד “מתנה”, ואומר שהדמות של ג’ון עוברת בצורה מאוד ברורה בכתיבה. “אני חושב שהרבה מזה בגלל שאיימי כל כך קרובה לדמות. הרבה מזה מגיע מכריס, בעצם הכל. יחד עם זאת, הדמות מאוד עגולה ושלמה. זה כמו מפתח שהם גילו ביחד, שחושף תעלומה של התנהגויות של שנים שהם לא הבינו, ופתאום הצליחו לפצח”.

שומר משבחת את משחקו של סרה, ומקווה שהסדרה תעזור להוריד את הסטיגמה סביב האבחנה. “זה דבר אמיץ לעשות ולהציג”, היא אומרת על סרה ומוסיפה, “אוטיזם הוא משהו מאוד סטיגמטי. מעט מאוד אנשים חולקים את האבחנה שלהם, וחבל. רצינו לעשות את חלקנו כדי לומר שהאבחון הוא רק חלק ממישהו, זאת לא התמונה של איך אנחנו חושבים שמישהו עם אוטיזם נראה. זה מונע מאנשים לגלות את זה על עצמם כי הם חוששים מהסטיגמה ואני באמת מבינה את זה”, היא אומרת.

“כריס מעורב בכל שלב בדרך”, הוסיפה שומר. “צפינו בתוצאה המוגמרת פעמים רבות יחד, וזה מאוד מרגש עבורנו. מבחינת לוחות הזמנים, צילומי העונה השנייה היו סביב לידת הבן שלנו, ועכשיו הוא כמעט בן 5. אני מרגישה שלוקח כל כך הרבה שנים לעבד ולשקף, להבין מה אתה רוצה להגיד ולתקשר את מה שלמדת”.

“גאה בזהות היהודית שלי”

כמו כן טבועה בסדרה הזהות היהודית של שומר, ודמותה מוצגת כשהיא חווה אנטישמיות. שומר סיפרה בעבר על איך היא מתכננת להשתמש בקומדיה שלה כדי לתת מקום ליהדות, על העלייה באנטישמיות והפחדים שהשואה תתרחש שוב. אחרי מאורעות ה-7 באוקטובר, היא מסבירה מדוע היא מרגישה מחויבת לדבר. “אני מאוד גאה בזהות היהודית שלי ובמורשת שלי. הרבה בני משפחה שלי הם ניצולי שואה, אז לא היה לי ספק שאני עומדת עם ולמען העם שלי. אני חושבת שזה עניין אנושי, עניין פמיניסטי, ואני רוצה שלום ואושר ובריאות לכולם. כאדם יהודי, אני רוצה להופיע למען הקהילה שלי”.

שומר צירפה את שמה לתנועות למען שחרור החטופים, והיא פעילה בטיקטוק ובאינסטגרם לטובת הסברה פרו-ישראלית. “אני רוצה ביטחון וחופש מחמאס גם ליהודים וגם לפלסטינים”, טענה לסיכום.

“החיים ובת'”, אפל TV, דיסני +

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות