נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותעשרות ילדים כבדי שמיעה לא יעלו לכיתה א': "אין כיתות"

עשרות ילדים כבדי שמיעה לא יעלו לכיתה א’: “אין כיתות”

בית הספר "משה שרת" בתל אביב לא יקבל לשעריו תלמידים חדשים בשנת הלימודים הקרובה. חה"כ לשעבר שירלי פינטו וההורים יצאו למאבק: "לאן הבן שלי ילך?"

תלמיד בית ספר מול שער נעול (אילוסטרציה). צילום: ביגסטוק
תלמיד בית ספר מול שער נעול (אילוסטרציה). צילום: ביגסטוק

החל משנת הלימודים הבאה לא יקבלו תלמידים חירשים וכבדי שמיעה חדשים בבית הספר “משה שרת” בתל אביב. הסיבה שנמסרה ממנהל החינוך העירוני: צורך הולך וגדל בכיתות בשכונה יצר מצוקה בהיצע הכיתות בבית הספר.

המשמעות היא שלעשרות ילדי כו”ח (כבדי שמיעה וחירשים) מתל אביב ומערים נוספות אין מענה חינוכי בשנת הלימודים הבאה, והוריהם החליטו לצאת למאבק נגד ההחלטה המקוממת.

“עיריית תל אביב החליטה החלטה חסרת היגיון לסגור את השערים של בית הספר היחידי שנותר לחירשים וכבדי שמיעה באזור המרכז”, אמרה חה”כ לשעבר שירלי פינטו, אמא לנבות שעתיד ללמוד בבית הספר בשנה הבאה. “לאן הבן שלי ילך? איפה ילמד? לעקור קבוצה קטנה של תלמידים זה מה שיפתור את הבעיה הדמוגרפית?”

“ההחלטה זאת תפגע קשות בתלמידים חירשים ובצוותי החינוך המיוחד שעובד בבית הספר”, הוסיפה. “יחד עם קבוצת ההורים, אנחנו ניאבק על ההחלטה המקוממת הזו. תלמידים חירשים וכבדי שמיעה לא יהיו השעירים לעזאזל בסיפור”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


חה"כ לשעבר שירלי פינטו. צילום: דוברות הכנסת
חה”כ לשעבר שירלי פינטו. צילום: דוברות הכנסת

“יש היסטוריה של סגירת כיתות כו”ח”

במכתב שנשלח לפני מספר ימים להורים, הוסברה ההחלטה בטענה כי בוצעה בשיתוף הפיקוח המחוזי של משרד החינוך. “אין בכוונתנו להוציא את כיתות הכו”ח (כבדי שמיעה וחירשים) הקיימות בבית הספר, וכלל התלמידים ימשיכו את לימודיהם בבית הספר כרגיל”.

אלה אוחוטין, אמא ללני שלומד בכיתה ב’ בבית הספר, טוענת כי המהלך יפגע בכולם. “לא יכניסו ילדים חדשים, עד שבכל שנה תעזוב כיתה שלמה. אלו שכבר לומדים שם יצטמצמו – עד היעלמות. זו פגיעה גם בפן החברתי של בית הספר”.

אלה אוחוטין ובנה לני. צילום: באדיבות המשפחה
אלה אוחוטין ובנה לני. צילום: באדיבות המשפחה

“הולכים לעשות פילוג נוסף בין ילדי קבוצת כו”ח”, היא מוסיפה, “הולכים לפגוע בהם מבחינת מרחק הנסיעה מהבית, ולא הקדישו אפילו מחשבה מה לגבי צוותי ההוראה שכיום מלמדים ב’משה שרת’ ושנה הבאה יצטרכו להחליט באם לעזוב את המקום כדי ללמד בעיר אחרת. יש היסטוריה ארוכה של סגירת כיתות כו”ח בכמה בתי ספר בתל אביב כמו בבלי, שז”ר, אוסישקין, ירושלמי, עירוני ט”ז ועוד. זה אומר שאף פעם לא יהיה מקום בטוח לקבוצת המיעוט הזו, שביניהם גם בני הקטן”.

התכתבות בוואטסאפ בין ההורים המודאגים מבית הספר "משה שרת" בתל אביב. צילום מסך
התכתבות בוואטסאפ בין ההורים המודאגים מבית הספר “משה שרת” בתל אביב. צילום מסך

העירייה: “בית הספר לא ייסגר”

מעיריית תל אביב-יפו, נמסר בתגובה: “תל אביב-יפו מהווה עורף סוציאלי לילדים עם צרכים מיוחדים מכל הארץ, שמהווים כ-50% מילדי החינוך המיוחד הלומדים בעיר. בית הספר ‘משה שרת’ לא נסגר, וכל הילדים במסלול כו”ח ימשיכו ללמוד בו. עם זאת, לא תיפתח כיתה א’ חדשה. משרד החינוך בודק אפשרות להצמחת שכבה חדשה בבית ספר אחר.

החינוך המיוחד בארץ הוא על-אזורי ולא עירוני, וב’משה שרת’ רק כ-10% מהלומדים בכיתות כו”ח הם מתל אביב – והשאר מרחבי המחוז. מדובר בבית ספר שכונתי, שעל מנת לא לפגוע בכיתות הכו”ח, הורחב כבר פעמיים, אולם עתה אין ברירה לאור הגידול בשכונה, נדרשות כל הכיתות”.

ממחוז תל אביב במשרד החינוך נמסר: “על פי החלטת עיריית תל אביב לא יפתחו כיתות כו”ח חדשות בבית הספר ‘משה שרת’ בתל אביב. אי לכך בודק בימים אלה מחוז תל אביב אופציות שונות לפתיחת כתה א’ – כו”ח בבית ספר אחר בשנת הלימודים הבאה. יצוין כי בכל מקרה לא תהיה פגיעה בילדי כו”ח. התלמידים הוותיקים נשארים בבית הספר משה שרת והתלמידים החדשים יחלו ללמוד במוסד אחר”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות