נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותמטרגדיה אישית לנתינה אינסופית: נפטרה מייסדת אלו"ט

מטרגדיה אישית לנתינה אינסופית: נפטרה מייסדת אלו”ט

ליאורה אביגדורי הלכה לעולמה בעקבות מחלה קשה בגיל 79. אוהביה ספדו לה: "תמיד ראתה את טובת העמותה לנגד עיניה"

ליאורה ועופר אביגדורי ז"ל
ליאורה ועופר אביגדורי ז”ל

ליאורה אביגדורי, ממייסדות עמותת אלו”ט, הלכה השבוע לעולמה בעקבות מחלה קשה, והיא בת 79.

“ליאורה הייתה מדור המייסדים של העמותה”, סיפר מנכ”ל אלו”ט, דדי עטאס, בהספד שנשא בהלווייתה. “היא החליפה את לאה רבין ז”ל כנשיאת אלו”ט, הייתה ממקימות הבית לחיים (ההוסטל) הראשון של העמותה – ‘כפר עופרים’ אשר קרוי על שמו של בנה עופר ז”ל, ומאז לא הפסיקה לפעול בהתנדבות מלאה למען הילדים והבוגרים על הרצף האוטיסטי והפכה אותם למפעל חייה.

“כשאומרים את השם ליאורה אביגדורי באלו”ט”, המשיך עטאס לספר, “כולם יודעים על מי מדברים. כולם מכירים את אומץ הלב, את המוטיבציה, את היכולת לקום מהטרגדיה והאובדן האישי ולגייס אותם למען מטרה של קידום החלשים בחברה, תוך דאגה לכל ילד ולכל משפחה שהילד או הילדה שלה נמצאים על הרצף האוטיסטי.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


“מסגרות ושירותים שהיום נראים לנו מובנים מאליהם – מעונות יום שיקומיים, גני תקשורת, בתים לחיים – לא היו כשליאורה התחילה את דרכה באלו”ט. היא הייתה חלק מהקמתם והייתה שותפה למאבקים ולהישגים. תמיד אמרה את דעתה הנחרצת ותמיד הייתה הראשונה לצאת למאבק.

“גם בשנים האחרונות ליאורה לא הפסיקה לקחת חלק בחיי העמותה, כיהנה כחברת מועצה ציבורית פעילה והייתה השראה עבור כולנו. תמיד ראתה את טובת אלו”ט לנגד עיניה, ופעלה רבות כדי לקדם, לסייע ולאחד.

“אני נפרד ממך היום כמנכ”ל אלו”ט בשמן של עשרות אלפי משפחות וילדים, אשר בזכותך זכו וימשיכו לזכות לעוד שנים ארוכות בבית, בטיפול מקצועי, באהבה, בחום ובזכויות. ליאורה יקרה – את הלכת מאיתנו, אבל המורשת המפוארת שהשארת אחרייך תישמר לעולם”.

הטרגדיה של חייה

אלו”ט הוקמה ב-1974 על ידי אביגדורי ועוד מספר הורים לילדים אוטיסטים שהבינו שאשפוז כפוי, שהיה מקובל באותם ימים, הוא לא הפתרון הנכון לילדיהם. כעבור שש שנים, ב-1980, אירעה טרגדיה נוראית כשאביה של אביגדורי, יוסף בראניצקי, לקח את בנה האוטיסט עופר, אז בן 11, לטיול, ובמהלכו ירה בו והתאבד.

האירוע הנוראי זיעזע את המדינה. אביגדורי, למרות הטרגדיה האישית ואולי דווקא בגללה, המשיכה לפעול כל השנים למען ילדים אוטיסטים ובני משפחותיהם. ב-1988 היא הייתה שותפה להקמת ההוסטל הראשון לבוגרים אוטיסטים של אלו”ט ברמת השרון שנקרא על שם בנה – “כפר עופרים”.

בראיון מיוחד שהעניקה לאתר “שווים” ב-2021 אמרה אביגדורי כי לאחר שאביה הרג את בנה, היא נדרה נדר שדבר כזה לא יקרה לעוד ילד אוטיסט. “המקרה עצמו היה שוק עולם”, סיפרה לכתבת בת אל מור. “אבא שנתן את חייו בשבילנו, אהב את נכדו הבכור אהבת נפש והסתכל מהצד על המצב. ברור לך שהוא לא התייעץ ולא הסביר מה הוא הולך לעשות. זה היה כמו רעם ביום בהיר. כבר למחרת היום עטו עלינו צוותי העיתונות. צילצלתי למשפחות ואמרתי ‘זה צ’אנס חיינו – מישהו שואל עלינו’. בימים של השבעה הייתי עסוקה עם העיתונות. פתאום הבנו שמישהו שואל עלינו, ומפה זה התגלגל, ואני לא יכולה לעזוב גם היום. זה מפעל חיי”.

לראיון המלא עם ליאורה אביגדורי >>>

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות