נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיחדשותמינוי חדש לממלא מקום מנכ"ל הביטוח הלאומי

מינוי חדש לממלא מקום מנכ”ל הביטוח הלאומי

שר העבודה יואב בן צור מינה את צביקה כהן לתפקיד, לאחר ששמו אושר פה אחד בוועדת המינויים של מועצת המוסד ובוועדת דותן. ייכנס מיידית לתפקיד ויחליף את ירונה שלום

מ"מ מנכ"ל הביטוח הלאומי הנכנס, יורם כהן. צילום: דוברות הביטוח הלאומי
מ”מ מנכ”ל הביטוח הלאומי הנכנס, יורם כהן. צילום: דוברות הביטוח הלאומי

שר העבודה יואב בן צור מינה היום (ראשון) את צביקה כהן לתפקיד ממלא מקום מנכ”ל הביטוח הלאומי. כהן עובד מעל ל-14 שנים בביטוח הלאומי, וכיום מכהן כסמנכ”ל משאבי האנוש של הארגון.

עוד בטרם כניסתו לביטוח הלאומי, היה כהן סגן מפקד בה”ד 1 (ביה”ס לקצינים של צה”ל) שם ניהל את כל מערך ההכשרה לקצונה, פיתוח תוכניות עבודה, פרויקטים מיוחדים ועוד. לאחר מכן שימש כמבקר הפנים של זרוע היבשה. כחלק בלתי נפרד מתפקידו כהן היה אמון על היערכות למצבי חירום, בקרות תקציביות ובקרות על פעילויות מבצעיות של הזרוע. כמו כן, היה אחראי על תהליכים ארגוניים כגון: תהליכי שיפור והתייעלות של המבנה הארגוני, ניצול מיטבי של משאבים, יישום תוכניות ניהול סיכונים בפעילויות הזרוע וכיו”ב.

בשנת 2010 החל לעבוד בביטוח הלאומי כראש אגף אזרח ותיק ושארים במטה הראשי של הארגון, וניהל יותר תקציב של יותר מ-15 מיליארד שקל. כהן היה שותף בהליכי חקיקה, כתיבת חוזרים ונהלים לכל עובדי התחום בפריסה ארצית, הכשרת העובדים והדרכתם.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


במקביל ניהל כהן את אגף ביטוח נפגעי עבודה שתקציבו היה מעל ל-4.3 מיליארד שקל, והיה אחראי על פרויקטים רוחביים, ביניהם: הסכמים עם בתי חולים, קופות חולים והסכמים עם משרדי ממשלה וארגונים ציבוריים רלוונטיים. בנוסף, היה אחראי ושותף ליישום ופיתוח מערכות וממשקי ממוחשבים במסגרת גמלאות הביטוח הלאומי וכן ניהול BI ודאטה החיונית לתפעול ומעקב הפעילות השוטפת של הארגון.

כיום, כהן מכהן כסמנכ”ל משאבי אנוש של הארגון ותחתיו 3 אגפים: משאבי אנוש, הדרכה וארגון ושיטות שמקדם ארגון וייעול תהליכי העבודה, ועידוד למצוינות בהתאם לתפוקות.

כהן נשוי ואב ל-3, בעל 4 תארים: תואר ראשון בלימודי מזרח תיכון, תואר ראשון ושני במשפטים, ותואר שני נוסף במנהל ציבורי וביקורת פנימית וציבורית מאוניברסיטת בר אילן.

כאמור, ועדת המינויים של הביטוח הלאומי הסכימה פה אחד על התאמתו של צביקה כהן כמ”מ מנכ”ל הביטוח הלאומי ולאחר מכן ועדת דותן אישרה את התאמתו לתפקיד. כהן יחליף את ממלאת המקום הנוכחית, ירונה שלום, לאחר שמינויים קודמים לתפקיד קבוע לא הבשילו לכדי אישור רשמי.

ירונה שלום, ממלאת מקום מנכ"ל הביטוח הלאומי היוצאת. צילום מסך מכלכליסט
ירונה שלום, ממלאת מקום מנכ”ל הביטוח הלאומי היוצאת. צילום מסך מכלכליסט

“אדם מנוסה וחדור מוטיבציה”

שר העבודה, יואב בן צור: “אין ספק שניסיונו של צביקה הן כמנהל בתפקידים שונים במטה הניהולי והן ניסיונו בסניפים, עם נגיעה ישירה לקהילה מהווה רובד חשוב במיוחד בעת הזו. תפקיד מנכ”ל הביטוח הלאומי הוא אחד החשובים בחברה הישראלית ובחירת המועמד המתאים ביותר לתפקיד היא תהליך מורכב שאינני מקל בו ראש ואפקיד אותו בידי האדם המתאים ביותר. צביקה כהן הוא אדם מנוסה, חדור מוטיבציה ומבין את השליחות הציבורית והחמלה שצריך בארגון כמו הביטוח הלאומי ואני סמוך ובטוח שהוא ימלא את תפקידו על הצד הטוב ביותר עבור המוסד ועבור הציבור כולו”.

מ”מ מנכ”ל הביטוח הלאומי, צביקה כהן: “מעל לעשור אני קם כל בוקר בתחושת שליחות בעשייה הציבורית החשובה שקיימת בביטוח הלאומי ונועדה להבטיח את הזכויות החברתיות של הציבור הישראלי. אני מודה על האמון שקיבלתי משר העבודה יואב בן צור ומקבל את המושכות כמ”מ מנכ”ל בחרדת קודש ומתוך ידיעה ברורה שהביטוח הלאומי הוא גוף חזק ומתפקד עם לב פועם, עם מנהלים חזקים ועובדים חרוצים שרואים בעבודתם, במיוחד בעת הזו, משימה חברתית ולאומית שנועדה לתת מענה לכל מי שזקוק לכך בשירותיות, חמלה ומקצועיות”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות