נושאים קשורים

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?
הסתדרות 480-100

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
ראשיאנשים עם מוגבלויותבלתי נתפס: כ-20 אלף תינוקות וילדים הוכרו כנפגעי איבה

בלתי נתפס: כ-20 אלף תינוקות וילדים הוכרו כנפגעי איבה

על פי נתוני הביטוח הלאומי, מתוך 806 נרצחים אזרחיים מאז פרוץ המלחמה, 38 הם קטינים. "המשפחות מתמודדות עם קשיים שהמדינה לא ידעה כדוגמתה"

הטבח בבארי. צילום: קובי גדעון, לע"מ
הטבח בבארי. צילום: קובי גדעון, לע”מ

150 ימים למלחמה: הביטוח הלאומי מעדכן היום (שני) את כמות ההרוגים והפצועים האזרחים מאז פרוץ מלחמת “חרבות ברזל” ואסון ה-7 באוקטובר: 806 נרצחו וקרוב ל-62 אלף נפצעו בגוף ובנפש.

מתוך הכמות הבלתי נתפסת של המתים, 38 הם מתחת לגיל 18, וכ-20 אלף מהפצועים גם הם קטינים. שלושה פעוטות בגילאי 3-0 נרצחו, ארבעה בגילאי 6-3 ו-10 בגילאי 14-6. 21 מהחללים האזרחיים הם בני נוער בני 18-14. 768 מהמתים הם מעל גיל 18.

מתוך רבבות פצועי האיבה בגוף ובנפש, הביטוח הלאומי מטפל בלא פחות מ-3,557 נפגעים בגילאי 3-0. 3,726 נפגעי איבה בגילאי 6-3, 8,659 נפגעים בגילאי 14-6, 3,586 בגילאי 18-14 וכ-42,414 בגילי 18 ומעלה.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


יש לציין כי נתוני הפצועים צפויים לעלות בימים הקרובים, לצד הנתונים החדשים המגיעים מידי יום במסגרת המלחמה.

מהביטוח הלאומי נמסר בתגובה לנתונים: “לצערנו, מרגע האסון ה-7 באוקטובר ועד היום, מספר החללים ופצועי האיבה הולך ועולה. מעבר לחללים ולנפגעים עצמם, ישנן משפחות שלמות שמתמודדות עם קשיים שהמדינה לא ידעה כדוגמתה.

“עובדי הביטוח הלאומי בכלל, ובאגפי האיבה והשיקום בפרט, ממשיכים לעבוד לילות כימים כדי לתת מענה לכל מי שזקוק לכך, במקביל לעבודה שוטפת מול המחוקק כדי לנסות ולקדם סיוע רחב יותר מזה הקיים בחוק. חשוב לזכור שנפגעי האיבה והמשפחות השכולות ימשיכו להיות מלוות על ידינו מעתה ולאורך כל החיים ואנחנו נהיה שם בשבילם בכל מה שניתן”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות