נושאים קשורים

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג



ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי
ראשיאוטיזם"מי שמכם לשפוט ילד בן 7?": האב והבן שלא נכנעו לבריונות

“מי שמכם לשפוט ילד בן 7?”: האב והבן שלא נכנעו לבריונות

דוד ואוריה יפרח הפכו לכוכבי טיקטוק לאחר שהשיבו למגיב שלעג: "המשקל העודף והדיבור הלא ברור הם מהסיבה הפשוטה שאוריה עם אוטיזם"

דוד ואוריה יפרח. צילום: מתוך פייסבוק
דוד ואוריה יפרח. צילום: מתוך פייסבוק

דוד יפרח, אביו של אוריה בן ה-7, לא היה יכול להישאר אדיש לאחר שבנו על הרצף האוטיסטי ספג עלבונות ובריונות באפליקציית טיקטוק.

האב נוהג להעלות סרטונים מוזיקליים עם בנו לרשת החברתית, כשהם שרים יחד בליווי נגינת פסנתר. באחד הסרטונים, שרו ביחד את השיר האהוב על אוריה הקטן, “דו דו דום”. אחד המגיבים האנונימיים כתב בתגובה “דו דו דוריטוס”, מתוך כוונה ללעוג למשקלו העודף של אוריה. האב, דוד, הזדעזע עד עמקי נשמתו, והעלה סרטון תגובה למגיב האנונימי.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


@davidifrah_

כבר סיפרתי לכם שהבן שלי משוגע על דודודום? שבוע מבורך לכולם 😍 #מוזיקה #עילאיוניתיאיצרפתי #נושמיםמזרחית #מזרחית #פוריו

♬ צליל מקורי – דוד יפרח

“אחרי שראיתי את התגובות בלייב, אמרתי שאני לא יכול להישאר אדיש”, אמר יפרח בסרטון התגובה. “המשקל העודף והדיבור הלא ברור הם מהסיבה הפשוטה שהילד עם אוטיזם”, המשיך האב, “אבל זה לא אומר שהוא לא רגיל. הוא מחייך, הוא צוחק, הוא שר”. מאז, הסרטון שבר את הרשת וזכה לכמיליון צפיות ול-5,000 שיתופים בפייסבוק. 

@davidifrah_

משיב/ה ל-@אברמוב לחדשים 🙌😘 ילד מיוחד של אבא שלך לא הייתי משנה אותך בחיים! #אוטיסט_זה_לא_קללה #ילדיםזהשמחה #ילדשלאבא #פוריו #ילדמיוחד

♬ צליל מקורי – דוד יפרח

“לא הייתי משנה אותך בחיים”

בהמשך הסרטון מסביר יפרח שהוא עושה הכל כדי לשמח את בנו. “בתור אבא לילד עם צרכים מיוחדים, אני דואג להנגיש לו את כל הטוב שבעולם, כדי שיראה שהעולם יפה. לא הייתי רוצה לשנות אותו ולא הייתי מנסה”, הוא הסביר. “בתקופה של מלחמה וחשבון נפש, קחו רגע למחשבה. מי שמכם לשפוט ילד בן שבע בגלל דיבור לא ברור או מראה חיצוני?”.

דוד ואוריה יפרח. צילום: מתוך פייסבוק
דוד ואוריה יפרח. צילום: מתוך פייסבוק

בעוד חודש יחול יום המודעות לאוטיזם, ועד אז יפרח מבטיח שימשיך לפעול למען הקהילה. “אנחנו נדאג באופן אישי לעוד הרבה הפתעות שמחכות בהמשך הדרך”, הוא מבטיח.

אבל גם אז הבריונות מצד המגיבים לא פסקה. למרות שהציג את בנו בגילוי לב – מגיב נוסף החליט לכתוב “הילד לא יהיה כוכב בחיים”. גם הפעם יפרח לא שתק, והעלה סרטון תגובה נוסף. “וואו, אוריה, ראית מה קרה? תוך יומיים הפכת להיות כוכב”, אמר האב בסרטון. לאחר מכן שאל את בנו אם הוא מוכן לשיר, ואוריה ענה: “אני מוכן, אני ילד מיוחד”. השניים פצחו בגרסת כיסוי לשיר של יגל אושרי “לצאת מדיכאון” בדואט.

בתוך יומיים בלבד הגיע הסרטון החדש לכ-180 אלף צופים בטיקטוק. בנוסף, הוא גרף תגובות חיוביות רבות, בהן אחד מהגולשים שכתב: “אוריה, אתה ילד מיוחד ובגלל זה קיבלת אבא מיוחד”. בסרטון נוסף שרים האב והבן את השיר “מתנות קטנות” של רמי קליינשטיין. גם הסרטון הזה זכה לאהדה רבה, עם עשרות אלפי צפיות תוך יום אחד בלבד.

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות