נושאים קשורים

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן
הסתדרות 480-100

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי
ראשיחדשותבית הספר לילדה הנכה: "אל תגיעי למסיבת הפורים"

בית הספר לילדה הנכה: “אל תגיעי למסיבת הפורים”

מעיין בת ה-10 מאבן יהודה הפכה לסיעודית בעקבות תאונה במהלך טיול שנתי. כעת טוענים בבית הספר: "הגעתה תעורר טראומה". הורים: "לא נשלח את הילדים אם מעיין לא תגיע"

פורים לבד בבית. מעיין שחר ואמה

בשישי הקרוב ילדי ישראל יחגגו את חג הפורים בבית הספר, אך מעיין שחר, ילדה בת 10 מאבן יהודה, שהפכה סיעודית בעקבות תאונת דרכים בשנה שעברה, תיאלץ להישאר בבית. הסיבה: בית הספר אסר על אמה, אסתר, להביא אותה.

“ההורים טוענים שהילדה תעורר טראומה אצל ילדיהם”, כך סיפרה האם בשיחה עם אתר Ynet. תושבים באבן יהודה שנחשפו לסיפור, זעמו ואף איימו להשבית את מסיבת הפורים.

התאונה בה מעיין הייתה מעורבת התרחשה בזמן טיול שנתי של בית הספר “בית אבי” באבן יהודה, כשמשאית פגעה באוטובוס שבה שהתה ביחד עם חברותיה. בעקבות התאונה, הפכה מעיין לסיעודית ובמשך השנה האחרונה לא הלכה כלל לבית הספר. “בהתחלה מעיין הייתה מחוברת לצינורות וזה היה מפחיד”, שחזרה האם בצער. “במשך כל השנה הזאת, מתוך התחשבות בילדים אחרים וכדי שלא ייבהלו, לא הבאתי אותה לבית הספר”.

הורים בשכבה טענו, כי בעקבות העובדה שילדיהם היו ביחד איתה בתאונה, הופעתה בבית הספר עלולה לגרום ל”טראומה”. כדי שלא ייווצר מצב כזה, הם הביאו מסמך מפסיכיאטר שמעיד על המצב שיכול להיגרם. לדברי האם, “80 אחוז מהילדים בכיתה שלה היו אצלנו בבית ובאו לבקר אותה, ככה שהם כבר ראו אותה במצבה”, הדגישה.

מעיין שחר לפני התאונה. “בהתחלה הייתה מחוברת לצינורות וזה היה מפחיד”

לטענת האם, המפגש של מעיין עם חבריה לכיתה מעודד אותה ועוזר לה להחלים. “עשיתי ויתור כשלא לקחתי אותה לבית הספר, כי בשבילה להיזכר בזיכרונות עבר זה מאוד מרפא”.

כעת האם יוצאת למאבק, כדי שבתה כן תוכל להשתתף במסיבת פורים בבית הספר בשישי הקרוב. “אני רוצה לנרמל את המצב שבו לא כולם בריאים”, מסבירה שחר. “בסוף השבוע הזה מעיין תבוא ואני אלך איתה בגאווה”.

לאחר פרסום הסיפור, תושבים רבים באבן יהודה זועמים על החלטת בית הספר שלא לאפשר למעיין להגיע למסיבה. “זהו יום עצוב, יום של חשבון נפש”, כתב עוז כהן, תושב אבן יהודה, בפוסט שהעלה בפייסבוק.

************************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

************************

לטענתו, איסור הגעתה של הילדה יכול ליצור פתח לאי קבלת השונה, כשבמידה והיו מכילים את הסיטואציה – הילדים היו מתרגלים למצב. “הכל היה נמנע במידה והיה נעשה תהליך עומק עקבי של הכלה וקבלת האחר”, הוא אומר. “מניסיון, הילדים מקבלים ומכילים עד שאנחנו, המבוגרים, מקלקלים. אני מקווה לקום בבוקר ולשמוע שאין אמת בדברים. יום עצוב”.

גם נועה ביחובסקי, תושבת אבן יהודה, הזדעזעה לנוכח הפרסום. היא העלתה פוסט בפייסבוק שקורא להחרים את המסיבה. “ביום שישי לא שולחים את הילדים לבית הספר למסיבות פורים אם מעיין שחר לא מוזמנת! מי מצטרף?”, כתבה.

הורים רבים שראו את הפוסט הסכימו עם ביחובסקי. “לא למדנו כלום מה-7.10”, הגיב לה שלומי כהן, בחור נכה. כעת, נותר לראות אם בית הספר יחזור בו מהדרישה שמעיין לא תגיע, או שמא, למרות הכל, היא תיאלץ להישאר בבית.

ממשרד החינוך נמסר: “מדובר במקרה מורכב מאוד, והמשרד שותף לכאבם של כלל המעורבים בתאונה. יצוין כי תלמידי הכיתה שהיו מעורבים בתאונה מקבלים ליווי ייעוצי ורגשי. נוכח חשש ממשי למצבם הפוסט-טראומטי של יתר התלמידים שהיו מעורבים בתאונה, המגובה בחוות דעת מקצועיות שהגישו הורי התלמידים, בקשת האם נדחתה לאחר שנבחנה בידי כלל גורמי המקצוע הרלוונטיים. בית הספר ימשיך ללוות טיפולית ורגשית את אחותה הצעירה של התלמידה, הלומדת בבית הספר, ולהעניק לה את כל הנדרש”.

תגובת מועצת אבן יהודה טרם התקבלה, והיא תפורסם ככל שתתקבל.

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות