נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםתערוכת יחיד לצעיר האוטיסט "שיום אחד עוד יציג ב-MoMa"

תערוכת יחיד לצעיר האוטיסט “שיום אחד עוד יציג ב-MoMa”

הכירו עומר אודוין, אמן ישראלי על הספקטרום האוטיסטי שגורף הישגים בזירת האמנות הבינלאומית: "תוך כמה שנים הוא יציג במוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק"

עומר אודוין. צילום: יח"צ
עומר אודוין. צילום: מתוך פייסבוק

מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

האמן עומר אודוין משיק לראשונה תערוכת יחיד, תחת השם “טביעת צבע”, בבית אגודת הציירים והפסלים בחיפה, החל מ-13 באפריל, ובה יצירות שיצר בשבע השנים האחרונות. אודוין עושה זאת לאחר שהשתתף בשורה של תערוכות קבוצתיות בארץ ובחו”ל, זכה בפרסים בינלאומיים ומכר יצירות בכל רחבי העולם.

אודוין, בן 24, מאובחן מגיל שנתיים על הספקטרום האוטיסטי. באמצעות הציורים ניתן לקבל טעימה מעולמו, מחיי היום יום ומתהליכי היצירה שלו. יכולות הרישום יוצאות הדופן שלו התגלו רק בגיל 17, ומאז פיתח סגנון אמנותי אישי וייחודי עם חותם משלו.

ציוריו של אודוין מאופיינים בהפשטה, במשטחי צבע נועזים ובתפיסה נאיבית-אופטימית של החיים, ועבודותיו מושפעות מהאמנים המודרניים האקספרסיוניסטים: מודליאני, שילה, פיקאסו וואן גוך. הוא עובד בטכניקות שונות, בעיקר בצבעי אקריליק על קנבס, צבעי מים ומדיה משולבת בשילוב בדים, ובתערוכה יוצגו גם סקיצות ומספר עבודות פיסול שיצר לאחרונה.

ציור של עומר אודוין מתוך התערוכה. צילום: אורנה אודוין

בשנים האחרונות מלווה אותו כמנטור האמן מיקי גולדשטיין. לאחר הפגישות הראשונות בין השניים, אמר גולדשטיין לאמו של אודוין: “תוך כמה שנים הבן שלכם יציג במוזיאון לאמנות מודרנית (MoMa) בניו יורק”.

יצירותיו של עומר אודיון. צילום: מתוך פייסבוק
יצירותיו של עומר אודיון. צילום: מתוך פייסבוק

למרות גילו הצעיר, הספיק אודוין להשתתף עד היום בתערוכות רבות וגם לזכות בפרסים בינלאומיים נחשבים, ובהם פרס הצטיינות מידי Circle Foundation For The Arts ובפרס אמן העתיד של המגזין האמנותי “contemporary art curator magazine”. התערוכה “טביעת צבע”, כאמור, היא תערוכת היחיד הראשונה שלו; אוצרי התערוכה הם רונית חלפון ואיציק כוכבי, בוגרי אוצרות בעיצוב בשנקר, העוסקים בתערוכות בדגש על ערכים חברתיים.

התערוכה תיפתח לקהל הרחב בשבת, ה-13 באפריל, באירוע השקה בשעה 11:00, באגודת הציירים והפסלים, שדרות הציונות 24, חיפה. היא תהיה פתוחה לקהל הרחב עד שבת, 11 במאי.

הכניסה חופשית. שעות פתיחת התערוכה: ראשון-שבת, 10:00-14:00.

ציור של עומר אודוין מתוך התערוכה. צילום: אורנה אודוין

דרושים: מדריכים בצהרון לילדים בגיל הרך של עמותת “האומץ להיות”. העבודה היא במשמרות של 3 שעות מדי יום, באזור המרכז. דרוש ניסיון / רקע בהדרכה וחינוך, אמינות, יושרה ואהבה לילדים.

ללוח המשרות המלא של “שווים בתעסוקה” הקליקו כאן >> https://jobs.shavvim.co.il/jobs/


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות