נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשימאמרים מיוחדיםהאם זה הרכב הנגיש בעולם?

האם זה הרכב הנגיש בעולם?

המעצב הראשי של ענקית רכבי היוקרה יגואר חבר לארגון שמתמחה בהנגשה – ויחד הם עיצבו את ה-eVita, מכונית חשמלית שנועדה לאכסן כיסאות גלגלים בקלות

רכב ה-eVita. צילום: מתוך מגזין "אוטו אקספרס"
רכב ה-eVita. צילום: מתוך מגזין “אוטו אקספרס”

עם השנים עולם הרכב הציע עוד ועוד פתרונות הנגשה לאנשים עם מוגבלות בתנועה, אבל המטלה עדיין נשארה לעיתים מסובכת. עבור חלק מהנכים המשתמשים בכיסאות גלגלים, למשל, עלייה לרכב היא לא תמיד משימה קלה.

כדי לשפר את המענים לאתגרים האלה, ולהביא אותם לרמה חדשה של גימור ועיצוב, חבר איאן קאלום, המעצב הראשי לשעבר של מותג רכבי היוקרה “יגואר”, לארגון Motability הבריטי, כדי להביא לעולם את ה-eVita – אחד הרכבים הנגישים ביותר בעולם.

“יש חשיבות גדולה לתכנן מראש, ולאמץ עקרונות עיצוב כוללניים, כדי להבטיח שאנשים עם מוגבלויות לא יישכחו במעבר לרכבי רכב חשמליים”, אמר קאלום. כאמור, דגם הרכב הוא מסוג WAV, כלומר, כזה הנועד לאכסן בתוכו כיסא גלגלים ולאפשר עלייה אל הרכב באמצעות מסוע.

רכב ה-eVita. צילום: מתוך מגזין "אוטו אקספרס"
רכב ה-eVita. צילום: מתוך מגזין “אוטו אקספרס”

דרושים: מדריכים בצהרון לילדים בגיל הרך של עמותת “האומץ להיות”. העבודה היא במשמרות של 3 שעות מדי יום, באזור המרכז. דרוש ניסיון / רקע בהדרכה וחינוך, אמינות, יושרה ואהבה לילדים.

ללוח המשרות המלא של “שווים בתעסוקה” הקליקו כאן >> https://jobs.shavvim.co.il/jobs/


עוברים לחשמל

כמו כן, דגם ה-eVita הוא חשמלי לגמרי. מרבית הרכבים המונגשים באופן מלא לאנשים המסתייעים בכיסאות גלגלים הם לא חשמליים, והעלייה בפופולריות של רכבים אלו רק הולכת וגדלה משנה לשנה. בשנת 2024, לצורך הדוגמה, נמכרו בישראל כ-8,700 רכבים חשמליים – כלומר, רכב אחד מכל ארבעה רכבים.

העיצוב של הרכב החדש מציג שורה של חידושים חכמים שמטרתם לשפר את חווית הנסיעה. שיפורים אלו מגיעים הודות למחקר מקיף שבוצע על ידי קאלום וצוותו. ערכת הסוללות ממוקמת מתחת למושבים הקדמיים, ומשאירה רצפה שטוחה לחלוטין מאחור. הנוסע יושב מאחור עם הפנים קדימה, ממש כמו שאר הנוסעים ברכב, דבר המסייע בהפחתת מחלת נסיעות פוטנציאלית.

רכב ה-eVita. צילום: מתוך מגזין "אוטו אקספרס"
רכב ה-eVita. צילום: מתוך מגזין “אוטו אקספרס”

בנוסף, אזור תא הנוסעים האחורי כולל שתי דלתות הזזה, כשהדלת האחורית המפוצלת מאפשרת הגנה מפני מזג האוויר בזמן הכניסה או היציאה מהרכב. יש גם מרכז שליטה קטן שמאפשר לנוסע האחורי לשלוט על החימום, האוורור והמדיה בתוך תא הנוסעים, בעוד שפנים הרכב תוכנן להיות שקט וללא רעשים.

אמנם ה-eVITA עדיין רק בשלב התכנון והעיצוב, אבל לדברי קאלום, ניתן להשלים את העבודות ההנדסיות אם יצרן שותף יצטרף לפרויקט. “כיום כלי רכב חשמליים אינם מציעים את הפונקציונליות והגמישות הנדרשת על ידי משתמשי כיסאות גלגלים”, אומר קאלום. “יש חשיבות גדולה לתכנן מראש ולאמץ עקרונות עיצוב כוללני כדי להבטיח שאנשים עם מוגבלויות לא יישכחו במעבר לרכבי רכב חשמליים”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות