נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותלמה אנשים באתרי היכרויות כל כך משעממים?

למה אנשים באתרי היכרויות כל כך משעממים?

רננה אורן טוענת שאתרי היכרויות מוכרחים להתקין גלאי קלישאות. וגם: האם לגולשים עם מוגבלות כדאי לחשוף אותה על ההתחלה

כולם מחופשים ברשת, אז גם אני

קוראת את השורה “אוהב לצאת לסרטים וברים אבל גם בילוי שקט בבית” בערך בפעם ה-1,500 ונאנחת. אנשים משעממים.

יודעים מה אתר ההיכרויות הזה צריך? גלאי קלישאות. כמו שהאתר לא נותן לפתוח פרופיל אם לא כתבת כלום על עצמך, אז שלא ייתן לפתוח פרופיל אם כתבת בנאלי.

די להיות גנריים! ”גבר עם ראש על הכתפיים, אוהב אוכל טוב, סרטים טובים”. מישהו אוהב אוכל וסרטים גרועים? זה תקף גם למין השני. כל הנשים שאוהבות ”שוקו חם מתחת לפוך בחורף”, אתן לא תשתו אותו איתי. ואיזה מעצבן זה ”סיימתי עם שלב המשחקים”? כל כך לעוס וחרוש, שאיבד לגמרי מהמשמעות.  

לכולם פתאום יש פה סוכר, מחמיאים לעצמם: “אומרים עליי שאני מצחיק, חברים יעידו שאני איש שיחה”. ואיפה התכונות-פח שלך, אדוני? אני, למשל, ישר כותבת ”מתמודדת נפש”, בלי משחקים.

לספר או לא לספר?

אצלנו, המוגבלים עם תעודות, תמיד יש את ההתלבטות אם לספר על המוגבלות על ההתחלה. יש לי ידיד אוטיסט שאומר שכל פעם שהוא כותב בהתחלה שהוא אוטיסט, פוסלים אותו. מה עדיף, להיקשר ואז לגלות לה?

מהניסיון שלי, כשכתבתי שאני א-מינית על ההתחלה, ישר פסלו אותי. את האקס שלי הכרתי בפיקניק והקסמתי אותו. לא אמרתי כלום על הא-מיניות. גיליתי לו רק בדייט השני. בסוף היינו חצי שנה ביחד. אז בעצם אולי כדאי להמתין קצת עם האמת?

**************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova
**************

גם ככה הרבה גברים מתעלמים ממה שאני כותבת ופונים רק לפי התמונה. אני כותבת שאני אקדמאית שמחפשת אקדמאי – ופונים אליי גברים שלמדו ב”אוניברסיטה של החיים”… יש אנשים שמעלים ”פוסט היכרות” בפייסבוק רק עם תמונות ומוסיפים: ”שבוע טוב”. וזהו. לא הבנתי… מי אתם? אתם זה רק הצורה שלכם? מה הערך המוסף פה?

אותו אתר היכרויות מבקש שבמשבצת הריקה תכתוב על עצמך, ואנשים כותבים: ”200 תווים לא משקפים אותי, אני לא ניתן להגדרות”. יאללה יאללה, רדו מהעץ.

בנאדם, אתה כותב משפט משעמם כמו ”’אוהב נטפליקס ופיצה” ומוסיף לו: ”ואת השאר מוזמנת לגלות בעצמך”. מי רוצה לגלות? נראה לך שגירית את הסקרנות שלי עם זה שאתה אוהב פיצה?

קבלו סקופ – אם אתם כותבים שאתם ”גם וגם”, אתם לא מיוחדים בכלל. כל אנשי ה-”רציני אבל יודע מתי לצחוק”, ”אוהב להתעסק עם טכנולוגיה אבל גם את הטבע”, שששש. אל תגלו. יש כמוכם רק עוד רבע מיליון.

ואיך פוסט שלי נראה? זה למשל מלפני שנתיים:

אפשר לקרוא אותי כמתנשאת, אבל האמת היא שאני פשוט יודעת מה אני רוצה. יצאתי עם גבר לא יציב, מובטל, שהתחיל מספר פעמים ללמוד והפסיק. זה דייק אותי לגבי הרצונות שלי, או יותר נכון האי-רצונות.

שורה תחתונה, אם אתם מכירים איזה גבר אלפא (עובד, אל-הורי, אקדמאי) שמסתדר עם תדירות סקס נמוכה, שלחו לו לינק לטור. את הקלישאות אני כבר אסנן.

לעוד טורים של רננה:

https://shavvim.co.il/author/renanao/

זמרת אקדמאית. בלוגרית צבעונית עם חוש צדק וביקורת על החברה. נותנת הצצה אותנטית ומקורית לעולמה כמתמודדת נפש

כתבות אחרונות