נושאים קשורים

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן



עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי
ראשישילוב ילדים עם צרכים מיוחדיםהורים זעמו: מחקו מהתמונה הכיתתית ילדים עם מוגבלות

הורים זעמו: מחקו מהתמונה הכיתתית ילדים עם מוגבלות

משפחותיהם של ילדים עם מוגבלויות בבית ספר יסודי בסקוטלנד נדהמו לגלות כי הם נמחקו מהצילומים הכיתתיים. "אפליה ברורה שלא צריכה לקרות בבית ספר או בכל מקום אחר"

נטלי וארין פינל. צילום עצמי
נטלי וארין פינל. צילום עצמי

שלושה ילדים בבית ספר יסודי בסקוטלנד נמחקו מתצלום כיתתי רק בשל מוגבלותם. התמונות נשלחו להורי בית הספר באמצעות שני קישורים – עותק אחד עם הילדים ועותק שני בלעדיהם, על מנת שיוכלו להחליט באילו תמונות הם בוחרים. “זאת החלטה לא אנושית”, אומרות האימהות הזועמות על המעשה.

נטלי פינל, אחת האימהות שבתה הושמטה מהתמונות, מספרת כי ההחלטה להשמיט את בתה ארין בת התשע מתצלום הכיתה, הייתה הרסנית עבור משפחתה. “אי אפשר למחוק את הבת שלי רק כי לא נוח למישהו לראות אותה, זה פשוט לא בסדר. היא הבן אדם הכי יפה שיש, מי יכול היה לעשות מעשה שכזה? אני אסירת תודה שהיא לא מודעת לזה כי הנזק שיעשה להערכה העצמית שלה יהיה הרסני, אבל צריך לספר לבת השנייה שלי על מה שקורה לאחותה, ואני לא בטוחה שאצליח לישון הלילה”.

ארין פינל, ביתה של נטלי, שתמונתה הושמטה. צילום: באדיבות האם, נטלי פינל (נלקח מאתר הדיילי מייל)
ארין פינל, ביתה של נטלי, שתמונתה הושמטה. צילום: באדיבות האם, נטלי פינל (נלקח מאתר הדיילי מייל)

פינל, שמנהלת חברה לניהול עסק ואסטרטגיה, מספרת שקיבלה מייל מבית הספר עם שני קישורים לתמונות – אחד שכלל את בתה ואחד שלא. בכיתה אחרת שבה לומדת ילדה שיושבת על כיסא גלגלים, היו גם שני קישורים לתמונות – אחד שבו היא מצולמת ואחד בלעדיה. “בבירור מול בית הספר, הצלם מטעם חברת הצילום הודה שזה מה שהם עשו”, מספרת פינל.

“זו הייתה החוויה הכי טראומטית שעברנו כמשפחה. ממש רציתי להאמין שיש סיבה אחרת, ניסיתי לחפש סיבה הגיונית ללמה מישהו קיבל את ההחלטה הזו”, אומרת פינל. “בתור אמא אני רוצה לקדם אותה, ולגרום לאנשים לחשוב שהיא ניתנת למחיקה זה פשוט הרסני מעבר לאמונה. לתת להורים בחירה אם לכלול או לא לכלול ילד רק כי הוא לא משתלב להם בתמונה המושלמת, זה מערער את כל עבודת בית הספר”.


דרושים: אורזנים למפעל “העוגיות של רחלי” בגוש עציון. העבודה במשרה מלאה. דרישות: זריזות, שמירה על ניקיון ואסתטיקת מוצר.

ללוח המשרות המלא של “שווים בתעסוקה” הקליקו כאן >> https://jobs.shavvim.co.il/jobs/


כשביררה האם את הנושא עם בית הספר, הם נשבעו שלעולם לא ישתמשו בחברת הצילום הזאת שוב. למרות שבית הספר התנצל בפניה, היא רצתה להדגיש שזאת לא אשמת בית הספר, וגם שיבחה את פרץ האהבה והתמיכה שקיבלה מהקהילה. היא גם ציינה כי יש כעת רק גרסה אחת של התמונה שזמינה לקנייה. יחד עם זאת היא מודאגת שמא החברה עדיין תשלח את הגרסה ללא בתה להורים שהזמינו אותה.

מימין: לילי בויד. צילום: באדיבות המשפחה (נלקח מאתר הדיילי מייל)
מימין: לילי בויד. צילום: באדיבות המשפחה (נלקח מאתר הדיילי מייל)

גם בתה בת התשע של ליסה בויד, לילי, הסובלת משיתוק מוחין ומשתמשת בכיסא גלגלים, הושמטה מאחת מתמונות הכיתה, יחד עם ילד נוסף. “זו אפליה ברורה והיא לא צריכה לקרות בבית ספר או בכל מקום אחר. מדובר בבית הספר כל כך מכיל, לילי נכללת בכל מה שבית הספר עושה, אז זה לא נתפס שזה קרה דווקא שם”.

החוויה הכואבת הותירה את המשפחות פגועות, והן שמחו לנוכח החלטת בית הספר להפסיק לעבוד עם חברת הצילום. “לחברה הזאת יש אחזקות מאוד גדולות בצילומי בתי ספר ואנחנו לא יכולים לאפשר למשפחות אחרות לחוות את הכאב שחווינו”, הם אמרו. “הרבה הורים בקהילה החליטו לא לקנות את התמונות הערוכות ונשמח לדעת מה הרשויות הולכות לעשות בקשר לזה”. 

ממועצת העיר נמסר כי המעשה של חברת “טמפסט צילום”, נבדק, וכי ההחלטה השערורייתית לא התקבלה על ידי בית הספר. “אנחנו מבינים את המצוקה והפגיעה שנגרמו להורים ולילדים ואנחנו מצטערים על כך. הנושא נבדק ישירות מול חברת הצילום וזה לגמרי לא מקובל”, נמסר. מחברת הצילום שמנוהלת על ידי טרנס טמפסט, בן 70, נמסר כי הנושא בבדיקה וכי אין תגובה נוספת בשלב זה.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות