נושאים קשורים

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
הסתדרות 480-100

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי
ראשיבריאות"הרפורמה החדשה במכשירי שיקום פוגעת בנכים"

“הרפורמה החדשה במכשירי שיקום פוגעת בנכים”

האחריות לאספקת המכשירים עברה לקופות החולים, ובשטח עולות טענות קשות: "האיכות ירדה, בוחרים ספקים לפי מי הכי זול". משרד הבריאות: "הנחינו לשמור על סטנדרט גבוה"

צילום אילוסטרציה: Pexels

אתמול (ב’) נכנסה לתוקף הרפורמה של משרד הבריאות במכשירי השיקום והניידות, במסגרתה הועברה האחריות לאספקתם ממשרד הבריאות לקופות החולים. במשרד הבריאות מסבירים כי המהלך נעשה לטובת ציבור הנכים, אלא שבשטח עולות טענות קשות נגד יישום המהלך.

הרפורמה נועדה במקור כדי לצמצם את הליכי הביורוקרטיה במהלך חלוקת מכשירי שיקום וניידות, וכן להבטיח רצף טיפולי במסגרת הטיפול בקהילה. אלכס פרידמן, יו”ר ארגון “נכה, לא חצי בן אדם”, אומר שבפועל, המהלך יצר פגיעה קשה בציבור הנכים משתי סיבות עיקריות: מספר הספקים הצטמצם, ואיכות המכשירים ירדה.

“התוצאה היא שהרפורמה עלולה להביא לסיכון חייהם של אנשים סיעודיים”, טוען פרידמן. “קופות החולים בחרו ספקים חסרי ניסיון, וכשמדובר במוצרים כל כך רגישים לבריאות של האנשים – זה עלול להביא גם לסכנת חיים”.

תן דוגמה.

“ניקח למשל כרית אוויר שאנשים סיעודיים שמים כדי להימנע מפצעי לחץ מישיבה ממושכת. עד היום היה ניתן לבחור את הכריות משלוש החברות המובילות בעולם. הכריות שעכשיו הם מציעים לנו הן כריות פשוטות וזולות, ולא ברמה של מה שהיה עד היום. צריך להבין: במידה והכרית לא באיכות המתאימה, זה עלול להביא לזיהום. במקום שישפרו את איכות המוצרים עוד יותר ויעבירו את התקציב הזה לטובת הנכים, הם מורידים מהאיכות”.

על אף הטענות, ראוי להדגיש כי במסגרת המהלך, הגדיל משרד הבריאות את תקציב המוצרים ב-30%: בשנה האחרונה עמד התקציב על 200 מיליון שקלים, וכעת יגדל ל-260 מיליון שקלים.

יו”ר “נכה לא חצי בן אדם” אלכס פרידמן. צילום באדיבות המצולם

אי אפשר לערער

ארגון “נכה, לא חצי בן אדם”, בשיתוף ארגונים נוספים, נפגשו עם שר הבריאות, אוריאל בוסו, על מנת למצוא פתרון. לאחר המפגש החליטו לעתור לבג”ץ לביטול הרפורמה, אך ללא הצלחה – והיא נכנסה אתמול בתוקף.

“במצב החדש, הבחירה בספקים היא קודם כל לפי מי הכי זול”, מסביר עו”ד גיא אקוקה, אחד העותרים בתיק ובעצמו אדם עם מוגבלות. “עד היום, משרד הבריאות קבע תנאי סף לאיכות מסוימת ומי שגם עמד ברמת האיכות וגם היה הכי זול – הוא היה זוכה”.

לדבריו, אין גם למי לפנות במידה ורוצים לערער. “לא מינו גוף שיהיה אחראי על הערעורים בתוך הקופות, מה שמשאיר את הנכים ללא יכולת להילחם על מה שהכי חשוב להם”, אומר עו”ד אקוקה.

************************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

************************

לאחר כניסת הרפורמה לתוקף, נבחרו שני ספקים בלבד. “בעבר היו בין 4-8 ספקים”, אומר אקוקה. “מה יעשה היום אדם שרגיל לקחת מספק מסוים והוא לא נמצא בקופה שלו? הוא יצטרך לעבור קופה. אני מקווה שמשרד הבריאות יבין את מצוקת ציבור הנכים של היום, וכל הנכים שעוד יתווספו בעקבות המלחמה, ויבואו לקראתנו. אנחנו מבקשים שיקפיאו את המהלך”.

ממשרד הבריאות נמסר: “הרפורמה במכשירי השיקום, אותה יזם משרד הבריאות, נועדה לייעל את השירותים שניתנים למטופלים ולהפחית בביורוקרטיה. כל  זה במטרה לשפר את מימוש הזכאות למכשירים אלו, בדומה לשירותים רפואיים אחרים שניתנים בקהילה. במסגרת זו, התקציב שניתן לקופות החולים לטובת הרפורמה גדל בצורה משמעותית. במהלך גיבוש הרפורמה התקיימו שיחות רבות של גורמי המקצוע במשרד עם נציגי ארגוני הנכים, במטרה לאפשר להם להיות שותפים בליווי הרפורמה. יש לציין כי המשרד הנחה את קופות החולים לדאוג לשמירה על סטנדרט גבוה, הן ביחס לספקים והן ביחס לאיכות המוצרים. מטבע הדברים, המשרד יבצע מעקב ובקרה בנושא”.

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות