נושאים קשורים

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג



ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי
ראשיאוטיזםבצל המצב: פסטיבל "מקומות שמורים" בחול המועד פסח

בצל המצב: פסטיבל “מקומות שמורים” בחול המועד פסח

הפסטיבל, שמיועד לילדים ובוגרים על הרצף, יכלול השנה גם התייחסות מיוחדת למאורעות ה-7 באוקטובר

פסטיבל מקומות שמורים. התמונה צולמה במסגרת פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים המופק ע”י תיאטרון חיפה (צילום: ג’ראר אלון)

מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

פסטיבל “מקומות שמורים”, להצגות ומופעים מונגשים לילדים ובוגרים על הרצף האוטיסטי, ייערך זו השנה השישית בחול המועד פסח – בין 23-26 באפריל במרכז מנדל ביפו. כל המופעים בו יהיו מותאמים עבור אנשים עם מוגבלויות.

למידע על המופעים ולרכישת כרטיסים הקליקו כאן

הפסטיבל נוסד ומנוהל על ידי אור אלתרמן ברנע ושרון גבריאלוב. השנה הוא ייערך בסימן רגישות יוצאת דופן על רקע המלחמה ואירועי ה-7 באוקטובר. “אלפים איבדו את המקום הבטוח שלהם, נעקרו מביתם ולעיתים גם ממשפחותיהם”, נכתב בהזמנה לפסטיבל. “רבים מהם סובלים מפוסט טראומה, חרדות ופחדים. בעלי צרכים מיוחדים חווים כמובן את הבלבול והחרדה בעוצמות גבוהות אף יותר”.

הפסטיבל השנה כולל 6 הפקות לילדים (מתוכן שלוש בכורות), שתי הפקות למבוגרים, מיצב וידאו ומתחם קמפינג חושי. בין המופעים: מסע תיאטרלי בין ספרים, סיפור חברות של מורה ומסטיק, ומופע השתתפותי העוסק בניסיונות בני האדם לתקשר עם חייזרים.

צילום: בועז ניר שלום

ההופעות יתרחשו במרחבים מכילים ותומכים, המאפשרים לילדים לשקוע בעולם האמנות והדמיון ללא הצפה חושית. הפסטיבל מופק ומגובש בעזרת צוות מייעץ על הרצף ובהשתתפות אנשים על הרצף. לדברי המארגנים, הפסטיבל מוגדר כרגיש ונגיש ומותרות בו כל ההתנהגויות – כמו להסתובב באולם, לדבר ולצעוק.

מלבד מופעי הילדים, מציג הפסטיבל גם השנה תוכנית ערב המיועדת לבוגרים על הרצף האוטיסטי, גילאי 15 ומעלה. כמו כן, השנה תתקיים גם מסגרת מיוחדת המוקדשת כולה למשפחות מפונים, ללא עלות (בתמיכת הפדרציות של צפון אמריקה).

את הפסטיבל מפעילה עמותת מקומות שמורים, והוא נערך בתמיכת מפעל הפיס.

לעוד מידע על המופעים ולרכישת כרטיסים הקליקו כאן

************************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova
************************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות