נושאים קשורים

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"
הסתדרות 480-100

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"
ראשימאמרים מיוחדיםיובל מעתוק, עכשיו ההרצאה: "אספר איך היה לגדול עם קובי"

יובל מעתוק, עכשיו ההרצאה: “אספר איך היה לגדול עם קובי”

זוכת "האח הגדול" ואחיה קיבלו חשיפה אדירה, אותה ניצלו כדי להגיד לעולם ש"אוטיסט זה לא קללה". עכשיו היא יוצאת בסדרת הרצאות: "אנשים רוצים לשמוע אותי. יהיו סיפורים שלא חשפתי בתוכנית"

“כל הזמן אנשים באים ושואלים איך זה היה לגדול עם קובי, אז החלטתי לעשות הרצאה”. יובל וקובי מעתוק (תמונה באדיבות המצולמים)

_________________________

זוכת העונה האחרונה של “האח הגדול”, יובל מעתוק, סחפה מדינה שלמה כשנכנסה לבית המפורסם במדינה כדי להעלות את המודעות לאוטיזם למען אחיה, קובי. בימים אלה עובדת מעתוק על הרצאה חדשה, בה היא תספר את הסיפור שעדיין לא סיפרה על איך זה לגדול לצד אח מיוחד.

“כל הזמן אנשים באים ושואלים איך זה היה לגדול עם קובי, אז החלטתי לעשות הרצאה”, הסבירה מעתוק בשיחה עם “שווים”. לדבריה, “אני הולכת לספר איך הרגשתי בגן, בבית הספר, דברים שלא חשפתי בתוכנית. המסר העיקרי של ההרצאה יהיה שאוטיסט זה לא קללה”.

מעתוק מספרת שהרעיון נולד לאחר שקיבלה המון בקשות למפגש מעריצים. “אנשים באו ואמרו לי שאני נותנת להם כוח ושהם רוצים לשמוע אותי, אז החלטתי לעשות הרצאה כדי לספר את הסיפור המלא”.

ההרצאה, שתארך כשעה, תוצג ברחבי הארץ, כשבמהלכה תוקרן מצגת שתמחיש את כל מה שמעתוק מספרת. “אני רוצה שכולם ירגישו את מה שאספר להם”, מסבירה מעתוק. “ככה גם אנשים עם צרכים מיוחדים, שמתקשים קצת, יוכלו להבין”.

*************************

דרושים: אורזנים למפעל “העוגיות של רחלי” בגוש עציון. העבודה במשרה מלאה. דרישות: זריזות, שמירה על ניקיון ואסתטיקת מוצר.

ללוח המשרות המלא של “שווים בתעסוקה” הקליקו כאן >>
https://jobs.shavvim.co.il/jobs/

*************************

מעתוק, שעובדת כבר חודשיים על ההרצאה, אומרת שהתכנון הוא שגם קובי יהיה בהרצאות: “להרצאה הראשונה הוא בטוח יבוא, ואם זה יסתדר אז נביא אותו לכולן”.

ילדות משותפת. יובל וקובי מעתוק (תמונה באדיבות המשפחה)

למרות שקובי על הרצף בתפקוד בינוני-נמוך, מה שמקשה עליו להיות מודע לדברים, מעתוק מעידה שבתחילת המלחמה הוא הרגיש שמשהו קרה. “בהתחלה הוא היה מאוד עצוב”, היא נזכרת. “הייתי נוסעת אליו וראיתי שהוא יודע שיש משהו. עכשיו הוא נרגע, תודה לאל, אבל הוא יותר בודק את השטח”.

כדי להרגיע אותו, מעתוק בילתה אתו זמן רב. “הייתי נוסעת הרבה אליו ונמצאת איתו יותר מאשר בזמנים רגילים, כדי שירגיש יותר טוב”.

עוד לפני האח הגדול, מעתוק התנדבה עם ילדים עם מוגבלות וליוותה אותם, מה שהיא ממשיכה לעשות גם היום. “אני מאמנת בהתנדבות ילדים עם מוגבלות ברמת גן”, היא אומרת. “הפעילויות עם הילדים האלה מחזקות אותי ואת הנפש שלי, זה פשוט שומר עליי”.

בעקבות החשיפה בתוכנית, אומרת מעתוק, הפרסום שחוותה הוא קיצוני ובזכות העבודה עם הילדים היא מצליחה להישאר עם רגליים על הקרקע. “הפרסום הוא מאפס למאה, וזה מאוד קיצוני”, היא אומרת. “אבל אני אף פעם לא שוכחת מאיפה באתי. מה שעשיתי לפני האח, אני עושה גם עכשיו”.

************************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

************************

אמנם מעתוק נכנסה על מנת להעלות את המודעות לקהילת האנשים על הרצף, אבל אפילו היא לא האמינה שתצליח לגעת בכולם. “ידעתי שיש לי את הסיפור המיוחד שלי, אבל לא האמנתי שככה אצליח להשפיע”.

הסיפור שלה, שהיווה השראה להרבה אנשים, הצליח גם לגרום לאנשים להתגבר על קשיים ולחשוף את היותם על הרצף. “אמא אחת פנתה אליי ואמרה לי שהבן שלה היה על הרצף והיא הסתירה אותו מהמשפחה, ובזכות הסיפור שלי ואיך שאני לא מתביישת בקובי, היא גם חשפה את הבן שלה. זה ריגש אותי מאוד”, היא אומרת.

אחרי הזכייה. יובל וקובי מעתוק (צילום באדיבות המשפחה)
יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות