נושאים קשורים

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן



עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותחשד: צעירים ערבים היכו מכות רצח גבר נכה בתחנת דלק בחיפה

חשד: צעירים ערבים היכו מכות רצח גבר נכה בתחנת דלק בחיפה

כך דיווח אתר "חי-פה". הגבר פונה לביה"ח במצב בינוני. המשטרה: "נחקור במטרה להביא את החשודים לדין"

גבר נכה עם פגיעת ראש הותקף לפני כמה ימים בתחנת דלק בחיפה ללא שום סיבה נראית לעין – כך עולה מדיווח של “אתר חי-פה, תאגיד התקשורת של חיפה והסביבה”.  תלונה הוגשה למשטרה, ונבחנת האפשרות כי התקיפה בוצעה בידי צעירים ערבים, כחלק מגל האלימות האחרון.

ביום שישי ישב הגבר, כמנהגו, בתחנת דלק ברחוב החלוץ בשכונת הדר בחיפה, כאשר לפתע עצר לידו רכב, וממנו יצאו שלושה גברים שדיברו ביניהם בערבית. השלושה החלו להכות אותו, להשכיב אותו על הרצפה, לבעוט לו בבטן ולחבוט בו עם מקל ההליכה שלו, עד שנשבר. אחר כך לקחו מתקן גדול לאחסון פחמים, המיועדים למכירה בתחנת הדלק, וזרקו אותו עליו בזמן שהוא שוכב על הכביש, חסר אונים.


בשלב הזה עובדת של תחנת הדלק, שראתה את המתרחש, הזמינה משטרה, והתוקפים נמלטו מהמקום. הגבר פונה באמבולנס לבית החולים רמב”ם בעיר במצב בינוני.

יש לציין כי מדובר בנכה במצב מורכב ביותר. במהלך מלחמת לבנון השנייה, בזמן אזעקה, הוא נפל מגג חדר מדרגות בבניין בצפת ונותר עם פגיעה קשה: נעזר במקל הליכה, לא רואה בעין אחת ולא שומע באוזן אחת. אחד המקומות האהובים עליו בהדר הוא תחנת הדלק, שם הוא יושב ומתבונן בעוברים ושבים.

הגבר שהותקף בתחנת הדלק. צילום: “חי-פה”

“הם באו בכוונת רצח”, הוא סיפר לאתר “חי-פה”. “הם הרביצו לי ושיחקתי את עצמי מת, ובסוף אחד מהם אמר לעזוב אותי כי אני כבר גמור. אני בטוח שבסוף יהיה בסדר. זה כלום לעומת מה שעשו לאבא שלי במחנה עבודה ברומניה בשואה. לאנשים בשואה רצחו משפחות שלמות. אצלנו יש מצלמות ומשטרה. אז אנחנו במצב טוב מאוד. אלוהים יעזור לנו”.

ממשטרת ישראל נמסר: “עם קבלת התלונה במשטרה נפתחה חקירה שעודנה מתנהלת. מטבע הדברים, איננו מוסרים פרטים אודות חקירות מתנהלות. נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות במטרה להביא את החשודים לדין”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות