נושאים קשורים

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד



“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםמנתחות התנהגות: כך עושים סדר בתחום בארה"ב

מנתחות התנהגות: כך עושים סדר בתחום בארה”ב

אינדיאנה היא המדינה ה-32 שמסדירה את הנושא באמצעות חוק חדש: מנתחי התנהגות יידרשו לרישיון כדי לעבוד

חוק חדש במדינת אינדיאנה דורש רישיון הסמכה מהעוסקים בניתוח התנהגות (מנתחי התנהגות), שלא נדרש מהם קודם לכן. אינדיאנה היא המדינה ה-32 בארצות הברית שנוקטת בצעד הזה.

כריס ג’ודי, נציג בירת אינדיאנה (פורט וויין), ניסח את הצעת החוק עוד בחודש ינואר, וכעת היא הפכה באופן רשמי לחוק. הרעיון כבר עלה לפני כשלוש שנים, כאשר ג’ודי וצוותו ביקרו במרכז לאוטיסטים בפורט וויין. בתחילה הצעת החוק נפסלה בבית המחוקקים, אבל במהלך השנה האחרונה היא אושרה, וממש לאחרונה נכנסה לתוקף.

“עכשיו אנחנו חוגגים”, אמרה בתגובה ג’יל פורטה, מייסדת שותפה במרכז המקומי לילדים אוטיסטים. “עברנו אבני דרך ותלאות רבות, ועכשיו אנחנו מאושרים לראות שהיוזמה סוף סוף זזה קדימה”.

לפני שנהפכה למייסדת שותפה במרכז, נאלצה פורטה להישאר בבית ולהשגיח על בנה ניק, המאובחן עם אוטיזם. לטענתה, ניק טופל ברישול על ידי מנתחי התנהגות בלתי מוכשרים, שלדבריה הותירו בה ובבנה “חוויה טראומתית”.

בעקבות החוויה הקשה הפכה פורטה למנתחת התנהגות בעצמה, הקימה את המרכז, ובמקביל פעלה נמרצות כדי להעביר את החוק. “לעיתים הטיפול נעשה בדרכים לא אתיות”, אמרה בראיון שהתקיים איתה בחודש מרץ האחרון, “ולעיתים בשיטות קצת יותר מתחשבות. מנתח התנהגות זה מישהו שמשתמש בידע שלו על יחידים, הן במטרה לפתח אותם והן במטרה להקנות להם מיומנויות, וחשוב מאוד שהתעשייה תאכוף את עניין ההכשרה כפי שנהוג בתעשיות אחרות. אני מצפה שיהיו מנתחי התנהגות מוכשרים לתפקיד באותה מידה שבעל מקצוע שמתקן גגות חייב לקבל רישיון עסק”.

לדבריה, משפחות רבות שמקבלות את האבחנה של אוטיזם לא יודעות למי לפנות. “על ידי הענקת רישיון למנתחים התנהגותיים, הורים סוף סוף יוכלו להיות בטוחים שהם מפקידים את הטיפול בילדיהם בידי אנשי מקצוע איכותיים וטובים”, סיכמה.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

בעבר, אנליסטים התנהגותיים ועוזרי אנליסטים התנהגותיים באינדיאנה לא נדרשו להיות מוסמכים או בעלי רישיון, אך מתרגלים רבים בוחרים להיות מורשים על ידי המועצה הלאומית להסמכת אנליסטים התנהגותיים. על פי החוק החדש, למתרגלים תהיה אפשרות להגיש בקשה למועצת הרישוי של המדינה לקבלת רישיון מנתח התנהגות או עוזר למנתח התנהגות. ג’ודי הדגיש כי אנליסטית התנהגותית מורשה של המדינה תהיה מתרגלת תואר שני ומעלה.

כתבות אחרונות