נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלויותלקראת פורים: אתר חדש להכנת תחפושות מונגשות

לקראת פורים: אתר חדש להכנת תחפושות מונגשות

האתר עלה ביוזמת בית איזי שפירא והמכון הטכנולוגי HIT, וכולל סרטוני הדרכה ותמונות

תנסו לעצום עיניים ולדמיין לעצמכם: האם הליכון יכול להפוך לפרפר? האם כיסא גלגלים יכול להפוך למטוס קרב? עגלה לעמדת ממתקים? או כיסא גלגלים ממונע – לעמדת DJ מרהיבה? עכשיו תפקחו את העיניים ותאמינו, כי לפעמים חלומות מתגשמים.

מדי שנה, לקראת חג הפורים, מתקיים שיתוף פעולה בין בית איזי שפירא לסטודנטים במחלקה לעיצוב תעשייתי של המכון הטכנולוגי HIT בחולון. במסגרת הפרויקט, שנקרא “תחפושות מתגשמות”, הם יוצרים ביחד תחפושות נפלאות לילדים עם מוגבלות.

השנה החליטו הצדדים על מתכונת חדשה ומיוחדת, במסגרתה הם קוראים לציבור לקחת חלק בעשייה – במתכונת של “עשה זאת בעצמך” (DIY). במסגרת המהלך, יצרו בבית איזי שפירא סדרת סרטוני DIY של תחפושות לילדים על כסאות גלגלים והליכונים, על מנת לאפשר להם להכין תחפושות לבד – כל אחד לפי הרצונות, החלומות והדמיון שלו.

הסרטונים כוללים הוראות הכנה מדויקות, רשימת חומרים וציוד נדרש, גלריית תמונות ואפילו קובצי עיצוב מוכנים שניתן להשתמש בהם בהכנת התחפושת. כל התחפושות מתאימות להכנה ביתית וקלות מאוד ליישום. מטרת המהלך היא לאפשר השנה ליותר ילדים וילדות ליהנות מתחפושות מותאמות אישית, ולעודד גם את המשפחות לקחת חלק בתהליך היצירתי.

הפרויקט כולו עלה למינסייט ייעודי, ויש לו אפילו האשאג לשימושכם: #תחפושות_מתגשמות

בית איזי שפירא פועל מזה שנים למען ילדים ובוגרים עם מוגבלויות, ומעניק להם הזדמנויות לצמיחה ולהשתתפות בחיי הקהילה. “פרויקט התחפושות המונגשות הוא אחד האהובים עלי ביותר”, אומר עמיר לרנר, מנכ”ל בית איזי שפירא. “זה פרויקט נפלא שמשלב את כל הערכים של בית איזי שפירא: שותפות, שוויון, מקצועיות, חדשנות ושיתוף ידע – עם הרבה שמחה בלב. העבודה המשותפת עם הסטודנטים המוכשרים של HIT מבטיחה שכל ילדה וילד עם מוגבלות בארץ וגם בעולם יוכלו להנות מתחפושת מותאמת ומרהיבה”.

הדרכה לתחפושת פרפר להליכון. מתוך האתר החדש
יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות