נושאים קשורים

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש
הסתדרות 480-100

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן
ראשיאנשים עם מוגבלויות"המטפלת הסיעודית היכתה את הצעיר עם סטירות ואגרופים"

“המטפלת הסיעודית היכתה את הצעיר עם סטירות ואגרופים”

כתב אישום הוגש היום נגד מטפלת סיעודית על תקיפת צעיר עם שיתוק מוחין בו טיפלה

כתב אישום הוגש היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד לוסי אונריקו (44), מטפלת סיעודית, בגין התעללות בחסר ישע. אונריקו מואשמת כי תקפה צעיר בו טיפלה, שמתמודד עם שיתוק מוחין.

מכתב האישום, שהוגש על ידי עו”ד אורי גולדשטיין מהפרקליטות, עולה כי החל משנת 2006 (כשהיה בן 7 בלבד) שימשה הנאשמת כמטפלת הסיעודית של המתלונן, שמלבד שיתוק מוחין מתמודד גם עם מוגבלות שכלית-התפתחותית ועיוורון וכתוצאה מכך הוא מוגבל בתנועתו, אינו מסוגל לדבר וללכת בכוחות עצמו ועוד.

צילום אילוסטרציה: ביגסטוק

לפי האישום, אונריקו תקפה את המתלונן מספר רב של פעמים, בעת שהותם בדירתו ובשעה שהייתה אחראית עליו, וכן ביצעה בו מעשי התעללות גופנית ונפשית. מדובר במעשים שאירוע בשנים האחרונות. כך לדוגמא היכתה הנאשמת את המתלונן בפניו ובחלקי גופו השונים, נתנה לו סטירות, אגרופים בבטן ובראש, היכתה אותו עם שלט הטלוויזיה, פגעה בו בעודו שכוב על הספה ועוד.

במקביל להגשת כתב האישום הגיש עו”ד גולדשטיין בקשה לבית המשפט לאסור על הנאשמת לעסוק בכל תחום הכולל פיקוח על חסרי ישע. בבקשה צוין כי “מעשי המשיבה הם בגדר שרשרת מרובת חוליות של מעשי אלימות. המסוכנות והכיעור הנלמדים ממעשים אלו נובעים מכך שמדובר במספר רב של מעשים, אשר בוצעו באופנים שונים, עת שכב חסר הישע בחדר השינה שלו או בסלון הדירה. מעשי ההתעללות בוצעו ללא כל התגרות מצד חסר הישע, כשהמשיבה ניצלה את כוחה העודף כלפיו. היא התעללה בו כשהיא מודעת לכך שזה לא יכול להתגונן מפניה ולדווח על מעשיה”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות