נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיבריאות״חברות הביטוח מתעמרות בחולי טרשת נפוצה״

״חברות הביטוח מתעמרות בחולי טרשת נפוצה״

חולים טוענים כי החברות מטרטרות אותם בהבאת מסמכים ומאשרות תקופות קצרות מדי של אובדן כושר עבודה, למרות ההידרדרות במצבם

צעידה בהליכון - אילוסטרציה
המצב מדרדר – אבל חברות הביטוח מקצרות את תקופת הזכאות

חברות הביטוח וקרנות הפנסיה מתעמרות בחולי טרשת נפוצה, המבקשים להאריך או לחדש את תקופת אובדן כושר העבודה שלהם – כך טוען עו”ד גיל קראוס, במכתב תלונה ששלח לאחרונה למפקח על הביטוח במשרד האוצר.

עו”ד קראוס, המלווה זה מספר שנים את עמותת “הבית לחולי טרשת נפוצה”, טוען במכתבו כי התקבלו אצל העמותה תלונות רבות בעניין.

עו״ד חגי קראוס
עו״ד חגי קראוס

בעבר, אומר עו״ד קראוס, החברות היו מאשרות תקופת אובדן כושר עבודה של שנה ויותר, אבל לאחרונה הן קיצרו את התקופות לחודשים ספורים בלבד. זאת, לטענת עו”ד קראוס, ללא כל הסבר מניח את הדעת, וחרף העובדה כי טרשת נפוצה היא מחלה קשה חשוכת מרפא, ההולכת ומידרדרת בדרך כלל שתלווה את החולה למשך כל ימי חייו.

“התנהלות זו מעמידה את החולים במצב של אי שקט, לחץ נפשי גדול וחוסר ודאות כלכלי״, אומר עו״ד קראוס, ״לגרום לאותם החולים לעמוד שוב ושוב בפני מצב זה כל כמה חודשים מחדש, זה מצב שאין להשלים איתו, והוא מהווה התעללות והתעמרות של ממש בחולים”.

יגאל לא יכול לעבוד – חברת הביטוח קיצרה את הזכאות שלו

דוגמה בולטת לבעיה אפשר למצוא במקרה של יגאל, מתכנת בשנות ה-40 לחייו. יגאל אובחן כחולה בטרשת נפוצה במהלך שנת 2017. שנתיים לאחר מכן, בעקבות הדרדרות במצבו הרפואי, הוא הפסיק לעבוד. רופא תעסוקתי אישר שהוא אינו מסוגל לשוב ולעבוד לצמיתות.

בהתחלה, חברת הביטוח וקרן הפנסיה שבה יגאל מבוטח אישרה לו אובדן כושר עבודה למשך שנה. כשהוא פנה לחדש את התקופה, החברה אכן אישרה לו המשך אובדן כושר עבודה, אבל ללא כל סיבה החליטה לקצר את התקופה ל-8 חודשים (בקרן הפנסיה) ול-5 חודשים (בביטוח מנהלים). זאת למרות שמדובר במחלה חשוכת מרפא ושלא חלה כל הטבה במצבו של יגאל, אלא להפך.

דרישה מוגזמת למסמכים

עו”ד קראוס מזכיר במכתבו קושי נוסף שחברות הביטוח מערימות על המבוטחים. הן דורשות לקבל מסמך עדכני רפואי מהחולים, בכל פעם שהם מבקשים להאריך או לחדש את תקופת אובדן כושר העבודה.

“חולים רבים מגיעים לביקורות במרפאות הטרשת הנפוצה אחת לחצי שנה או שנה, וכך נוצר מצב אבסורדי שהחולה אינו יכול לספק מכתב עדכני מדי חודשים ספורים, ואז הוא נתקל בקשיים בעת החידוש”, דברי עו”ד קראוס.

במכתבו, מבקש עו״ד קראוס מהמפקח על הביטוח לבחון את הדברים. הוא מבקש מהמפקח להבהיר לחברות באופן ברור, כי אין לאשר תקופות קצרות של אובדן כושר עבודה, ללא נימוק הגיוני – במקרים של מחלות חשוכות מרפא כמו טרשת נפוצה. עו״ד קראוס מבקש מהמפקח לדרוש מהחברות לחזור ולאשר תקופות של שנה ויותר.

המפקח על הביטוח: הנושא ייבדק

בתגובה לקבלת המכתב, הודיע המפקח על הביטוח שהתלונה אותה העביר אליו עו”ד קראוס תיבדק, וייערך אודותיה דיון רחב מול גורמים שונים.

מאיגוד חברות הביטוח טרם נמסרה תגובה.

ילדית 1974. באה מהבטן אל הבטן דרך הבטן-והבטן כמו השמש שורפת ומרפאה. חולה כרונית באנורקסיה ובולמיה. עבדה במעריב לנוער, מקומונים, ידיעות אחרונות, מעריב וגלובס וחברת ענני תקשורת. הוציאה שלושה ספרים: "אכולות", "יותר מכל" ו"גירת הגמל".

כתבות אחרונות