נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזם9 כתבי אישום נוספים בפרשת ההתעללות במעון "בני ציון"

9 כתבי אישום נוספים בפרשת ההתעללות במעון “בני ציון”

כמו ארבעת הקודמים, גם 9 הנאשמים החדשים מואשמים בתקיפת דיירים במעון לאנשים עם מוגבלות בראש העין שבו עבדו

לאית סלמה - החשוד בהתעללות (צילום - אביחי חיים, טיקטוק)
מעון “בני ציון”. בקטן: הנאשם המרכזי בפרשייה לאית סלאמה

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה לאחרונה לבית משפט השלום בפתח תקווה תשעה כתבי אישום נוספים כנגד מטפלים במעון “כפר בני ציון” בראש העין, בגין פגיעה בחסרי ישע. התשעה נאשמים, כל אחד על פי חלקו, כי במסגרת עבודתם במעון נהגו להתעלל בדיירים עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים שעל טיפולם הופקדו, תקפו אותם ונמנעו מלדווח על תקיפות להן היו עדים שבוצעו על ידי איש צוות אחר.

על פי כתבי האישום, אשר הוגשו על ידי עו”ד מיטל אילן, תשעת הנאשמים עבדו בתקופות שונות כמטפלים ב”כפר בני ציון”. הנאשמים נמנו על צוות אשר הופקד על טיפול בדיירים עם מוגבלויות בגילאי 20-50. מתוקף תפקידם כמטפלים במעון היה עליהם לדאוג לצורכיהם היומיומיים של הדיירים, לרבות האכלה, קילוח והלבשה. 

מכתבי האישום שהוגשו עולה כי הנאשמים לא פעם נמנעו מלדווח על תקיפות של הדיירים על ידי אנשי צוות אחרים; בנוסף, חלק מהנאשמים תקפו את הדיירים באמצעות הכאתם, לעיתים גם באמצעות חפצים שונים, ריסוס חומרים על פניהם, דחיפתם לעבר חפצים וכו’.

כתבי האישום נגד מחמוד חופש (53) מטייבה ואסעד זבאדי (58) מקלנסווה כוללים כל אחד שלושה אישומים ומייחסים להם עבירות של תקיפת חסר ישע על ידי אחראי הגורמת חבלה של ממש ותקיפה סתם; כתב האישום נגד אחמד זמירו (31) מקלנסווה כולל שלושה אישומים ומייחס לו עבירות של תקיפת חסר ישע על ידי אחראי הגורמת חבלה של ממש והפרת חובת דיווח; כתב האישום נגד ראמי רעד (37) מקלנסווה כולל שישה אישומים ומייחס לו עבירות של הפרת חובת דיווח ותקיפה סתם; כתב האישום נגד עומר סלאמה (26) מקלנסווה כולל שני אישומים ומייחס ולו עבירות של הפרת חובת דיווח ותקיפה סתם; כתב האישום נגד עביר ג’אבר (45) מטייבה כולל שני אישומים ומייחס לה עבירות הפרת חובת דיווח ותקיפה סתם; כתב האישום נגד לואי סולטאן (45) מטירה כולל שני אישומים ומייחס לו עבירת תקיפה סתם; כתבי האישום נגד נורלדין בדראן (28) מטירה ומוחמד סלאמה (24) מקלנסווה כוללים כל אחד אישום אחד ומייחסים להם עבירה של תקיפה סתם; 

במקביל לכתבי האישום הוגשו כנגד הנאשמים בקשות להארכת תנאים מגבילים, במסגרתן התבקש בית המשפט להורות על איסור העסקה והרחקה מ”כפר בני ציון” וכן איסור עבודה עם חסרי ישע.

כתבי האישום החדשים מצטרפים לארבעה כתבי אישום קודמים בפרשה שהוגשו נגד ארבעה עובדים לשעבר במעון, ובראשם “המתעלל הראשי” לאית סלאמה, כך על פי הפרקליטות.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות