נושאים קשורים

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג



ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי
ראשיכבדי ראייהיורם ארבל ינגיש את המונדיאל לעיוורים

יורם ארבל ינגיש את המונדיאל לעיוורים

שידורי המשחקים ב"כאן" ילוו בתיאור קולי של כל מה שקורה על המגרש. ארבל: "שימוש בשפה מציירת הוא ייחודי לשידור, לאנשים שצריכים לדמיין את מה שהם שומעים"

יורם ארבל יניגש את משחקי הכדורגל. צילום - BigStock ויוסי צבקר
יורם ארבל יניגש את משחקי הכדורגל. צילום – BigStock ויוסי צבקר

שידורי משחקי גביע העולם בכדורגל, המונדיאל, ילוו בתיאורים של הנעשה על המגרש, על ידי שדר הספורט האגדי יורם ארבל – במסגרת השידורים ב”כאן”.

המשחקים ישודרו בכאן דיגיטל, באתר ובאפליקציה של התאגיד באזור “כאן מונדיאל“. השידורים יכללו תיאור קולי מלא ומפורט של המתרחש על המגרש ומחוצה לו, כולל תמונה מלאה מילולית ככל האפשר, תמונות ואירועים המוצגים לפני ובמהלך המשחק, תיאור המגרש, השחקנים, צבעי התלבושות, וכמובן כל התנועות והמהלכים במהלך המשחק. זאת כדי להעניק לעיוורים וכבדי הראייה את מלוא האינפורמציה ותחושת החוויה מהאירוע. מיד לאחר שידורי המונדיאל, ובשיתוף פעולה עם מנהלת ליגת העל בכדורגל, יורחב הפרויקט גם לשידור המשחק המרכזי בליגת העל.

את היוזמה הובילו שר התקשורת, יועז הנדל, יורם ארבל יחד עם הספרייה המרכזית לעיוורים והפעיל החברתי אביחי שלי.

יורם ארבל: זה אתגר גדול

ממלאת מקום מנכ”ל כאן, טל פרייפלד: “השליחות שלנו כאן היא להגיע לציבור בכל מקום וזמן ולאפשר לכולם.ן, ללא יוצא מהכלל, להנות משידורי הספורט בחינם ובאופן הנגיש לצרכיהם ומוגבלותם. אני רוצה להודות לאביחי שבעקשנות וחוכמה רבה הצליח להביא לשיתוף פעולה בין הגופים השונים, המאפשר לנו לתת שידור מונגש לאורך כל תקופת המונדיאל”

יורם ארבל: “המעבר שלי משידור טלוויזיה לשידור רדיו הוא דרמטי. שימוש בשפה מציירת ומפורטת מאד הוא ייחודי לשידור לאנשים שצריכים לדמיין את מה שהם שומעים. זה אתגר גדול”

אביחי שלי פעיל חברתי, עיוור וכבד שמיעה: “אני גאה ונרגש מכך שאחרי כמעט שנתיים שנלחמתי להגדלת כמות שידורי המשחקים באופן שיהיה נגיש גם לעיוורים כמוני, לראשונה בחיי אזכה להאזין ולהנות ממשחקי המונדיאל, בלא תלות באבא או בחברים שלי שיתארו לי מה קורה בטלוויזיה. תודה נרגשת לשר התקשורת ולתאגיד, על שיתוף הפעולה ועל שבזכותכם זה קורה. מחזיק אצבעות שפרויקט חשוב זה יימשך גם אחרי המונדיאל, להמשך שידורי המשחקים בכדורגל ובכדורסל באופן מונגש. גם לנו העיוורים הזכות להנות ולצרוך תכני ספורט כאחד האדם”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות