נושאים קשורים

בקרוב: שליטה באייפון ובאייפד – רק באמצעות העיניים

שורה של מאפייני נגישות חדשים צפויים להשתלב במערכות ההפעלה של ענקית הטכנולוגיה אפל. יצורפו גם יכולות בינה מלאכותית לזיהוי דיבור מוגבל והאזנה למוזיקה עבור כבדי שמיעה

“אין צוות חינוכי בשעות אחה”צ, הבן שלי חווה רגרסיה”

גן התקשורת "אייל" ברעננה נמצא בחוסר יציבות כבר שנה. הסיבה: ארבע נשות צוות יצאו לחופשת לידה, ללא תחליף הולם. האימהות פנו לעירייה: מפסידות שעות עבודה, והילדים סובלים

המדינה לא מאשרת הסעה – ופעוט מונשם נוסע למעון באוטובוס ציבורי

בחצי השנה האחרונה אימו של שחר (שם בדוי) בן השנתיים מנהלת מאבק מול הרשויות לקבלת הסעה שמותאמת למצבו הסיעודי. במקום לספק פתרונות - הן מגלגלות אחריות

אפקט המלחמה: יותר מחצי מיליון ישראלים יזדקקו לטיפול נפשי

גורמי המקצוע בתחום בריאות הנפש הזהירו בוועדת הבריאות של הכנסת: "רופאים צעירים בורחים מהמערכת הציבורית בגלל תנאי העבודה הקשים"



הכנסת דנה בהגדלת הקצבה לחטופים ששבו מהשבי

לפי ההצעה שנדונה בוועדת הרווחה, הקצבה תוכפל ל-2,600 שקלים ופדויי השבי יקבלו אוטומטית הכרה של 50% בשל הפרעת פוסט טראומה
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותהומלסים עזרו לנער עם מוגבלות שנאבד

הומלסים עזרו לנער עם מוגבלות שנאבד

הוריו של מייקה בן ה-17, שנעדר כשלושה שבועות, מצאו אותו בריא ושלם חמישה קילומטרים ממקום מגוריהם. מי שטיפלו בו היו זוג חסרי בית: "נתנו לו למרות החוסר"

מייקה ביירום. מתוך childfindofamerica.org
מייקה ביירום. מתוך childfindofamerica.org

קייט וברנדון ביירום-קוקורק מטקסס, ארה”ב, בקושי ישנו בשלושת השבועות האחרונים. הם היו עסוקים בחיפוש אחר בנם הנעדר, מייקה. בשל החיפושים, האם נאלצה אפילו להפסיק את הטיפולים שהיא מקבלת בעקבות מחלת הסרטן. גם משטרת יוסטון, מרכז טקסס לנעדרים, משלחות חיפוש מהקהילה ועוד אנשים טובים סייעו בחיפושים. הם חילוק עלונים, התקשרו לעסקים סמוכים, לבתי חולים ומקלטים – כל זאת בתקווה למצוא את מייקה, שמתמודד עם לקויות למידה מרובות.

ביום רביעי בערב, קיבלה האם הודעה ששינתה הכל. “מישהו באפליקציית השכונה שעקב אחרי הפוסטים שלנו פשוט שלח לי הודעה”, שיחזרה קייט. “הוא כתב שהוא לא בטוח שזה מייקה, אבל מיד עניתי לו שזה הוא, שזה הבן שלי”. מה שהתברר לאחר מכן, זה שבני זוג חסרי בית מצאו את מייקה, יום אחרי שנעלם, ולקחו אותו תחת חסותם. “הם טיפלו בו ודאגו לו, הם פשוט מלאכים”, הוסיפה האם.

“עם כל המחסור – הם האכילו אותו”

קייט וברנדון מיהרו לאזור לפגוש את מייקה, שהיה במרחק של חמישה קילומטרים בלבד מביתם, בדרום מזרח יוסטון. “הם טיפלו במייקה גם בזמן סופת השלגים שהייתה בשבוע שעבר. הם הצילו את חייו”, הוסיפה קייט. “מצאנו את מייקה בדיוק שלושה ימים לפני יום הולדתו ה-18. אילולא היינו מוצאים אותו לפני יום הולדתו, לא בטוח שהיינו יכולים לאתר אותו, כי הוא בוגר וכביכול ברשות עצמו”.

“הזוג הזה האכיל אותו וטיפל בו. אין להם חשמל, אין להם רשתות חברתיות, אז הם לא ידעו שמחפשים אותו”, היא סיפרה. “עם כל המחסור שלהם, הם עדיין האכילו את מייקה בכל יום. הגברת לקחה את הבגדים שלו וכיבסה אותם, הם מצאו לו בגדים חמים יותר, הם טיפלו בו ודאגו שיהיה לו חם כאשר הטמפרטורות בחוץ היו מתחת לאפס. כעת הוא במצב ממש טוב”, אמרה האם.

בני הזוג שהצילו את מייקה ביקשו לשמור על סודיות זהותם ומיקומם.

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות