נושאים קשורים

בקרוב: שליטה באייפון ובאייפד – רק באמצעות העיניים

שורה של מאפייני נגישות חדשים צפויים להשתלב במערכות ההפעלה של ענקית הטכנולוגיה אפל. יצורפו גם יכולות בינה מלאכותית לזיהוי דיבור מוגבל והאזנה למוזיקה עבור כבדי שמיעה

“אין צוות חינוכי בשעות אחה”צ, הבן שלי חווה רגרסיה”

גן התקשורת "אייל" ברעננה נמצא בחוסר יציבות כבר שנה. הסיבה: ארבע נשות צוות יצאו לחופשת לידה, ללא תחליף הולם. האימהות פנו לעירייה: מפסידות שעות עבודה, והילדים סובלים

המדינה לא מאשרת הסעה – ופעוט מונשם נוסע למעון באוטובוס ציבורי

בחצי השנה האחרונה אימו של שחר (שם בדוי) בן השנתיים מנהלת מאבק מול הרשויות לקבלת הסעה שמותאמת למצבו הסיעודי. במקום לספק פתרונות - הן מגלגלות אחריות

אפקט המלחמה: יותר מחצי מיליון ישראלים יזדקקו לטיפול נפשי

גורמי המקצוע בתחום בריאות הנפש הזהירו בוועדת הבריאות של הכנסת: "רופאים צעירים בורחים מהמערכת הציבורית בגלל תנאי העבודה הקשים"



הכנסת דנה בהגדלת הקצבה לחטופים ששבו מהשבי

לפי ההצעה שנדונה בוועדת הרווחה, הקצבה תוכפל ל-2,600 שקלים ופדויי השבי יקבלו אוטומטית הכרה של 50% בשל הפרעת פוסט טראומה
ראשיחדשותשביתה בחמישי בגנים ובתיכונים: מה עם החינוך המיוחד?

שביתה בחמישי בגנים ובתיכונים: מה עם החינוך המיוחד?

השלטון המקומי ל"שווים": "החינוך המיוחד לא נכלל בהשבתה בגנים. המשולבים יוכלו לבוא עם המשלבת לגן". בתיכונים החינוך המיוחד יפעל, מלבד הילדים המשולבים

ראש עיריית מודיעין ויו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס. צילום מוויקיפדיה

*** עדכון: ארגון המורים העל יסודיים הודיע כי הוא מצטרף להשבתה של השלטון המקומי. המשמעות: ביום חמישי שביתה בתיכונים. החינוך המיוחד, כולל הכיתות הקטנות, אינו נכלל בשביתה. לעומת זאת, התלמידים המשולבים לא ילמדו.

השלטון המקומי הודיע היום (שני) על השבתה במשק ביום חמישי הקרוב (23.2) עקב מה שהוא מכנה “התעלמות האוצר מדרישותינו”. המשמעות: שיבושים אפשריים בגנים, בשירותי תברואה ובשירותי רווחה.

בעקבות פניית אתר “שווים” נמסר מהשלטון המקומי כי גני החינוך המיוחד יוחרגו מההשבתה ויפעלו כרגיל בחמישי. לגבי ילדים עם צרכים מיוחדים שלומדים בגנים רגילים, נאמר ל”שווים” כי הם יוכלו להגיע לגנים עם הסייעות האישיות שלהם, שם אמורות לחכות להם הגננות, שצפויות לעבוד כרגיל.

האישור לקיום ההשבתה ניתן היום באסיפת חירום של השלטון המקומי בהשתתפות 80 ראשי רשויות ובהובלת יו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, שהוא גם ראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות. “השלטון המקומי מאוחד ונחוש”, מסר ביבס בתום האסיפה. “אחרי חודשים של סחבת וחוסר מוכנות להקשיב, אי אפשר לעבור על הנושאים האלו לסדר היום”.

בשלטון המקומי דורשים מהממשלה לבצע כמה צעדים חיוניים, כהגדרתם, ובהם: תחימת הסכם שכר ותנאי העסקה לסייעות בגני הילדים, השלמת המחסור בכיתות לימוד וביטול קרן הארנונה במסגרת חוק ההסדרים החדש – מה שצפוי לשנות את הסדרי הארנונה עבור הרשויות. כמו כן טוענים שם כי משרד האוצר מתעלם מדרישותיהם לעדכון תקציב מענקי האיזון לרשויות שנמצאות בקושי כלכלי, לעדכון מענקי פיתוח ולחיזוק מבנים והתחדשות עירונית.

נקודה נוספת הקשורה לילדי החינוך המיוחד נוגעת להסעות לגנים ולבתי הספר. בשלטון המקומי אומרים כי תעריפי הסעות התלמידים והסעות החינוך המיוחד זינקו בכ-30% בשנים האחרונות בשל ההתייקרויות במשק. לטענתם, מזה למעלה מעשור שתושבי מדינת ישראל משלמים, דרך הארנונה, על התייקרויות אלו בהסעות התלמידים ובעלויות המלווים. “אנו דורשים שיפוי של המדינה עבור ההתייקרויות”, נמסר מהשלטון המקומי, “על פי הערכה מנתוני משרד החינוך, מדובר בכ-1.2 מיליארד שקלים”.

מהסתדרות המורים נמסר כי “לאור שביתת הסייעות שעליה הכריז מרכז השלטון המקומי, גני הילדים לא ייפתחו ביום חמישי. הגננות תגענה לגנים אך לא תקבלנה ילדים, כיון שאסור להן לפתוח את הגנים ללא סייעות. גני חינוך מיוחד שהוחרגו מהשביתה יעבדו כרגיל כי סייעות החינוך המיוחד אינן שובתות”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות