נושאים קשורים

ג’ון מקפאל רוצה להיות הפארא-אסטרונאוט הראשון בעולם

ספורטאי העבר קטוע הרגל יצא למסע אל הלא נודע – בדרך להיות האיש הראשון עם מוגבלות שטס לחלל. "אני רוצה להיות אסטרונאוט, ובמקרה יש לי גם מוגבלות פיזית. זה המסר שאני מנסה להעביר"

מרגש: אנשי “בית הגלגלים” מנציחים את המתנדבים שנהרגו ב-7 באוקטובר

חברי עמותת בית הגלגלים, המתמודדים עם מוגבלות פיזית קשה, מובילים מיזם הנצחה לאנשי ובוגרי העמותה שהלכו לעולמם. בין היתר, מופיעים באתר החדש שמותיהם של מתנדבים שנהרגו באירועי השבת השחורה

חוקרים: זה מה שגורם לאוטיסטים עם חום להתנהג “נורמלי”

תופעת "אפקט החום", שמשפרת תסמיני אוטיזם בזמן זיהום של הגוף, נחקרה עד כה רק בעכברים. כעת זוג מדענים ינסה לפתח טיפולים לבני אדם שיחקו את התופעה – גם בלי חום

אחרי הדייט הוא סימס “את נוירוטית ונרקסיסטית”. הוא צודק?

"הוא נישק אותי עם ריח של חומוס ולא זכר מתי היה הסקס האחרון שלו, אז העפתי אותו מהבית". אז למה לרננה יש עכשיו מחשבות שניות...



כך הצלחתי (בסוף) להצביע בבחירות

באמת שרציתי להיכנס לקלפי, אבל הגוף שלי נכנס למצב של סטרס. הרגליים נעו לבדן, ופשוט מצאתי את עצמי עומדת בתחנת אוטובוס ורק רוצה לברוח. זה מה שקרה אחר כך
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותמאות רצים עם מוגבלות ישתתפו השנה במרוץ "איתן"

מאות רצים עם מוגבלות ישתתפו השנה במרוץ “איתן”

המרוץ ייערך בשישי הבא בתל אביב, לקראת יום האוטיזם ב-2 באפריל

משתתפים במרוץ “איתן” בשנה שעברה. 2,500 איש ירוצו במספר מקצים

2,500 אנשים צפויים להשתתף ביום שישי הבא (31.3) במרוץ “איתן” בתל אביב, מתוכם כ-500 רצים עם מוגבלויות.

המרוץ מתקיים לרגל יום המודעות לאוטיזם שיצוין ב-2 באפריל, יהיו בו מספר מקצים בכמה דרגות קושי (החל מ-3 קילומטר). מאחורי המיזם עומדים עמותת “איתן”, עיריית תל אביב ובית ההשקעות “מור”. הוא יתחיל במתחם ולודרום בתל אביב בשעה 07:00 ויסתיים בגני יהושע בשעות הצהריים.

אסף רווה (23), שנמצא על הרצף האוטיסטי, מתאמן כבר כמעט שלוש שנים ב”איתן”, אחרי שהגיע לשיעור ניסיון והתאהב בתחום. אחרי שהתאמן מספר פעמים, המאמנים ב”איתן” ראו שיש לו פוטנציאל גם להפוך למאמן, והוא החליט לקחת את עצתם ונרשם לקורס הסמכה למאמני ריצה. “הם אמרו לי שמכל המאמנים שיש להם בארגון, הגישה שלי לאנשים עם מוגבלות היא טובה משל כולם”, הוא מספר.

הקבוצה איתה מתאמן אסף כוללת עשרה אנשים עם מוגבלויות. “יש כאלה שיש להם אוטיזם, יש אנשים שמוגבלים בתנועות גוף, ויש כאלה שלא מדברים”, מספר אסף.

בתקופת הקורונה, כשלא היה אפשר לצאת מהבית, “איתן” ערכו אימונים בזום ושם אסף הכיר את שני בכר (38) והשניים הפכו לבני זוג. “הכרתי את שני בזום כשבאחד האימונים היא הייתה אחרי דייט לא מוצלח. היא ראתה אותי, פנתה אליי אחרי זה בפייסבוק ויצאנו לדייט ומשם הכל היסטוריה”, הוא משחזר בהתרגשות.

שני ואסף. הכירו בזום והתאהבו

שני ואסף כיום גרים בקהילה של “אגודת ניצן” ועובדים שניהם ב”סופר פארם”, בסניפים שונים, כאשר אסף התחיל בתור עוזר רוקח וכיום הוא קופאי ראשי. שני היא סדרנית. השנה ישתתפו שניהם במרוץ ביחד. שני אומרת שגם היא חולמת להיות מאמנת. “אני רוצה בשנים הבאות ללוות אנשים כמו שליוו ומלווים אותי עד היום”, סיכמה.

לאתר המרוץ הקליקו כאן

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות