נושאים קשורים

רמי ואלמה פונו מביתם – והתחילו להתנדב ב”אקים”

אחרי שנאלצו להתפנות בתחילת המלחמה, החליטו בני הזוג לעזור לאנשים עם מוגבלות שכלית להקים ולטפח גינת ירק. "חיפשנו דרך להרגיש משמעותיים, זה ממלא אותנו"

“לנרמל את זה”: הלוחמים-דוגמנים החדשים של רנואר

תכירו את אלון קמינר, שאיבד שתי ידיים, רגל ועין במלחמה, ואת חבריו לשיקום משיבא, שמככבים בקמפיין האופנה החדש: "זה לשים את זה בפרונט, דווקא בקמפיין של יופי"

מתמודדת נפש קיבלה אישור להמתת חסד – ועוררה סערה

זוראיה טר בק ההולנדית התמודדה כל חייה עם דיכאון, חרדה, טראומה והפרעת אישיות. בראיון לגארדיאן הסבירה: "לפעמים, כשאת אוהבת מישהו, את חייבת לתת לו ללכת"

חוקרים: הסרטון הזה יעזור לכם להבין אם אתם על הרצף

מדובר בסרטון שמציג גליל דו-ממדי מסתובב שעשוי מנקודות. חוקרים איטלקים גילו כי האישונים של אוטיסטים מתנהגים אחרת במהלך הצפייה בו – בהשוואה לניורוטיפיקלים



בקרוב: שליטה באייפון ובאייפד – רק באמצעות העיניים

שורה של מאפייני נגישות חדשים צפויים להשתלב במערכות ההפעלה של ענקית הטכנולוגיה אפל. יצורפו גם יכולות בינה מלאכותית לזיהוי דיבור מוגבל והאזנה למוזיקה עבור כבדי שמיעה
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםזה ממשיך לעלות: אחד מ-36 ילדים בארה"ב - אוטיסט

זה ממשיך לעלות: אחד מ-36 ילדים בארה”ב – אוטיסט

כך עולה מנתוני המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן. שיעור הבנות המאובחנות חצה לראשונה את ה-1%. 38% מהמאובחנים - גם עם מוגבלות שכלית

צילום הדמיה: ביגסטוק

נתונים שנאספו על ידי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית (CDC) מראים כי שכיחות האוטיזם ממשיכה לעלות: בשנת 2020 אחד מכל 36 ילדים בני 8 בארה”ב היה מאובחן עם אוטיזם, וזאת לעומת אחד מכל 44 ילדים באותו גיל רק שנתיים קודם לכן, ב-2018.

הנתונים נאספו באמצעות רשת ADDM, שהוקמה על ידי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן, ועל סמך מעקב אחרי 11 קהילות גדולות ברחבי ארצות הברית.

חשוב לציין כי הגידול בשיעור האוטיסטים לא אומר בהכרח שיש יותר אוטיזם בילדים, אלא ייתכן שהמספרים עולים מכיוון שיש יותר מודעות לנושא, וכתוצאה מכך יותר אבחונים. רק לאחרונה פירסמנו כאן ב”שווים” מחקר שמראה כי מקור העלייה בשיעור האוטיזם הוא באבחון של ילדים בתפקודים גבוהים, כאלה שבעבר, כאשר הייתה פחות מודעות, אולי לא היו מגיעים כלל לאבחון.

הקורונה פגעה באבחונים

עוד מצאו במחקר של ה-CDC כי מגיפת הקורונה גרמה לשיבושים בזיהוי מוקדם של אוטיזם בקרב ילדים צעירים. לשיבושים אלו, אומרים החוקרים, עלולות להיות השפעות ארוכות טווח כתוצאה מעיכוב בזיהוי והתחלת מתן שירותים לילדים אלו. “הממצאים מעלים צורך בגישה מהירה ושוויונית של ילדים לשירותי זיהוי אוטיזם ותמיכה מוקדמים”, כותבים החוקרים.

ניתוח שהשווה את מספר הזיהויים של אוטיזם לפני ואחרי התפרצות הקורונה מצא שלפני המגיפה ילדים בני 4 קיבלו יותר אבחונים מאשר ילדים שהיו בגיל 4 ארבע שנים קודם לכן. לפי הנתונים, מי שנולדו ב-2016 היו בסיכוי גבוה פי 1.6 להיות מאובחנים עם אוטיזם עד גיל 4, לעומת ילדים שנולדו ב-2012.

שיפור זה נמחק החל ממרץ 2020, אז פרצה המגיפה. “לעיכובים באבחונים עלולות להיות השפעות ארוכות טווח כתוצאה מאיחורים בהתחלת מתן שירותים טיפוליים”, כותבים במרכז לבקרת מחלות ומניעתן. הנקודה הזו חשובה מכיוון שכבר ידוע שהשנים הראשונות הן קריטיות להתפתחות של ילדים עם אוטיזם.

לראשונה, הנתונים גם מצביעים על כך ששיעור הבנות בגילאי 8 שאובחנו עם אוטיזם חצה את רף ה-1%. עדיין, בנים היו בסבירות גבוהה פי 4 כמעט מבנות להיות מאובחנים.

במקרים רבים, מסבירים החוקרים, אוטיזם מגיע יחד עם מוגבלות שכלית (ID), המשפיעה על יכולתו של האדם ללמוד ולתפקד בחיי היומיום. לפי ממצאי המחקר, ליותר משליש (37.9%) מהילדים בני ה-8 עם אוטיזם הייתה גם מוגבלות שכלית ברמה כזו או אחרת.

חוק בריאות הילדים משנת 2000 אישר למרכז לבקרת מחלות ומניעתן ליצור את רשת ADDM כדי לעקוב אחר המספר והמאפיינים של ילדים עם אוטיזם ולקויות התפתחותיות אחרות בקהילות מגוונות ברחבי ארצות הברית. הרשת אוספת ומדווחת על נתוני אוטיזם מכל רחבי ארצות הברית כבר יותר מ-20 שנה.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות