נושאים קשורים

בקרוב: שליטה באייפון ובאייפד – רק באמצעות העיניים

שורה של מאפייני נגישות חדשים צפויים להשתלב במערכות ההפעלה של ענקית הטכנולוגיה אפל. יצורפו גם יכולות בינה מלאכותית לזיהוי דיבור מוגבל והאזנה למוזיקה עבור כבדי שמיעה

“אין צוות חינוכי בשעות אחה”צ, הבן שלי חווה רגרסיה”

גן התקשורת "אייל" ברעננה נמצא בחוסר יציבות כבר שנה. הסיבה: ארבע נשות צוות יצאו לחופשת לידה, ללא תחליף הולם. האימהות פנו לעירייה: מפסידות שעות עבודה, והילדים סובלים

המדינה לא מאשרת הסעה – ופעוט מונשם נוסע למעון באוטובוס ציבורי

בחצי השנה האחרונה אימו של שחר (שם בדוי) בן השנתיים מנהלת מאבק מול הרשויות לקבלת הסעה שמותאמת למצבו הסיעודי. במקום לספק פתרונות - הן מגלגלות אחריות

אפקט המלחמה: יותר מחצי מיליון ישראלים יזדקקו לטיפול נפשי

גורמי המקצוע בתחום בריאות הנפש הזהירו בוועדת הבריאות של הכנסת: "רופאים צעירים בורחים מהמערכת הציבורית בגלל תנאי העבודה הקשים"



הכנסת דנה בהגדלת הקצבה לחטופים ששבו מהשבי

לפי ההצעה שנדונה בוועדת הרווחה, הקצבה תוכפל ל-2,600 שקלים ופדויי השבי יקבלו אוטומטית הכרה של 50% בשל הפרעת פוסט טראומה
ראשיאוטיזםלראשונה: ספיישל אולימפיקס הוכר רשמית על ידי המדינה

לראשונה: ספיישל אולימפיקס הוכר רשמית על ידי המדינה

כך החליט שר התרבות והספורט מיקי זוהר. הארגון מייצג את כל הספורטאים הישראלים עם לקויות קוגניטיביות. זוהר: "אני רואה חשיבות אדירה בקידומם"

השר מיקי זוהר ונציגי ספיישל אולימפיקס ישראל. צילום באדיבות ספיישל אולימפיקס

לראשונה, עמותת ספיישל אולימפיקס תוכר כארגון גג בתחום הספורט התחרותי המייצג את כלל הספורטאים עם לקות קוגניטיבית בישראל – כך החליט שר התרבות והספורט מיקי זוהר.

ההחלטה התקבלה במסגרת קול קורא של המשרד להגשת בקשות תמיכה מארגונים ועמותות ספורט. בסיום התהליך נקבע כי המשרד יתקצב השנה את העמותה בסכום של כ-530 אלף שקלים, על מנת לסייע לה בקידום הספורט ההישגי של אנשים עם לקויות קוגניטיביות, וכן בקידום השתתפות ספורטאים מישראל במשחקי העולם שייערכו בהמשך השנה בברלין.

ארגון ספיישל אולימפיקס הבינלאומי פועל החל משנות ה-60 בארצות הברית וכיום חברות בו 192 מדינות, בהן ישראל. ספיישל אולימפיקס ישראל הוא הארגון הישראלי הבלעדי המוכר על ידי הארגון הבינלאומי, והוא מייצג את כלל הספורטאים עם לקות קוגניטיבית, כגון תסמונת דאון, אוטיזם (בחלק מהמקרים), הנמכה קוגניטיבית ומוגבלות שכלית התפתחותית.

כעת, כשהוא רשמית ארגון גג, ספיישל אולימפיקס ישראל מוכר על ידי הארגון הבינלאומי כגורם המייצג כמה ענפי ספורט בזירה הבינלאומית, לצורך רישומם וייצוגם בתחרויות בינלאומיות רב ענפיות, ובכלל זה המשחקים האולימפיים, המשחקים הפראלימפיים, אוניברסיאדה ומשחקי העולם.

“הגיע הזמן להציב את ספיישל אולימפיקס בשורה אחת עם ארגוני גג נוספים בספורט הישראלי”, אמר השר זוהר. “אני רואה חשיבות אדירה בקידום ספורטאים עם לקויות קוגניטיביות. נחישותם מעוררת השראה ויכולתם לקצור הישגים בספורט התחרותי היא רווח עבורם ועבור כלל החברה הישראלית”.

ספורטאי ספיישל אולימפיקס. צילום באדיבות העמותה

בעמותת ספיישל אולימפיקס ביקשו להודות לשר ולראש המטה שלו, חן אביטן, על כך שלראשונה, מזה 30 שנה, הכירו בו כגוף המייצג של כלל הספורטאים עם לקויות קוגניטיביות. “התקדמנו שנות אור להכלה משמעותית”, אמרה שרון לוי בלנגה, מנכ”לית ספיישל אולימפיקס. “מה שהתחיל בהכרה מהמדינה ישפיע על מסגרות, חברות, מעסיקים ובני אדם. מדובר ביום חג עבור ספורטאי ספיישל אולימפיקס ומשפחותיהם, ומדובר ביום חג עבור החברה הישראלית המקדמת, מקבלת ולראשונה גם מכירה באופן רשמי באנשים עם מוגבלויות המתחרים באירועי ספורט ברחבי העולם”.

לדבריה, “הספורט הוא כוח ענק להעצמה, לאיחוד ולחיבור בין אוכלוסיות שונות, ומסייע להביא אוכלוסיות מוחלשות אל קדמת הבמה. הרווח העיקרי הוא בבניית חברה מכילה, שכן המוגבלות אינה קיימת בזהות אלא בחברה בלבד. בהזדמנות זו אני רוצה להודות מעומק ליבנו לשר הספורט מיקי זוהר ולראש מטה משרד הספורט חן אביטן ולוועדת התמיכות על האמון שנתנו בנו ובבחירתנו”.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות