נושאים קשורים

“אין צוות חינוכי בשעות אחה”צ, הבן שלי חווה רגרסיה”

גן התקשורת "אייל" ברעננה נמצא בחוסר יציבות כבר שנה. הסיבה: ארבע נשות צוות יצאו לחופשת לידה, ללא תחליף הולם. האימהות פנו לעירייה: מפסידות שעות עבודה, והילדים סובלים

המדינה לא מאשרת הסעה – ופעוט מונשם נוסע למעון באוטובוס ציבורי

בחצי השנה האחרונה אימו של שחר (שם בדוי) בן השנתיים מנהלת מאבק מול הרשויות לקבלת הסעה שמותאמת למצבו הסיעודי. במקום לספק פתרונות - הן מגלגלות אחריות

אפקט המלחמה: יותר מחצי מיליון ישראלים יזדקקו לטיפול נפשי

גורמי המקצוע בתחום בריאות הנפש הזהירו בוועדת הבריאות של הכנסת: "רופאים צעירים בורחים מהמערכת הציבורית בגלל תנאי העבודה הקשים"

הכנסת דנה בהגדלת הקצבה לחטופים ששבו מהשבי

לפי ההצעה שנדונה בוועדת הרווחה, הקצבה תוכפל ל-2,600 שקלים ופדויי השבי יקבלו אוטומטית הכרה של 50% בשל הפרעת פוסט טראומה
הסתדרות 480-100

ג’ון מקפאל רוצה להיות הפארא-אסטרונאוט הראשון בעולם

ספורטאי העבר קטוע הרגל יצא למסע אל הלא נודע – בדרך להיות האיש הראשון עם מוגבלות שטס לחלל. "אני רוצה להיות אסטרונאוט, ובמקרה יש לי גם מוגבלות פיזית. זה המסר שאני מנסה להעביר"
ראשיאוטיזםהמלווה והנהג התווכחו – וילד עם צרכים מיוחדים ירד מההסעה

המלווה והנהג התווכחו – וילד עם צרכים מיוחדים ירד מההסעה

"היינו המומים לראות את זה", סיפרו אנשים בקרבתו של אביב (שם בדוי) ילד עם מוגבלות מפתח תקווה, "זה השפיע עליו כל היום"

הסעה לבית ספר (אילוסטרציה): ביגסטוק
הסעה לבית ספר (אילוסטרציה): ביגסטוק

הכאוס במערך ההסעות של החינוך המיוחד נמשך: אביב (שם בדוי) ילד עם צרכים מיוחדים מפתח תקווה, נוסע מדי יום לבית הספר עם מלווה ההסעה שלו, אדם חרדי. ביום שישי שעבר, חיכה אביב עם אבא שלו ומלווה ההסעה למונית המביאה אותו למוסד הלימודים. למרבה ההפתעה, במונית נכח לא רק נהג ההסעה, אלא גם אשתו, כשהיא לבושה בבגדים קצרים.

מלווה ההסעה של אביב לא רצה להיכנס למונית, מטעמי דת, עד שאשתו של הנהג לא תתכסה. בין הנהג למלווה התגלע ויכוח, בסופו נהג ההסעה הוריד את אביב מהמונית, ונסע.

“היינו המומים לראות את זה”, סיפרו אנשים בקרבתו של אביב. “הילד הרגיש כאילו העיפו אותו מהמונית. הוא היה בסערת רגשות גדולה, ואביו אולץ לקחת אותו לגן באותו הבוקר”. עוד סיפרו ל”שווים” כי “כולם ראו את מה שקרה ברחוב, וזו הייתה הרגשה לא נעימה. זה גם השפיע עליו לאורך כל היום בגן בהתנהגויות שונות”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


“זה לא חוקי”

“זו לא הפעם הראשונה שאותו נהג עושה לנו בעיות. למה הילד צריך לאחר לגן בגלל זה?”, אמרו עוד המקורבים לאביב. “אם זה הפריע למלווה, זה לא מתאים לנו. הילד לא יכול לנסוע בלי מלווה, זה לא מתאים שאשתו הייתה שם. בדיעבד הבנו גם שזה לא חוקי, אבל אף אחד לא חזר למשפחה מהעירייה. רק אחד ההורים הפועלים למען הסדרת ההסעות בעירייה עדכן שישלח נהג חלופי בחזרה”.

נציין כי לפי חוק תקנות הסעה בטיחותית לילדים ולפעוטות עם מוגבלות, בפרק של האחריות על הנהג המסיע קיים איסור מפורש להסיע אדם אחר מלבד המלווה והילדים, ובמידה ומסיעים צריך לקבל אישור מראש על כך של הממונה, אישור שכאמור לא ניתן.

מדוברות עיריית פתח תקווה נמסר בתגובה למקרה: “מערך ההסעות בעיריית פתח תקווה הוא מהגדולים בישראל, ונמצא בפיקוח מתמיד של הגורמים הרלבנטיים ברשות. עם קבלת התלונה, היא טופלה על ידי הגורמים האמונים על הנושא ברשות, בכפוף להנחיות חוזר מנכ”ל משרד החינוך בנושא”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות