נושאים קשורים

בקרוב: שליטה באייפון ובאייפד – רק באמצעות העיניים

שורה של מאפייני נגישות חדשים צפויים להשתלב במערכות ההפעלה של ענקית הטכנולוגיה אפל. יצורפו גם יכולות בינה מלאכותית לזיהוי דיבור מוגבל והאזנה למוזיקה עבור כבדי שמיעה

“אין צוות חינוכי בשעות אחה”צ, הבן שלי חווה רגרסיה”

גן התקשורת "אייל" ברעננה נמצא בחוסר יציבות כבר שנה. הסיבה: ארבע נשות צוות יצאו לחופשת לידה, ללא תחליף הולם. האימהות פנו לעירייה: מפסידות שעות עבודה, והילדים סובלים

המדינה לא מאשרת הסעה – ופעוט מונשם נוסע למעון באוטובוס ציבורי

בחצי השנה האחרונה אימו של שחר (שם בדוי) בן השנתיים מנהלת מאבק מול הרשויות לקבלת הסעה שמותאמת למצבו הסיעודי. במקום לספק פתרונות - הן מגלגלות אחריות

אפקט המלחמה: יותר מחצי מיליון ישראלים יזדקקו לטיפול נפשי

גורמי המקצוע בתחום בריאות הנפש הזהירו בוועדת הבריאות של הכנסת: "רופאים צעירים בורחים מהמערכת הציבורית בגלל תנאי העבודה הקשים"
הסתדרות 480-100

הכנסת דנה בהגדלת הקצבה לחטופים ששבו מהשבי

לפי ההצעה שנדונה בוועדת הרווחה, הקצבה תוכפל ל-2,600 שקלים ופדויי השבי יקבלו אוטומטית הכרה של 50% בשל הפרעת פוסט טראומה
ראשיחדשותפול סיימון על אובדן השמיעה באוזן שמאל: "נפלתי לדיכאון"

פול סיימון על אובדן השמיעה באוזן שמאל: “נפלתי לדיכאון”

המוזיקאי האגדי משתף, בסרט חדש אודותיו, בהתמודדות שלו עם המוגבלות: "לא קיבלתי את זה לגמרי, אבל אני מתחיל"

Paul_Simon (Credit by Matthew Straubmuller)
נשאר רק עם 8% שמיעה באוזן שמאל. פול סיימון. צילום (מתוך ויקיפדיה): Matthew Straubmuller

היוצר והזמר האמריקאי פול סיימון (81) משתף, בסרט דוקומנטרי חדש על חייו, בהתמודדות שלו עם אובדן השמיעה באוזן שמאל אותה הוא חווה בשנים האחרונות. סוכנות הידיעות AFP דיווחה כי סיימון סיפר כי בעקבות המגבלה הוא “באמת נפל לדיכאון”. ב”הוליווד ריפורטר” ציטטו אותו באומרו: “לא קיבלתי את זה לגמרי, אבל אני מתחיל”.

מאחורי הסרט החדש, שנקרא “In Restless Dreams: The Music of Paul Simon”, עומד היוצר זוכה האוסקר אלכס גיבני. הסרט הוצג השבוע בהקרנת בכורה בפסטיבל הסרטים של טורונטו. בסרט צולל גיבני לתוך הקריירה של סיימון, מהשותפות עם חבר הילדות ארט גרפונקל בצמד סיימון וגרפונקל, דרך חקר מוזיקת ​​העולם שלו ועד לבעיות השמיעה האחרונות.

השקת הסרט הייתה הזדמנות טובה עבור התקשורת לשוחח עם סיימון. “אני מנגן בגיטרה כל יום”, סיפר לעיתונאים. “זה הכלי שמאפשר לי לבטא את עצמי בצורה יצירתית. אבל זה גם המקום שאליו אני הולך בשביל נחמה. זה דבר מאוד חשוב בשבילי”.

************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

הוא לא הסתיר שהמוגבלות משפיעה באופן מהותי על חייו: “אתה יודע, משהו קורה לך כאשר יש לך סוג של מוגבלות שמשנה את המודעות שלך או את האופן שבו אתה מנהל אינטראקציה עם החיים והעבודה”.

כבר בחודש מאי חשף הזמר לראשונה שאיבד כמעט לחלוטין את השמיעה באוזן השמאלית. “נשארתי עם 8% שמיעה באוזן הזאת”, סיפר. על הקריירה שלו הוא אומר בסרט: “מאז שהייתי בן 13 לא רציתי להיות שום דבר חוץ מכותב שירים וזמר”.

לדברי סיימון, הניסיון להשמיע את השירים החדשים בלייב הוא אתגר עבורו. “אני לא בטוח איך אני יכול לשלב את הקול שלי עם הגיטרות”, אמר בכנות. “למרות זאת, עוד שבוע אני הולך לנסות לעבוד עם שני גיטריסטים שינגנו את הקטעים שניגנתי בתקליט ולראות אם אני יכול לשיר את היצירה”.

בשאלות ותשובות עם העיתונאים סיימון גם חשף שהוא כתב שיר חדש בשם When I Learned to Play Guitar, אבל הוסיף כי הוא לא יודע אם יעשה אתו משהו אי פעם.

פול סיימון התפרסם כמחצית מצמד הפולק-רוק של שנות ה-60 סיימון וגרפונקל, עם שירים כמו Mrs Robinson ו-The sound of Silence, שהפכו ללהיטי ענק. הקיץ הוא הוציא את אלבום הסולו ה-15 שלו.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות