נושאים קשורים

חוקרים: הסרטון הזה יעזור לכם להבין אם אתם על הרצף

מדובר בסרטון שמציג גליל דו-ממדי מסתובב שעשוי מנקודות. חוקרים איטלקים גילו כי האישונים של אוטיסטים מתנהגים אחרת במהלך הצפייה בו – בהשוואה לניורוטיפיקלים

בקרוב: שליטה באייפון ובאייפד – רק באמצעות העיניים

שורה של מאפייני נגישות חדשים צפויים להשתלב במערכות ההפעלה של ענקית הטכנולוגיה אפל. יצורפו גם יכולות בינה מלאכותית לזיהוי דיבור מוגבל והאזנה למוזיקה עבור כבדי שמיעה

“אין צוות חינוכי בשעות אחה”צ, הבן שלי חווה רגרסיה”

גן התקשורת "אייל" ברעננה נמצא בחוסר יציבות כבר שנה. הסיבה: ארבע נשות צוות יצאו לחופשת לידה, ללא תחליף הולם. האימהות פנו לעירייה: מפסידות שעות עבודה, והילדים סובלים

המדינה לא מאשרת הסעה – ופעוט מונשם נוסע למעון באוטובוס ציבורי

בחצי השנה האחרונה אימו של שחר (שם בדוי) בן השנתיים מנהלת מאבק מול הרשויות לקבלת הסעה שמותאמת למצבו הסיעודי. במקום לספק פתרונות - הן מגלגלות אחריות



אפקט המלחמה: יותר מחצי מיליון ישראלים יזדקקו לטיפול נפשי

גורמי המקצוע בתחום בריאות הנפש הזהירו בוועדת הבריאות של הכנסת: "רופאים צעירים בורחים מהמערכת הציבורית בגלל תנאי העבודה הקשים"
ראשיאוטיזםכוכבת הריאליטי האמריקאית חושפת: "אובחנתי על הרצף"

כוכבת הריאליטי האמריקאית חושפת: “אובחנתי על הרצף”

"חשדתי בזה כבר זמן מה", סיפרה הולי מדיסון בשבוע שעבר בראיון לפודקאסט פופולרי, "רק לאחרונה למדתי ליצור קשר עין"

הולי מדיסון. צילום: ויקיפדיה
הולי מדיסון. צילום: ויקיפדיה

הולי מדיסון, 43, דוגמנית, כוכבת ריאליטי וידוענית אמריקאית, חשפה לאחרונה כי אובחנה עם אוטיזם בתפקוד גבוה. מדיסון, נשואה ואם לילדה בת 10, התפרסמה לאחר שהשתתפה בסדרת הטלוויזיה “השפנפנות של יו” כאחת מחברותיו של יו הפנר, מייסד המגזין הנודע “פלייבוי”. לאחר מכן קיבלה סדרת ריאליטי משלה בשם “עולמה של הולי”.

“חשדתי בזה כבר זמן מה”, סיפרה מדיסון בראיון לפודקאסט ששודר בסוף השבוע האחרון, “כי אמא שלי אמרה לי תמיד שהיא מרגישה משהו”. לדבריה, כילדה התקשתה לא פעם עם זיהוי רמזים חברתיים ולעתים קרובות גם הייתה מרוחקת חברתית.

“חשבתי שזה בגלל שגדלתי באלסקה, ואז בסביבות חטיבת הביניים עברתי לאורגון”, המשיכה לספר. “חשבתי לעצמי, ‘טוב, זה בגלל שזה היה שינוי חברתי גדול בשבילי ואני פשוט מאוד מופנמת’. ככה תמיד חשבתי על זה. כנראה פשוט המצאתי תירוצים”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >>> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


“אל תיקחו את זה אישית”

את האבחון עברה בתחילת 2023. “הרופאים אמרו לי שאני בתפקוד גבוה, וזה פחות או יותר אומר שאני יכולה להמשיך בחיי ולעשות דברים כרגיל”, ציינה. “רק לאחרונה למדתי ליצור קשר עין ולעתים קרובות אני בורחת מהמחשבות שלי, אז אנשים מתייחסים לזה כהתנהגות פוגענית מצידי. אני פשוט לא על אותו תדר חברתי כמו אנשים אחרים, אבל אל תיקחו את זה אישית”.

מדיסון מודה שהיא גם מתקשה לדעת מתי אנשים סיימו לדבר, מה שמוביל אותה להפריע להם בלי כוונה. “זה נוטה לעצבן אנשים, אבל אני לומדת להשתפר”.

בכלל, היא חושבת שאנשים רבים לא אהבו אותה לאורך חייה בגלל ההתנהגויות שלה. “הם חושבים שאני תקועה או סנובית או חושבת שאני יותר טובה מכולם”, היא מסבירה. “כמו שאמרתי, אין לי ממש מדד מתי אנשים אחרים סיימו לדבר, אז אני נוטה להפריע הרבה, מה שמעצבן אותם”.

לטענתה, מעולם לא הצליחה ליצור קשר עין עם אחרים, ומאז האבחון היא עובדת על זה. “יש לי גם קצת יותר סבלנות עכשיו, ואני לא לוקחת דברים באופן אישי. אני חושבת שכל בני האדם פועלים אחרת וצריך קצת יותר סבלנות באינטראקציה איתם כי אתה אף פעם לא יודע עם מה הם מתמודדים או מה רמת התפקוד החברתי שלהם”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות