נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות
הסתדרות 480-100

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיחדשותחצות, קו 140: אמא ובנה הנכה סולקו מהאוטובוס

חצות, קו 140: אמא ובנה הנכה סולקו מהאוטובוס

נהג חברת דן התרגז כשהשניים ביקשו ממנו לנהוג יותר בזהירות – ועצר את הנסיעה. שוטר שהגיע למקום הורה לנוסעים לרדת. דן: "הנהג הרגיש מאוים, הדברים ייבדקו"

“הבן שלי כל הזמן בוכה, הוא חווה עוגמת נפש רבה”. יצחק שמש והאוטובוס

לא כך חשבו יהודית שמש ובנה יצחק, המאובחן עם שיתוק מוחין, לסיים בילוי משפחתי בחג החנוכה. זה קרה בשעת לילה מאוחרת, בבת ים. השניים המתינו לקו 140 של חברת דן, שייקח אותם לביתם בתל אביב. לגרסתה של שמש, האוטובוס שהגיע חנה הרחק מהתחנה, והם נאלצו לעלות אליו מהדלת האחורית. בנה של שמש, שמתנייד עם קביים, עוד לא הספיק להתיישב והנהג כבר החל לנסוע. שמש אומרת שהפנתה את תשומת ליבו של הנהג לכך, וביקשה ממנו לנסוע לאט יותר ולהתחשב בנוסעים. לדבריה, בתגובה לדברים עצר הנהג את האוטובוס, הרים את האנברקס ואמר לה כי הוא לא ייסע בכלל.

שמש ובנה הנבוכים המתינו כ-10 דקות. משראו שהנהג נחוש בדעתו לא לנסוע, היא צלצלה למשטרה. לדברי המשטרה – גם הנהג הזמין אותם. אחרי זמן קצר הגיעה ניידת. לאחר דין ודברים עם הנהג ועם הנוסעים, אחד השוטרים פנה לשמש ואמר לה שהם צריכים לרדת מהאוטובוס. “לא הבנתי את הכוונה שלו, שאלתי אותו למה שנרד? הוא אמר לי שהוא לא יכול לחייב את הנהג לנסוע, הייתי בהלם”, סיפרה שמש ל”שווים”.

********************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> bit.ly/Shavvim-igul-letova

********************

“לחייב אותו לנסוע אתה לא יכול, ולחייב אותנו לרדת מהאוטובוס אתה יכול? מה ההבדל?”, שאלה לדבריה את השוטר והוסיפה: “עליתי לאוטובוס ואני אמורה לקבל שירות על הנסיעה, זאת חוצפה שלא תתואר”.

שמש אומרת שהשוטר נזף בה על כך שהיא מרימה עליו את קולה. “כעסתי מאוד על השוטר, אמרתי לו שיחשוב שזה הבן שלו. יש כאן אדם נכה עם קביים שעומד פה ואין מקום אפילו לשבת, זה האוטובוס האחרון מבת ים לתל אביב. הבן שלי בקושי עומד על הרגליים, השעה 12 בלילה, קור אימים ואין אוטובוס אחר באופק. אז השוטר אמר לי שידאגו לי לאוטובוס אחר. אמרתי לו, מי ידאג לי? חברת דן בבעלותי? השוטר ענה שזה לא מעניין אותו, ושאנחנו חייבים לרדת מהאוטובוס כדי שהנהג יוכל לנסוע”.

באחד הסרטונים שהאם צילמה, נשמע הנהג מספר לשוטר את גרסתו וטוען: “בנה היה ללא כיסא גלגלים, וכי איך אדע שהוא נכה?”. כאשר שמש מתעמתת עם הנהג ואומרת לו שהוא עם קביים, הוא עונה לה: “אני לא ראיתי, עכשיו אני יודע”.

המשטרה טוענת כי התקיימה שיחה בין נהג האוטובוס לחברת דן, בעקבותיה עדכן השוטר את הנוסעים כי חברת דן תשלח אוטובוס חדש לאסוף אותם. כך או כך, אוטובוס נוסף לא הגיע. “פניתי לחברת דן ולנציבות שוויון זכויות בנוגע להשפלה שעברנו”, אומרת שמש. “הבן שלי כל הזמן בוכה, הוא חווה עוגמת נפש רבה ואני לא מוכנה שזה יעבור על סדר היום”.

חברת דן מסרה בתגובה: “מבדיקת התלונה עולה שמדובר היה בשעת לילה מאוחרת, כאשר הנוסעים עלו מהדלת האחורית. הנהג ביקש מהנוסעים לעלות, וכלל לא ראה בחושך שמדובר באדם המתהלך עם קביים. שניים מהנוסעים החלו לצעוק על הנהג, לאיים עליו, לגדף אותו בבוטות, לחסום את נסיעתו ואף לנסות לחדור אל מחיצת הנהג. הנהג הרגיש מאוים והזעיק משטרה. צר לנו על המקרה. הדברים כמובן ייבדקו לעומקם ואנו נפיק את כל הלקחים הנדרשים. חברת דן תמשיך לפעול להנגשת השירות לאנשים עם מוגבלות, תוך הקפדה על מתן שירות איכותי ושוויוני לכל אדם”.

ממשטרת ישראל לא נמסרה תגובה.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות