נושאים קשורים

בקרוב: שליטה באייפון ובאייפד – רק באמצעות העיניים

שורה של מאפייני נגישות חדשים צפויים להשתלב במערכות ההפעלה של ענקית הטכנולוגיה אפל. יצורפו גם יכולות בינה מלאכותית לזיהוי דיבור מוגבל והאזנה למוזיקה עבור כבדי שמיעה

“אין צוות חינוכי בשעות אחה”צ, הבן שלי חווה רגרסיה”

גן התקשורת "אייל" ברעננה נמצא בחוסר יציבות כבר שנה. הסיבה: ארבע נשות צוות יצאו לחופשת לידה, ללא תחליף הולם. האימהות פנו לעירייה: מפסידות שעות עבודה, והילדים סובלים

המדינה לא מאשרת הסעה – ופעוט מונשם נוסע למעון באוטובוס ציבורי

בחצי השנה האחרונה אימו של שחר (שם בדוי) בן השנתיים מנהלת מאבק מול הרשויות לקבלת הסעה שמותאמת למצבו הסיעודי. במקום לספק פתרונות - הן מגלגלות אחריות

אפקט המלחמה: יותר מחצי מיליון ישראלים יזדקקו לטיפול נפשי

גורמי המקצוע בתחום בריאות הנפש הזהירו בוועדת הבריאות של הכנסת: "רופאים צעירים בורחים מהמערכת הציבורית בגלל תנאי העבודה הקשים"



הכנסת דנה בהגדלת הקצבה לחטופים ששבו מהשבי

לפי ההצעה שנדונה בוועדת הרווחה, הקצבה תוכפל ל-2,600 שקלים ופדויי השבי יקבלו אוטומטית הכרה של 50% בשל הפרעת פוסט טראומה
ראשיחדשותהחמרה במצבה של סלין דיון: "איבדה שליטה על השרירים"

החמרה במצבה של סלין דיון: “איבדה שליטה על השרירים”

הזמרת הקנדית חשפה רק לפני שנה כי היא מתמודדת עם הפרעה נוירולוגית קשה ונדירה. כעת עדכנה אחותה כי המחלה מידרדרת: "אנשים אוהבים אותה ומתפללים עבורה"

יש לה שמחת חיים”. דיון (צילום: celebrityabc‏)

שנה לאחר שהזמרת הקנדית סלין דיון נאלצה לבטל את סיבוב ההופעות העולמי שלה, נראה שמצבה הרפואי מחמיר כתוצאה מההפרעה הנוירולוגית שאיתה היא מתמודדת, הנקראת “תסמונת האדם הנוקשה” (SPS). המצב הרפואי הזה, שהוא פרוגרסיבי וחשוך מרפא, גורם לגוף לתקוף את תאי העצב שלו ופוגע קשות בניידות.

אחותה הגדולה, קלודט, חשפה היום בתקשורת כי סלין, בת 55, כי “היא עובדת קשה, אבל אין לה שליטה על השרירים שלה”. בשיחה עם המגזין הקנדי 7 Jours, סיפרה האחות: “מה ששובר את ליבי הוא שהיא תמיד הייתה ממושמעת ותמיד עבדה קשה. אמא שלנו תמיד אמרה לה: ‘את תעשי את זה טוב, את תעשי את זה כמו שצריך’. גם בחלומות שלנו וגם בחלומות שלה המטרה היא לחזור לבמה. באיזה תפקיד? אני לא יודעת”.

מכיוון שמדובר בתסמונת נדירה ביותר, הפוגעת באחד מכל מיליון אנשים, המחקר אודות המחלה לא התקדם מספיק לאורך השנים. “זה פשוט לא משפיע על כל כך הרבה אנשים”, הסבירה קלודט. “אבל צריך לזכור שמיתרי הקול הם שרירים וגם הלב הוא שריר”.

********************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> bit.ly/Shavvim-igul-letova

********************

בעקבות הידיעה, ארגון הצדקה המשפחתי של דיון, Fondation Maman Dion, הוצף בהודעות תמיכה בכוכבת. “לו רק היו יודעים את מספר שיחות הטלפון שהקרן מקבלת לגבי סלין”, תיארה האחות. “אנשים אומרים לנו שהם אוהבים אותה והם מתפללים עבורה. היא מקבלת כל כך הרבה הודעות, מתנות צלבים וברכות”.

אנשים הסובלים מתסמונת האדם הנוקשה יכולים להפוך ל”פסלים אנושיים” ולהיוותר ללא כמעט יכולת ללכת או לדבר. מצב זה יכול גם להוביל לעוויתות שעשויות לגרום לשבירת עצמות. בדרך כלל החולים מאובחנים בגילאי 30-50, ולרוב מדובר בנשים.

הכוכבת חשפה לראשונה את דבר מחלתה בדצמבר 2022 באמצעות פוסט מרגש באינסטגרם. חודשים לאחר מכן ביטלה את סיבוב ההופעות העולמי שלה, שהיה אמור להתחיל בסוף 2023. “אני יודעת שמבחינה מוסרית ונפשית היא חזקה”, אמרה קלודט בעבר. “היא לא מדוכאת בכלל, יש לה באמת שמחת חיים. אנחנו נעבור את זה”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות