נושאים קשורים

בקרוב: שליטה באייפון ובאייפד – רק באמצעות העיניים

שורה של מאפייני נגישות חדשים צפויים להשתלב במערכות ההפעלה של ענקית הטכנולוגיה אפל. יצורפו גם יכולות בינה מלאכותית לזיהוי דיבור מוגבל והאזנה למוזיקה עבור כבדי שמיעה

“אין צוות חינוכי בשעות אחה”צ, הבן שלי חווה רגרסיה”

גן התקשורת "אייל" ברעננה נמצא בחוסר יציבות כבר שנה. הסיבה: ארבע נשות צוות יצאו לחופשת לידה, ללא תחליף הולם. האימהות פנו לעירייה: מפסידות שעות עבודה, והילדים סובלים

המדינה לא מאשרת הסעה – ופעוט מונשם נוסע למעון באוטובוס ציבורי

בחצי השנה האחרונה אימו של שחר (שם בדוי) בן השנתיים מנהלת מאבק מול הרשויות לקבלת הסעה שמותאמת למצבו הסיעודי. במקום לספק פתרונות - הן מגלגלות אחריות

אפקט המלחמה: יותר מחצי מיליון ישראלים יזדקקו לטיפול נפשי

גורמי המקצוע בתחום בריאות הנפש הזהירו בוועדת הבריאות של הכנסת: "רופאים צעירים בורחים מהמערכת הציבורית בגלל תנאי העבודה הקשים"



הכנסת דנה בהגדלת הקצבה לחטופים ששבו מהשבי

לפי ההצעה שנדונה בוועדת הרווחה, הקצבה תוכפל ל-2,600 שקלים ופדויי השבי יקבלו אוטומטית הכרה של 50% בשל הפרעת פוסט טראומה
ראשיחדשותשליש מהאנשים עם מוגבלות שכלית חוו הרעה נפשית בעקבות המלחמה

שליש מהאנשים עם מוגבלות שכלית חוו הרעה נפשית בעקבות המלחמה

כך עולה מ"מדד ההכללה" שפרסמה אקים. מנכ"לית העמותה: "זה מלמד אותנו שחייבים להשאיר את המסגרות פתוחות ולצמצם פגיעה בשגרת החיים"

מלחמת חרבות ברזל. צילום: דובר צה”ל

34% מהאנשים עם מוגבלות שכלית חוו הרעה במצבם הנפשי בעקבות מלחמת “חרבות ברזל”, עקב המצב והפגיעה בשגרת החיים. כך עולה מ”מדד ההכללה” של עמותת אקים לסיכום שנת 2023. המדד בדק את  השפעת המלחמה על אנשים עם מוגבלות שכלית בחברה הישראלית.

לפי המדד, 97% מהאנשים ומבני משפחתם סבורים כי שגרה היא חיונית עבור ילדים ואנשים עם מוגבלות. 82% דיווחו כי שירותים מקוונים מתאימים לבני משפחתם עם מוגבלות.

********************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

********************

מהמדד עולה כי 78% מהאנשים עם מוגבלות שכלית חשופים לחדשות ומודעים למלחמה; 12% מילדי החינוך המיוחד נעדרים מהמסגרות החינוכיות מאז פרוץ המלחמה; ו-21% מהבוגרים אינם נמצאים במסגרת התעסוקתית הקבועה שלהם.

סיגל פרץ יהלומי, מנכ”לית אקים: “הסקר מלמד אותנו שעלינו לעשות הכל על מנת להשאיר את המסגרות – החינוך לילדים והתעסוקה לאנשים – פתוחות עד כמה שניתן, לצורך צמצום הפגיעה בשגרת החיים של אנשים וילדים עם מוגבלות ומניעת הידרדרות במצבם הנפשי. כמו כן למדנו שיותר ויותר אנשים מצליחים ונהנים לצרוך שירותים מקוונים, ועל כולנו להמשיך ולפתח גם מענים אלה”.

המדד התבסס על סקר מקוון שקיימה אקים, בו השתתפו 130 בני משפחה לאנשים עם מוגבלות שכלית בגילאי 4-71 מכל הארץ. בנוסף, לצורך שמיעת קולם של האנשים עצמם, נערכו 8 קבוצות מיקוד בהן השתתפו אנשים עם מוגבלות שכלית בגילאי 15-68. את מדד ההכללה לשנת 2023 הקדישה עמותת אקים ישראל לזכרן של רות פרץ ז”ל ונויה דן ז”ל, ילדות עם צרכים מיוחדים שנרצחו בשבת השחורה של השבעה באוקטובר.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות