נושאים קשורים

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"



הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
ראשימאמרים מיוחדיםהאם זה הרכב הנגיש בעולם?

האם זה הרכב הנגיש בעולם?

המעצב הראשי של ענקית רכבי היוקרה יגואר חבר לארגון שמתמחה בהנגשה – ויחד הם עיצבו את ה-eVita, מכונית חשמלית שנועדה לאכסן כיסאות גלגלים בקלות

רכב ה-eVita. צילום: מתוך מגזין "אוטו אקספרס"
רכב ה-eVita. צילום: מתוך מגזין “אוטו אקספרס”

עם השנים עולם הרכב הציע עוד ועוד פתרונות הנגשה לאנשים עם מוגבלות בתנועה, אבל המטלה עדיין נשארה לעיתים מסובכת. עבור חלק מהנכים המשתמשים בכיסאות גלגלים, למשל, עלייה לרכב היא לא תמיד משימה קלה.

כדי לשפר את המענים לאתגרים האלה, ולהביא אותם לרמה חדשה של גימור ועיצוב, חבר איאן קאלום, המעצב הראשי לשעבר של מותג רכבי היוקרה “יגואר”, לארגון Motability הבריטי, כדי להביא לעולם את ה-eVita – אחד הרכבים הנגישים ביותר בעולם.

“יש חשיבות גדולה לתכנן מראש, ולאמץ עקרונות עיצוב כוללניים, כדי להבטיח שאנשים עם מוגבלויות לא יישכחו במעבר לרכבי רכב חשמליים”, אמר קאלום. כאמור, דגם הרכב הוא מסוג WAV, כלומר, כזה הנועד לאכסן בתוכו כיסא גלגלים ולאפשר עלייה אל הרכב באמצעות מסוע.

רכב ה-eVita. צילום: מתוך מגזין "אוטו אקספרס"
רכב ה-eVita. צילום: מתוך מגזין “אוטו אקספרס”

דרושים: מדריכים בצהרון לילדים בגיל הרך של עמותת “האומץ להיות”. העבודה היא במשמרות של 3 שעות מדי יום, באזור המרכז. דרוש ניסיון / רקע בהדרכה וחינוך, אמינות, יושרה ואהבה לילדים.

ללוח המשרות המלא של “שווים בתעסוקה” הקליקו כאן >> https://jobs.shavvim.co.il/jobs/


עוברים לחשמל

כמו כן, דגם ה-eVita הוא חשמלי לגמרי. מרבית הרכבים המונגשים באופן מלא לאנשים המסתייעים בכיסאות גלגלים הם לא חשמליים, והעלייה בפופולריות של רכבים אלו רק הולכת וגדלה משנה לשנה. בשנת 2024, לצורך הדוגמה, נמכרו בישראל כ-8,700 רכבים חשמליים – כלומר, רכב אחד מכל ארבעה רכבים.

העיצוב של הרכב החדש מציג שורה של חידושים חכמים שמטרתם לשפר את חווית הנסיעה. שיפורים אלו מגיעים הודות למחקר מקיף שבוצע על ידי קאלום וצוותו. ערכת הסוללות ממוקמת מתחת למושבים הקדמיים, ומשאירה רצפה שטוחה לחלוטין מאחור. הנוסע יושב מאחור עם הפנים קדימה, ממש כמו שאר הנוסעים ברכב, דבר המסייע בהפחתת מחלת נסיעות פוטנציאלית.

רכב ה-eVita. צילום: מתוך מגזין "אוטו אקספרס"
רכב ה-eVita. צילום: מתוך מגזין “אוטו אקספרס”

בנוסף, אזור תא הנוסעים האחורי כולל שתי דלתות הזזה, כשהדלת האחורית המפוצלת מאפשרת הגנה מפני מזג האוויר בזמן הכניסה או היציאה מהרכב. יש גם מרכז שליטה קטן שמאפשר לנוסע האחורי לשלוט על החימום, האוורור והמדיה בתוך תא הנוסעים, בעוד שפנים הרכב תוכנן להיות שקט וללא רעשים.

אמנם ה-eVITA עדיין רק בשלב התכנון והעיצוב, אבל לדברי קאלום, ניתן להשלים את העבודות ההנדסיות אם יצרן שותף יצטרף לפרויקט. “כיום כלי רכב חשמליים אינם מציעים את הפונקציונליות והגמישות הנדרשת על ידי משתמשי כיסאות גלגלים”, אומר קאלום. “יש חשיבות גדולה לתכנן מראש ולאמץ עקרונות עיצוב כוללני כדי להבטיח שאנשים עם מוגבלויות לא יישכחו במעבר לרכבי רכב חשמליים”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות