נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותועדת החינוך של הכנסת תתכנס לדון ברפורמת החינוך המיוחד

ועדת החינוך של הכנסת תתכנס לדון ברפורמת החינוך המיוחד

הסתדרות המורים דורשת מראש הממשלה להקפיא את הרפורמה מיידית: "פוגעת אנושות בשילוב ילדים עם מוגבלות"

דרישה להקפיא את הרפורמה. נתניהו

ועדת החינוך של הכנסת תתכנס לדיון מיוחד ברפורמה בחוק החינוך המיוחד. הוועדה תכונס באישור מיוחד של הוועדה המסדרת, לאור תקופת הבחירות. מזכ”לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, ציינה היום כי “הודות להירתמות מסיבית של חברי כנסת מכל המפלגות וההבנה שמדובר בנושא קריטי למערכת החינוך, אפילו בתקופה הזאת הצלחנו לגרום לח”כים לשתף פעולה”.

במקביל שלחה אמש בן דויד לראש הממשלה, בנימין נתניהו, מכתב שדורש להקפיא מיידית את הרפורמה בשל פגמים חמורים. “יישום הרפורמה בחוק החינוך המיוחד נעשה ע”י משרד החינוך בפזיזות, בחוסר עקביות ואחריות, והוא גורם לפגיעה אנושה באחד המערכים הרגישים ביותר של מערכת החינוך”, כתבה בן דויד לנתניהו, “זאת תוך החטאה מוחלטת של אחת המטרות העיקריות בחוק החינוך המיוחד – השילוב”.

אתמול טענו בהסתדרות כי התיקון לחוק החינוך המיוחד ואופן יישומו גורמים לניתוב ילדי החינוך המיוחד לחינוך הרגיל וזאת ללא משאבים, תוך שלילת הסל שניתן לתלמיד במסגרת החינוך המיוחד וללא כל הכשרה של עובדי הוראה. לטענת גורמים בהסתדרות, הילדים המשולבים נפגעים כי אינם מקבלים את המעטפת הראויה לשילוב, המסגרת החינוכית אינה ערוכה לשלבם וכך בעצם נפגעים כולם: ילדי החינוך המיוחד, ילדי החינוך הרגיל ועובדי ההוראה.

לאחרונה הוקם מטה מאבק משותף של הסתדרות המורים, הנהגת ההורים הארצית ואלו״ט, במטרה לצאת נגד הכשלים ברפורמה המתוכננת.

“אנחנו קוראים למקבלי ההחלטות לעצור את המחדל ולהקפיא את החקיקה עד למציאת פתרון סביר והולם לצרכי התלמידים ועובדי ההוראה, במיוחד לאור היעדר תהליך הסקת מסקנות בפיילוט במחוז צפון וריבוי העדויות הקשות מקרב הורים ועובדי הוראה”, ציינו בהסתדרות המורים.

חברי מטה המאבק
בן דוד (באמצע) וחברי מטה המאבק, בחודש שעבר. צילום: יוסי אלוני
מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות