נושאים קשורים

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן



עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי
ראשיחדשותהתוכנית: מטפלים ומורים יגיעו לבתים של ילדי החינוך המיוחד

התוכנית: מטפלים ומורים יגיעו לבתים של ילדי החינוך המיוחד

משרד החינוך קיבל אישור עקרוני למהלך ממשרד הבריאות. ההחלטה הסופית תתקבל במהלך השבוע

בשורה חיובית, עם הזהירות המתחייבת, להורים לילדי החינוך המיוחד: משרד החינוך צפוי לאשר במהלך השבוע הקרוב תוכנית למתן שיעורים וטיפולים בבתי הילדים לתקופת משבר הקורונה, שכרגע עדיין לא רואים את סופו.

מאז שהוחלט לבטל את הלימודים לכלל תלמידי ישראל, כולל ילדי החינוך המיוחד, השמיעו הורים רבים וגם ארגוני הורים לילדים עם צרכים מיוחדים ביקורת על כך שמערכת החינוך הפקירה אותם ואת ילדיהם, שלא זוכים לסיוע במהלך הימים הקשים האלה. פניות לא מעטות אף נעשו על ידי ארגונים אלה למשרד החינוך בבקשה שיסייע בנושא.

עד עכשיו אסר משרד הבריאות על מתן שיעורים או טיפולים בבתי הילדים, אולם ל”שווים” נודע כי עתה מאשר המשרד לעשות זאת, כמובן תחת מגבלות שישמרו על בריאות הילדים והמורים/מטפלים.  

לפי התוכנית המתגבשת, כ-50 אלף תלמידים עם צרכים מיוחדים יקבלו טיפולים ומפגשים חינוכיים מאיש צוות שיגיע עד הבית. 1,000 תלמידים שזקוקים בשגרה לטיפולים רפואיים יקבלו אחות או רופא שיגיעו עד הבית. בנוסף, 1,400 ילדים חולים ימשיכו ללמוד באופן מקוון או במפגשים עם מורה בביתם.

כמו כן, במשרד החינוך נערכים להפעיל ברשויות המקומיות מוקדים טיפולים הפגתיים. המוקדים יופעלו על ידי צוותי חינוך ממקצועות הבריאות והאמנויות.

גורמים במשרד החינוך אישרו את הדברים. הידיעה פורסמה לראשונה בגל”צ.

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות